Kobiety stały często w cieniu mężczyzn, a ich działania i sukcesy nie zostały wymienione. W 2018 roku marka Stabilo Boss postanowiła odświeżyć historię i przypomina niezwykłe osiągnięcia Edith Wilson, Katherine Johnson i Lise Meitner.
Edith Wilson, pierwsza dama Stanów Zjednoczonych przejęła na siebie część obowiązków prezydenta Thomasa Woodrowa Wilsona, kiedy doznał on rozległego wylewu krwi do mózgu.
Zobacz również
Katherine Johnson („kalkulatora w spódnicy” w NASA) była m.in. członkiem zespołu wykonującego w wielkim pośpiechu obliczenia, dzięki którym udało się sprowadzić astronautów pechowej misji Apollo 13 żywych na Ziemię.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Lise Meitner to austriacka fizyk jądrowa. Jako pierwsza wyjaśniła teoretycznie zjawisko rozbicia jądra atomowego, za odkrycie którego w 1944 Otto Hahn otrzymał Nagrodę Nobla w dziedzinie chemii. Lise Meitner pominięto, nie uwzględniając jej wkładu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Cannes Lions 2018: wykład Abby Wambach
Abby Wambach, amerykańska gwiazda piłki nożnej i dwukrotna mistrzyni olimpijska podczas tegorocznej edycji Festiwalu Cannes Lions przedstawiła ciekawy wykład o prawach kobiet, w których wezwała kobiety, by były wilkami, a nie Czerwonym Kapturkiem.
PS2 Kiwi: First steps
Marka Kiwi w ramach kampanii First steps pokazała historię 6 kultowych postaci, przedstawiając ich pierwsze kroki. W tym celu znaleziono i potwierdzono autentyczność sześciu par butów, należących do prezydenta USA Abrahama Lincolna, pisarza Ernesta Hemingwaya, boksera Muhammada Aliego, pilotki Amelii Earhart, pielęgniarki Florence Nightingale i trenera futbolu amerykańskiego Vince’a Lombardiego. Kampania zdobyła Grand Prix i Srebrnego Lwa w konkursie Cannes Lions 2018.