Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Amica wprowadza zmiany w identyfikacji wizualnej

Charakterystyczny prostokątny kształt logotypu Amica uległ delikatnemu zaokrągleniu oraz wzbogacono go hasłem „for living” – oto najbardziej zauważalne wizualne zmiany, jakie zaszły w znaku największego polskiego producenta dużego i małego AGD.
O autorze
2 min czytania 2018-07-30

Podstawowym założeniem, które towarzyszyło firmie podczas prac koncepcyjnych, było podkreślenie faktu, że sprzęt Amica dostarcza takie rozwiązania technologiczne, które wychodzą naprzeciw realnym, codziennym potrzebom konsumentów.

Zmiany w formie znaku słowno-graficznego są związane z opracowaną i wdrażaną właśnie nową strategią komunikacji marki. Są jej oczywistą częścią składową, jednak dotyczyć ona będzie szeregu płaszczyzn, na jakich nasza marka komunikuje się z odbiorcami końcowymi. Od początku roku prowadzimy intensywne badania rynkowe dotyczące zarówno odbioru samej marki jak i postrzegania i sposobu użytkowania naszych produktów przez klientów. Opierając się na tej wiedzy, zaczęliśmy wdrażać zmiany, których najbardziej widocznym akcentem jest zmiana logotypu – mówi Paweł Rydz, dyrektor marketingu w Grupie Amica.

Kolejnym krokiem i dobrą okazją do „nowego otwarcia” dla marki Amica będzie kampania wizerunkowa, która odbędzie się już z wykorzystaniem nowego logotypu oraz w oparciu o wyniki prowadzonych badań. Ponad 60-letnie doświadczenie na polskim rynku oraz wieloletnia intensywna ekspansja na rynki zagraniczne sprawiają, że Amica jako producent oferuje przemyślane, życiowe rozwiązania, które wspierają ludzi w wykonywaniu codziennych czynności domowych.

– W komunikacji z klientem to właśnie „codzienność” stanie się słowem kluczowym, traktując je jako ważną część życia i źródło wielu pozytywnych emocji. Bo życie to celebracja codzienności, a nie tylko wielkich wydarzeń. Stąd zmiana, jaką jest dodanie do logotypu marki hasła „for living” oraz większe eksponowanie w identyfikacji wizualnej kolorystyki, kojarzona od lat z marką. Kolor czerwony to energia, witalność, życie, dlatego idealnie pasuje do nowego przekazu, jaki niesie ze sobą marka. Zwrotem „for living” chcemy w Amice podkreślić, że nasz sprzęt został stworzony właśnie po to, żeby pomagać ludziom na co dzień, by odciążać w wypełnianiu domowych obowiązków, aby każdy dzień wypełniony był pozytywnymi, radosnymi chwilami. Bazując na ogromnym doświadczeniu polegającym na projektowaniu urządzeń adresowanych do klientów na bardzo różnorodnych rynkach zagranicznych, podchodzimy do naszych klientów w sposób mocno zindywidualizowany, który rozumie ich potrzeby. Teraz także w komunikacji będziemy bliżej użytkowników naszego sprzętu, ponieważ kuchnia stanowi centrum życia każdej rodziny, a urządzenia AGD są jej podstawowym wyposażeniem, które towarzyszy i służy jej użytkownikom przez lata – mówi Joanna Lewandowska, strategiczny manager ds. komunikacji w Grupie Amica.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W najbliższym czasie planowana jest ogólnopolska kampania wizerunkowa marki, która obejmie: telewizję, prasę, internet, kina oraz punkty sprzedaży. Dzięki niej klienci będą mogli ujrzeć nowy logotyp Amica wkomponowany w nową odsłonę komunikacji. Agencją odpowiedzialną za modyfikację identyfikacji wizualnej marki jest NuOrder, koncepcje i realizację kampanii wizerunkowej Amica powierzyła agencji ChangeServicepla, zaś planowanie i zakup mediów – Value Media.

Słuchaj podcastu NowyMarketing