Marek Gonsior (Agata): Rebranding jest złożeniem obietnicy, której trzeba dotrzymać

Marek Gonsior (Agata): Rebranding jest złożeniem obietnicy, której trzeba dotrzymać

Osobą, która tym razem zmierzyła się z Marketingową 11 jest Marek Gonsior, dyrektor ds. marketingu Agata S.A.

1. W marketingu najważniejsze jest...

Na powodzenie działań marketingowych składa się wiele elementów, które występując oddzielnie, nie dają żadnej gwarancji sukcesu. Chyba nikt nie ma wątpliwości, że oprócz książkowej wiedzy, liczą się cechy osobowości czy predyspozycje, takie jak upór i refleks. Gdybym miał wskazać coś, co jest najważniejsze, to chyba byłaby to empatia, która w czasach rosnącej roli doświadczenia klienta i jej dystrybucji przy pomocy mediów społecznościowych odgrywa kluczową rolę w krótko- i długoterminowym budowaniu silnej marki.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł...

Moja praca daje mi wiele satysfakcji, ale kampanią, która dała mi jej najwięcej jest chyba pierwsza kampania zrealizowana we współpracy z Małgosią Sochą. Ta kampania stanowiła kolejny ważny krok – po rebrandingu – istotnie wpływający na zmianę postrzegania marki.

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…

Odmiana negatywnego wizerunku marki Agata Meble, dokonywana wraz z moim zespołem i całą załogą obecnych salonów Agata. To ogromny projekt zaplanowany na wiele lat, w który wpisuje się nie tylko rewolucja w komunikacji, całkowita zmiana identyfikacji wizualnej i współpraca z celebrytą, ale również wiele wyzwań stojących przed nami, jako przed salonami Agata.

4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to...

Zmiana wizerunku to ogromny projekt, rozciągnięty w czasie i dotyczący wielu obszarów. Niemniej najbardziej namacalnym elementem zmiany, chociaż jednocześnie najbardziej powierzchownym, jest rebranding. To właśnie nowa nazwa marki i towarzysząca jej zmiana identyfikacji wizualnej dały jasny sygnał konsumentom, że marka wchodzi w proces intensywnych przemian. Rebranding jest złożeniem obietnicy, której trzeba dotrzymać: za zmianą znaku muszą iść głębokie zmiany w innych obszarach.

5. Kampania, której twórcom mógłbym zazdrościć, to…

Wolałbym mówić o kampaniach, które mnie zainspirowały. A jest ich sporo. W szumie reklamowym coraz mniej jest kampanii wizerunkowych, które nas czasem wzruszają, czasem bawią, ale przede wszystkim skłaniają do refleksji. W czasach pogoni za wynikiem coraz trudniej znaleźć takie w telewizji. Podobała mi się kampania Johna Lewisa, ale doceniam też projekt #bepresent zrealizowany dla Huawei.

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to...

Na pierwszym miejscu wskazałbym trendy stawiające człowieka w centrum uwagi. Nie chodzi wyłącznie o konsumenta, zrozumienie i zaspokojenie jego potrzeb czy dbanie o jego doświadczenie, ale także między innymi o proces pozyskiwania i utrzymania personelu i jego promarketingowej edukacji, co ostatecznie przekłada się na customer experience oraz employer branding.

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to...

Skuteczny marketing wymaga doboru właściwych narzędzi. Trudno umniejszać roli któregoś z nich tylko dlatego, że nie zawsze sprawdza się w naszej kategorii czy na danym etapie życia prowadzonej przez nas marki.

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są...

Agencje tworzą ludzie i w sytuacji idealnej należy ich traktować jak członków swojego zespołu. Oczywiście należy pamiętać, że cele zatrudnianych przez nas firm bywają odmienne od naszych, jednak jestem przekonany, że partnerskie podejście pozwala na ich zbliżenie. Moim zdaniem to właśnie partnerstwo pozwala na realizację najlepszych projektów.

9. Swoje inspiracje czerpię z...

Gdybym miał wskazać dwie podstawowe cechy zawodu marketera, to byłyby to interdyscyplinarność i bliskość ludziom. Chcąc dobrze wykonywać ten zawód w tak dynamicznie zmieniającym się świecie, inspirację trzeba czerpać przede wszystkim u źródła, to znaczy obserwując ludzi. Oczywiście nie bez znaczenia pozostaje fachowa wiedza, która jednak stosunkowo szybko się dezaktualizuje i wymaga ciągłej korekty.

10. Moja kampania marzeń...

Marketing dysponuje potężnymi narzędziami, które nie tylko promują produkty, ale w wielu przypadkach mogą w mniejszym lub większym stopniu zmieniać świat. Kampania marzeń to właśnie taka, która wpływa na życie ludzi, skłania ich do refleksji i zmienia ich postrzeganie świata.

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

Zajmuję się marketingiem, bo ma on realny wpływ na świat. Dokonując właściwego wyboru, pracując dla właściwej marki, mogę zmieniać otaczającą mnie rzeczywistość. To jest mój największy motywator.

 

O rozmówcy:

Marek Gonsior
dyrektor ds. marketingu Agata

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij
Reklama Zamknij