Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

MullenLowe MediaHub: topnieje widownia popularnych seriali [raport]

W ostatnich trzech latach widzowie nie byli łaskawi dla producentów i gwiazd popularnych seriali telewizyjnych. Od 2015 r. ich oglądalność spadła nawet o kilkadziesiąt punktów procentowych – wynika z najnowszego raportu przygotowanego przez MullenLowe MediaHub.
O autorze
1 min czytania 2018-08-07

Medyczny serial „Na sygnale”, nadawany na antenie TVP2, ukazujący codzienną pracę pogotowia ratunkowego stracił w ostatnich trzech latach najwięcej widzów. „Klan” jest serialem kultowym, emitowany nieprzerwanie od 21 lat połączył już 3 pokolenia widzów. Z pewnością tak długo goszcząca na antenie produkcja staje przed wyzwaniem zachowania „świeżości” w konkurencji z nowymi formatami. W ostatnich trzech latach liczba widzów śledzących losy serialowej rodziny Lubiczów spadła aż o 41%. Jednak ostatni rok pokazuje, że „Klan” może odrobić straty – jako jeden z nielicznych w 2018 r. seriali zwiększył swoją widownię w porównaniu do roku poprzedniego (11%). Niechlubne trzecie miejsce zajął emitowany na antenie TVN „Szpital” ze stratą 38% , zaś z polsatowską „Pierwszą miłością” pożegnało się 37% widzów. Na kolejnych miejscach naszego anty-rankingu znajduje się „Świat według kiepskich” (Polsat) ze spadkiem 36% i „Ojciec Mateusz” (TVP1) ze spadkiem 33%. „Na dobre i na złe (TVP2) – 30%, „O mnie się nie martw” (TVP2) – 26%, „M jak miłość” (TVP2) – 17%, „Barwy szczęście” (TVP2) – 15%, „Przyjaciółki” (Polsat) – 14%, „Na wspólnej” (TVN) – 11% i „Policjantki i Policjanci” (TV4 pl) – 10%.


Zobacz grafikę w większym rozmiarze


Zobacz grafikę w większym rozmiarze

– Pierwsze dwie pozycje w rankingu oglądalności seriali w grupie komercyjnej od lat niezmienne zajmują sztandarowe produkcje TVP – króluje „M jak miłość” (1,85 mln), a drugie miejsce zajmuje „Na dobre i na złe” (1,13 mln). W 2018 r. trzecie miejsce zajęła TVN-owa „Diagnoza” (0,88 mln). Jednak większość formatów traci w porównaniu do zeszłego roku. Spadki rzędu kilkunastu procent dotknęły np. „Na dobre i na złe” (-12%), „Drugą szansę” (-10%), „Ojca Mateusza” (-18%) czy „Świat według Kiepskich” (-10%). Liderem ostatnich spadków jest serial TVP: „Na sygnale” od którego odeszło aż 44 proc. widzów. Niewiele lepiej wypadł format TV4: „Policjantki i policjanci” (-36%). Pozycje takie jak: „Wojenne dziewczyny”, „O mnie się nie martw”, „Szpital” czy „Komisarz Alex” tracą po ponad 20 procent. Przed spadkami uchroniły się 3 seriale TVP: „M jak miłość” (+6%), „Barwy szczęścia” (+5%) i „Klan” (+11%), który w magiczny sposób odmłodził swoją widownię. Polsatowe „Przyjaciółki” wypadły 2% lepiej niż przed rokiem – mówi Michał Bakalarczyk, telewizyjny ekspert MullenLowe MediaHub.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 

Źródło: Analiza domu mediowego MullenLowe MediaHub przygotowana została na podstawie danych firmy Nielsen Audience Measurement, (widownia 16-49 lat, prime time, w latach 2015, 2016, 2017, 2018).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się