Wystartowała akcja ekologiczna TU PIJESZ BEZ SŁOMKI

Noizz.pl wraz z aktywistką Aretą Szpurą, fundacją Lonely Whale oraz agencją VML Poland rozpoczęli wspólną akcję TU PIJESZ BEZ SŁOMKI. Jej celem jest wycofanie plastikowych rurek z pubów i restauracji w całej Polsce oraz popularyzacja zasady less waste.
O autorze
1 min czytania 2018-08-27

Akcja TU PIJESZ BEZ SŁOMKI zwraca uwagę konsumentów na szkodliwość plastiku oraz pokazuje przedsiębiorcom, że bycie eko może się zwyczajnie opłacać.

– Zauważenie przez konsumentów skutków użycia słomek, propagowanie ekologicznych nawyków i nakłanianie znanych miejsc do rezygnacji z plastiku ma sens, bo zmusza duże marki i wielkie korporacje do tego samego. Mówimy tu o milionach kilogramów plastiku. – mówi Filip Połoska, redaktor naczelny Noizz.pl.

Plastikowe słomki były w zeszłym roku siódmym najczęściej znajdowanym śmieciem na plażach na całym świecie. Choć wyglądają niewinnie, to w większości przypadków są naszą konsumpcyjną fanaberią. Czymś, co barman podaje nam z przyzwyczajenia. Właśnie dlatego ten niewielki barowy element staje się symbolem dużej, światowej zmiany nawyków.

Naukowe raporty podają, że do mórz i oceanów każdego roku trafia nawet 8 milionów ton plastiku. Eksperci szacują, że w 2050 roku w morzach i oceanach będzie więcej kawałków plastiku niż ryb. Cierpią na tym nie tylko zwierzęta, ale i ludzie – plastikowe elementy rozpadają się bardzo wolno, trafiając do wód i roślin.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Serwis Noizz.pl przygotował aktualizowaną mapę lokali, które już zrezygnowały ze plastikowych słomek, lub zastąpiły je rurkami ze słomy, papieru lub metalu. W dniu startu kampanii do akcji dołączyły warszawskie lokale: Pacyfik, Charlotte, Vegan Ramen Shop, Krowarzywa, The Cool Cat, Tel Aviv, Hocki Klocki, Stor Cafe, Nancy Lee, Relaks Cafe, Bibenda, La Sirena , Plan B, Yomiko Vegan Sushi , Vege Miasto, Nocny Market, Loco Mexicano, bar w Hotelu Europejskim.

Kampanię współtworzyła agencja VML Poland.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się