Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Zrównoważony rozwój w Aldi [raport]

ALDI publikuje drugi międzynarodowy raport zrównoważonego rozwoju. Znajdują się w nim między innymi dane o produktach certyfikowanych, artykułach BIO czy globalnej polityce odpowiedzialności przedsiębiorstwa.
O autorze
2 min czytania 2018-08-29

Pierwszy raport ALDI, opublikowany w 2016 roku, został nagrodzony w międzynarodowym konkursie CorporateResponsibility Report Award (CRRA) 2017 w kategorii „Najlepszy pierwszy raport zrównoważonego rozwoju”.

Głównym celem publikacji raportu jest transparentność działalności ALDI pod kątem społecznym, ekologicznym i ekonomicznym. W publikacji podsumowano wieloletnie zaangażowanie grupy ALDI na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Wyraża się ona w działaniach na rzecz społeczeństwa i ekologii, a także w budowaniu oferty w oparciu o produkty certyfikowane według kryteriów zrównoważonego rozwoju, a więc przyjazne ludziom i środowisku.

– Wszystkie zasady zrównoważonego rozwoju są stosowane z powodzeniem w ramach sieci ALDI w Polsce. Gwarancją realizacji przyjętej strategii CR są ścisłe i regularne kontakty z certyfikowanymi dostawcami i organizacjami pozarządowymi regulującymi przestrzeganie określonych zasad. W 2017 roku w Polsce szczególną uwagę poświęciliśmy kwestii zrównoważonego rybołówstwa we współpracy z organizacją MSC, czy sprawiedliwego handlu wprowadzając produkty z certyfikatem Fairtrade. Warto podkreślić też niemal pięciokrotny wzrost produktów BIO w sklepach ALDI w Polsce w perspektywie rocznej – mówi Hubert Iwanowski, Zastępca Dyrektora Zakupów ds. Jakości i CR ALDI Polska.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Coraz więcej klientów zwraca uwagę na wpływ działalności przedsiębiorstwa na środowisko i społeczeństwo oraz uwzględnia to kryterium w trakcie zakupów. Jak wynika z raportu, niemal 70% klientów wskazało, że przy wyborze sklepu kwestia zrównoważonego rozwoju jest ważna, a nawet bardzo ważna. Zapytano również przedstawicieli branży, w tym dostawców i organizacji pozarządowych, o priorytety w zakresie zrównoważonego rozwoju. Okazało się, że obszarami, w których ALDI ma szczególny wpływ na środowisko i otoczenie społeczne, są wysokie standardy zrównoważonego rozwoju w łańcuchu dostaw, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, zarządzanie odpadami czy kwestia ekologicznych opakowań.

Raport zrównoważonego rozwoju ALDI przedstawia również zaangażowanie sieci w certyfikowanie swoich produktów i udoskonalanie ich receptur. W całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord w ciągu dwóch lat zwiększono liczbę artykułów sygnowanych certyfikatem Fairtrade o 25 %. W 2017 roku w Polsce zadebiutowało 6 artykułów opatrzonych znakiem Sprawiedliwego Handlu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Od końca 2017 roku wszystkie artykuły marki własnej zawierające kakao, w grupach asortymentowych: słodyczy, płatków śniadaniowych i lodów, jak również artykuły posiadające znaczny udział kakao w swoim składzie, posiadają certyfikat uznanych standardów: Fairtrade, Rainforest Alliance lub UTZ. W Niemczech 91,9%, w Polsce 75,1 % produktów zawierających olej palmowy posiada certyfikat międzynarodowej organizacji RSPO (Roundtable on Sustainable Palm Oil). ALDI wspiera tym samym zrównoważoną uprawę palm olejowych, przeciwdziałając wycinkom lasów tropikalnych w Azji Południowo-Wschodniej. Odpowiedzią na wyznaczone cele zrównoważonego rozwoju sieci są też opublikowane nowe polityki zakupowe drewna, kwiatów i roślin. Regulują one kryteria środowiskowe i społeczne, które muszą spełniać produkty sprzedawane w sklepach ALDI.

Jednym z celów programu CR jest systematyczne dostosowywanie oferty do zmieniających się trendów żywieniowych, a także umożliwienie świadomej i zdrowej konsumpcji w przystępnych cenach. Stąd wzrost udziału produktów BIO w ogólnej sprzedaży, rozwój asortymentu bez laktozy, bezglutenowego, wegetariańskiego i wegańskiego, a także nieustanne udoskonalanie receptur i surowców. Według badań GfKConsumer Scan 2017 ALDI był liderem na niemieckim rynku pod kątem sprzedaży artykułów BIO. Na przestrzeni ostatnich trzech lat, w całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord łączna ilość produktów ekologicznych została niemal podwojona do ponad 800 artykułów w asortymencie stałym i akcyjnym. W Polsce wzrost artykułów BIO na przestrzeni roku był niemal pięciokrotny. Liczba artykułów marki własnej z unijnym logo produkcji ekologicznej wzrosła do 45.

Raport zrównoważonego rozwoju ALDI oparty został na danych za okres obrotowy 2017, zebranych z dziewięciu krajów działalności Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord, w tym z Polski. Jest on zgodny ze standardami raportowania GRI Sustainability Reporting Standards (Global Reporting Initiative). Całość raportu dostępna jest na stronie: www.aldi.pl/content/dam/aldi/poland/pdfs/raport-zrownowazonego-rozwoju-za-rok-2017.pdf.res/1534932842168/raport-zrownowazonego-rozwoju-za-rok-2017.pdf