Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Reklamy świata: Ameryka Łacińska (cz.2)

Reklamy świata: Ameryka Łacińska (cz.2)
Jakie kampanie reklamowe cieszą się największą popularnością w Ameryce Łacińskiej? W Argentynie najbardziej wyróżniająca jest umiejętność opowiadania historii, z ciekawymi obserwacjami, które dodatkowo bawią odbiorców i poruszają serce.
O autorze
2 min czytania 2018-08-30

W cyklu „Reklamy świata” prezentujemy ciekawe i popularne reklamy z różnych zakątków świata. Na początek zaglądamy do Ameryki Łacińskiej.

Swoje propozycje przedstawia argentynka Pilar Boschetto, art director 180heartbeats + Jung von Matt.

Naprawdę ciężko wybrać tylko kilka najlepszych reklam reprezentatywnych dla Ameryki Łacińskiej – wiele jest niesamowitych i to pojawiających się we wszystkich mediach – prasie, telewizji, radio, digitalu, itp. W przypadku mojego kraju – Argentyny, najbardziej wyróżniająca jest umiejętność opowiadania historii, z ciekawymi obserwacjami, które dodatkowo bawią odbiorców. To są reklamy poruszające serce. Dlatego też większość moich typów to reklamy argentyńskie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

1. Cerveza Quilmes: Hipótesis I

Na pierwszy rzut reklama piwa Quilmes z 2011 roku, w której z humorem podkreślono, jak ważni są przyjaciele, a dokładniej – sprawdzona grupa przyjaciół.

2. Quilmes: Comerse a besos

Kolejna reklama marki Quilmes, tym razem z 2003 roku, w której by opowiedzieć historię, użyto piosenki, która stała się nośna.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

3. Alto Palermo: Ex

Reklama w zabawny sposób pokazuje, że niektóre kobiety nie stroją się tylko dla swoich obecnych mężczyzn, ale również dla tych byłych! Lecz nie dlatego, by wrócić do nich, ale by odegrać się na nich i pokazać im, co stracili. Centrum handlowe Alto Palermo jest tłem do historii pokazanych w reklamie i tym samym dowodem na to, że kobiety znajdą tu wszystko, by wyglądać pięknie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

4. Personal: Me voy de casa

W reklamie w zabawny sposób pokazano, jak dziecko reaguje, gdy czuje, że jego matka nie poświęca mu wystarczającej uwagi. Miłość matki i dziecka pokazano z humorem niczym miłość między dwojgiem dorosłych ludzi, a także jako relację, która nie jest stracona i można ją naprawić. Marka sieci komórkowej Personal jest tutaj analogią do relacji dziecka z matką – jeśli będziesz potrzebować swojej mamy, wtedy zawsze będziesz potrzebować czegoś „osobistego”.

5. Google: My line

Duża część kolumbijskiej społeczności nie ma dostępu do internetu. Pomysł marki Google pomaga społecznościom z najodleglejszych regionów kraju w dostępie do najnowszych wiadomości czy informacji, których szukają, bez konieczności korzystania z internetu lub smartfona. Wystarczy zadzwonić pod numer 0316000913. Kampania jest przykładem, jak w tradycyjny sposób można korzystać z innowacyjnych możliwości internetowego giganta.

6. Schweppes – The Dress for Respect

86% brazylijskich kobiet doświadczyło nękania w nocnych klubach. Marka Schweppes postanowiła stworzyć sukienkę ze specjalnymi czujnikami, dzięki której można sprawdzić, jak wiele razy kobieta była dotknięta przez mężczyznę wbrew jej woli podczas imprezy w klubie. Kampania stworzona przez agencję Ogilvy Brazil rzuciła nowe światło na problem molestowania kobiet w Brazylii.

Nie jestem pewna, czy istnieją złote rady, które pomogą podbić reklamodawcom Amerykę Łacińską. Z pewnością jest to wytrwałość, pewna konsekwencja i długofalowa strategia – zwłaszcza bez niej ani rusz. Oczywiście istnieją pewne różnice kulturowe, ale trzeba także pamiętać o potrzebach swojej marki – na przykład stojąc przed dylematem czy wykorzystać znane osoby w reklamie. W niektórych krajach to popularny trend i wpływowi ludzie kształtują opinie konsumentów, ale w przypadku pewnych grup odbiorców istotniejsze mogą być sieci społecznościowe.

 

Pilar Boschetto
art director 180heartbeats + Jung von Matt

Wcześniejsze doświadczenie zdobywała w Y&R Barcelona – tworzyła projekty dla marki Activia, oraz w dziale marketingu BMW w Argentynie. Jest absolwentką prestiżowej Brother School of Creativity w Barcelonie. Pochodzi z San Francisco w argentyńskiej prowincji Córdoba. Jej hobby to taniec – jest instruktorką zumby.