IKEA pokazuje klientom, co się stanie, gdy temperatura na świecie wzrośnie o 4 stopnie

IKEA pokazuje klientom, co się stanie, gdy temperatura na świecie wzrośnie o 4 stopnie
4 stopnie to z pozoru tak niewiele, a jednak tak dużo. IKEA w eksperymencie przeprowadzonym w jednym ze swoich sklepów pokazuje, jak uciążliwe mogą być zmiany klimatu, jeśli nie podejmiemy żadnych działań zapobiegawczych.
O autorze
1 min czytania 2018-09-04

IKEA już niejednokrotnie pokazała, że nie jest obojętna na wszechobecne globalne ocieplenie i wprowadza coraz to nowsze działania w strukturach swojej firmy w ramach zrównoważonego rozwoju, by przeciwdziałać zmianom klimatu.

Kanadyjski oddział marki przygotował pewien eksperyment, którego celem było pokazanie społeczeństwu, co się stanie, gdy temperatura wzrośnie zaledwie o 4 stopnie, czyli o tyle samo, jeżeli emisja gazów cieplarnianych nie zmaleje. W jednym ze sklepów w Kanadzie podniesiono temperaturę o 4 stopnie, wyłączono też klimatyzację. Zobaczcie, jakie były reakcje klientów.

Eksperyment IKEA pokazał, że jeżeli będziemy obojętni na pogłębiające się globalne ocieplenie, to do 2090 roku temperatura na całym świecie podniesie się o 4 stopnie. Już chwilowe przebywanie w miejscu, w którym była tak wysoka temperatura, doskwierało wielu osobom, a co dopiero, gdyby taki klimat utrzymywał się przez cały czas.

PS

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nie tylko IKEA postanowiła stawić czoła pogłębiającym się zmianom klimatu. McDonald’s, Adidas, Starbucks oraz NIKE również rozpoczęły ekologiczną rewolucję.

PS2

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kanadyjska agencja Rethink przygotowała dla organizacji Greenpeace kampanię społeczną „Don’t suck the life from our oceans”, mającą na celu zwrócenie uwagi na to, jak szkodliwy wpływ na nasze środowisko ma wykorzystywanie plastikowych słomek na masową skalę.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS3

Skoro już o słomkach mowa, Noizz.pl wraz z aktywistką Aretą Szpurą, fundacją Lonely Whale oraz agencją VML Poland rozpoczęli wspólną akcję TU PIJESZ BEZ SŁOMKI. Jej celem jest wycofanie plastikowych rurek z pubów i restauracji w całej Polsce oraz popularyzacja zasady less waste.

PS4

IKEA ma na swoim koncie też inny eksperyment, za pomocą którego chciała pokazać, że przemoc słowna może zniszczyć każdego. Aby uwydatnić negatywne skutki słownej przemocy, marka poprosiła uczniów pewnej szkoły o wyśmiewanie roślin. Po 30 dniach dzieci mogły zauważyć niszczącą i budującą siłę słów.