Do 2030 r. PepsiCo zwiększy do 50% udział materiałów z recyklingu w produkowanych butelkach

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Do 2030 r. PepsiCo zwiększy do 50% udział materiałów z recyklingu w produkowanych butelkach

PepsiCo określiło cel, w ramach którego udział materiału pochodzącego z recyklingu (rPET) we wszystkich butelkach produkowanych przez firmę na terenie Unii Europejskiej wyniesie 50% do roku 2030. Do roku 2025 PepsiCo zamierza zrealizować cel pośredni na poziomie 45%.

Deklaracja PepsiCo to odpowiedź na kampanię Komisji Europejskiej dotyczącą dobrowolnego zobowiązania w zakresie przetwarzania plastiku, której celem jest, aby do roku 2025 na rynku europejskim do produkcji nowych opakowań użytych zostało 10 mln ton materiału pochodzącego z recyklingu. Cel PepsiCo dotyczy wszystkich krajów członkowskich Unii Europejskiej w roku 2025 i wszystkich marek napojowych oferowanych w opakowaniach PET (podstawowy rodzaj tworzywa używanego do produkcji butelek), w tym Pepsi, Pepsi MAX, 7Up, Tropicana oraz Naked. Cel dotyczy zakładów własnych firmy produkujących napoje oraz partnerów franczyzowych.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Określony cel nawiązuje do globalnej strategii PepsiCo „Działanie ze świadomością celu” (Performance with Purpose), która zakłada, że do roku 2025 wszystkie rodzaje opakowań zostaną zaprojektowane w sposób zapewniający pełną możliwość ich ponownego przetworzenia, kompostowania lub biodegradacji, a także zmniejszenia ich śladu węglowego. PepsiCo szacuje, że już teraz 90% wszystkich jej opakowań napojowych na świecie nadaje się do ponownego przetworzenia.

Obecnie na terenie UE PepsiCo w znaczącym stopniu korzysta z przetworzonych materiałów plastikowych do celów spożywczych (rPET), przy poziomie wykorzystania rPET przez zakłady zlokalizowane na terenie UE w roku 2017 wynoszącym 13%.

– W PepsiCo poważnie podchodzimy do naszych zobowiązań w zakresie ochrony środowiska, a jednocześnie niezmiennie poszukujemy sposobów tworzenia nowych produktów w zgodzie z ideą zrównoważonego rozwoju. Nasza misja w Unii Europejskiej polegała na budowaniu kultury zachęcania oraz wspierania odzysku i recyklingu opakowań. Z radością stwierdzam, że w wyniku określonego dziś celu udział opakowań pochodzących z recyklingu w PepsiCo zostanie w kolejnych latach zwiększony, a wyznaczony przez nas cel zrealizowany i przekroczony – powiedział Silviu Popovici, Prezes PepsiCo na teren Europy i Afryki Subsaharyjskiej.

– Opracowanie skutecznej i długoterminowej strategii ponownego wykorzystania opakowań z plastiku wymaga wysiłku i zaangażowania wielu stron. PepsiCo jest gotowa do podjęcia w tym zakresie współpracy z wieloma interesariuszami, co pozwoli na stworzenie przyszłej gospodarki obiegu zamkniętego dla opakowań z materiałów plastikowych. Mając na uwadze poważne trudności z uzyskaniem przystępnego cenowo materiału plastikowego pochodzącego z recyklingu, nadającego się do pakowania żywności, apelujemy do wszystkich interesariuszy, zarówno prywatnych jak i publicznych, zaangażowanych w budowę systemu recyklingu surowców, w tym do Komisji Europejskiej, o przyłączenie się do inwestycji zwiększających możliwości recyklingu plastikowych materiałów opakowaniowych. Zakładając że zwiększone zostaną progi odzysku opakowań i udoskonalona zostanie technologia przetwórcza, z optymizmem będziemy patrzyli na potencjał przekroczenia określonego celu – dodał Silviu Popovici.

Oprócz ogłoszonego przez PepsiCo celu, firma kontynuuje współpracę z licznymi podmiotami w procesie zwiększania odnawialności opakowań plastikowych, m.in. poprzez członkostwo w New Plastics Economy – trzyletniej inicjatywie prowadzonej przez Fundację Ellen MacArthur, której celem jest stworzenie funkcjonalnego systemu recyklingu opakowań plastikowych.

Istotnym elementem zwiększania dostępności przetworzonych opakowań plastikowych, odpowiednich do ponownego zastosowania w produkcji, jest zapewnienie możliwości zwrotu butelek w systemie recyklingu, a nie zaśmiecanie środowiska. Oprócz udziału w programach Rozszerzonej odpowiedzialności producenta (Extended Producer Responsibility) na terenie całej UE, PepsiCo jest partnerem programów mających na celu zwiększanie poziomu zbieranych i przetwarzanych opakowań plastikowych. Obejmują one promocję recyklingu i edukację konsumentów poprzez kampanie informacyjne na etykietach opakowań, jak np. „Jede Dose zählt”/„Every Can Counts” w Austrii czy „Vous triez, nous recyclons”, kampanię konsumencką we Francji, wskazującą znaczenie sortowania odpadów w celu zapewnienia możliwości ponownego wykorzystania butelek plastikowych.

W Polsce PepsiCo współpracuje z Rekopol Organizacją Odzysku Opakowań S.A., która rozpoczęła w tym roku realizację pionierskiego programu pod nazwą „Działaj z imPETem”, zainicjowanego przez cztery wiodące podmioty (Pepsi-Cola General Bottlers Poland Sp. z o.o., Coca-Cola HBC Polska Sp. z o.o., Nestlé Polska S.A. Oddział Nestlé Waters oraz Żywiec Zdrój S.A.), oferujące na rynku produkty spożywcze (wody i napoje) w butelkach PET. Celem przedsięwzięcia jest znaczące zwiększenie zbiórki i recyklingu surowca PET w Polsce.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij