TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

ARC Rynek i Opinia: Polacy przekonują się do mobilnych aplikacji programów lojalnościowych [badanie]

Rośnie odsetek osób używających aplikacji mobilnych programów lojalnościowych. Obecnie z aplikacji korzysta 60% uczestników takich programów. Największą zaletą zdaniem użytkowników jest brak konieczności posiadania karty plastikowej – wynika z Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia.
O autorze
1 min czytania 2018-09-11

Aplikacje mobilne na stałe weszły do codziennego użycia wielu konsumentów, również tych korzystających z programów lojalnościowych. Liderem jest zdecydowanie Klub Rossmann, z którego aplikacji korzysta niemal trzykrotnie więcej użytkowników (31%) niż z aplikacji kolejnego w zestawieniu programu Payback (12%).


źródło: Monitor programów lojalnościowych 2018, sierpień 2018

Osoby korzystające z aplikacji mobilnych programów podkreślają, że ich główną zaletą jest brak konieczności posiadania karty plastikowej (60%). Na kolejnych miejscach znalazły się: otrzymywanie powiadomień o aktualnych promocjach (54%) oraz możliwość sprawdzania salda rachunku i historii transakcji (51%).

Najczęściej używaną funkcjonalnością aplikacji programów lojalnościowych jest sprawdzanie aktualnych promocji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj


źródło: Monitor programów lojalnościowych 2018, sierpień 2018

Z kolei uczestnicy niekorzystający z aplikacji najczęściej jako powód wskazują brak takiej potrzeby (58%). 12% respondentów twierdzi, że tego typu aplikacje nie są dla nich pomocne.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Korzystanie z aplikacji mobilnych programów lojalnościowych nie jest jeszcze zjawiskiem masowym. Zwolennicy aplikacji są rozproszeni po wielu programach. Dużą pracę wykonał Rossmann – z jego aplikacji korzysta co trzeci uczestnik programu lojalnościowego. Na pewno udostępnienie wygodnych funkcji i uświadomienie konsumentom, w jakich obszarach aplikacja może być przydatna i ułatwiająca korzystanie z programu w dużej mierze spopularyzowałoby inne aplikacje, pod warunkiem, że rzeczywiście miałyby takie funkcje. Z naszego badania wynika, że najistotniejszym ogniwem w informowaniu o programach są sprzedawcy w sklepie. I tutaj na pewno warto rozważyć, czy tą samą drogą nie należałoby zachęcać klientów do korzystania z aplikacji. Patrząc jednak na rosnącą popularność aplikacji z roku na rok, można się spodziewać, że będzie to kierunek, w którym będą podążać zarówno klienci jak i organizatorzy programów – komentuje Agnieszka Doktorska, badaczka z ARC Rynek i Opinia.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 

Monitor programów lojalnościowych to badanie realizowane przez ARC Rynek i Opinia corocznie od kilku lat. Celem badania jest poznanie sytuacji na rynku programów lojalnościowych. W tym roku zastosowano mix badań ilościowych i jakościowych. Badanie ilościowe zostało przeprowadzone metodą CAWI na próbie N=829 uczestników programów lojalnościowych. W ramach badania jakościowego przeprowadzono 2 zogniskowane wywiady grupowe – mini FGI (po 5 uczestników) w podziale na wiek: młodsi (18-39 lat) i starsi (40-65 lat). Realizacja badania: sierpień 2018 r.