Wideo kusi reklamodawców

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Reklama internetowa

partnerem merytorycznym działu jest Criteo

Wideo kusi reklamodawców

Polska wśród trzech krajów o najwyższym odsetku emisji reklam wideo w sieci. Potencjał tego formatu szczególnie dostrzegany także na Ukrainie oraz w Czechach – wynika z badania Gemiusa dotyczącego działań reklamowych prowadzonych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Największy udział emisji kampanii wykorzystujących formaty wideo odnotowano w drugim półroczu 2012 roku na Ukrainie, w Polsce oraz w Czechach.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Jak zauważa Agnieszka Porycka, ekspert Gemiusa od współpracy z agencjami reklamowymi i domami mediowymi, polscy reklamodawcy coraz odważniej stawiają na formaty wideo, co wyraźnie widać w prowadzonych w sieci kampaniach. – Rosnące zainteresowanie wideo może wynikać z dwóch aspektów. Reklamy tego typu często przynoszą znacznie lepsze rezultaty niż tradycyjne banery, ale także w wielu przypadkach są swego rodzaju uzupełnieniem dla kampanii realizowanych w mediach tradycyjnych – podkreśla.

W granicach średniej dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej uplasowały się także takie kraje, jak: Litwa, Słowacja oraz Węgry.

Niższy udział kreacji wideo w kampaniach realizowanych w analizowanym okresie zaobserwowano z kolei w Rumunii, w Chorwacji oraz w Bułgarii. Najrzadziej po ten format sięgali natomiast reklamodawcy z Serbii, Słowenii oraz Łotwy.

Dane pochodzą z raportu gemiusAdMonitor, kompleksowego opracowania nt. najpopularniejszych formatów reklamowych, najczęściej reklamujących się w sieci branż oraz trendów w reklamie mobilnej, obejmującego 12 krajów Europy Środkowo-Wschodniej, tj.: Bułgarię, Chorwację, Czechy, Litwę, Łotwę, Polskę, Rumunię, Serbię, Słowację, Słowenię, Ukrainę oraz Węgry. W zestawieniu uwzględniono dane za drugie półrocze 2012 rok.

Raport AdMonitor przygotowywany jest w cyklach półrocznych od 2011 roku. W tym wydaniu po raz pierwszy zaprezentowano wyniki dla Ukrainy oraz Słowenii. 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij