Jak bicie rekordów Polski i Guinnessa wpływa na strategie marketingowe wybranych firm

Jak bicie rekordów Polski i Guinnessa wpływa na strategie marketingowe wybranych firm
Świat rekordów nie ogranicza się tylko do spektakularnych osiągnięć sportowych. Często w mediach, zarówno w telewizji, jak i w Internecie trafiamy na informację o tym, że gdzieś na świecie, ktoś zrobił coś niesamowitego, wyjątkowego i tym samym pokazał innym, że jest najlepszy.
O autorze
11 min czytania 2018-10-02

Rekordy można bić nie tylko dla własnej satysfakcji, ale również w celu wzmocnienia wizerunku firmy bądź organizacji. W tym artykule przyjrzymy się wybranym osiągnięciom z Księgi Rekordów Guinnessa i Księgi Rekordów Polski, które zostały wykorzystane do celów marketingowych przez największe światowe firmy. Poznamy też kilka polskich organizacji, które bijąc rekord, zwracały uwagę społeczeństwa na ważne kwestie.

W przytoczonych case’ach przedstawimy jakie efekty dla poszczególnych przedsiębiorstw i organizacji przyniosło bicie rekordu Guinnessa lub rekordu Polski. Wyjaśnimy jak wykorzystać rekord do własnych celów w zależności od prowadzonej działalności oraz krok po kroku opiszemy, jak wygląda procedura ustanawiania rekordu.

Ustanawiasz rekord – jesteś najlepszy

Taki pozytywny przekaz płynie właśnie z ustanowienia rekordu Guinnessa lub Polski. Jeśli ustanawiasz rekord, to osiągasz cel, który dla innych jest poza zasięgiem. Jesteś o krok do przodu. Stanowisz wzór, który inni chcą naśladować.

Od tego się wszystko zaczęło

Historia słynnej Księgi Rekordów Guinnessa sięga 1955 roku. Wszystko zaczęło się od zażartego sporu na temat europejskich ptaków łownych. Tak długo dyskutowano o tym, który z nich jest najszybszy, że postanowiono stworzyć Księgę, w której znajdą się wszystkie odpowiedzi na najbardziej nurtujące człowieka pytania.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ten sposób powstała pierwsza edycja legendarnej Księgi Rekordów Guinnessa, która natychmiast po jej wydaniu, stała się bestsellerem w całej Wielkiej Brytanii. Na przestrzeni lat przybywało osób ujawniających swoje rekordowe zdolności, dzięki czemu powołano międzynarodowa instytucję zajmującą się rejestrowaniem i katalogowaniem nieprawdopodobnych osiągnięć – Guinness World Records.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jak wykorzystać rekord

Potencjał tkwiący w rekordach dostrzegli z czasem także specjaliści ds. marketingu z firm na całym świecie. Największe światowe marki wielokrotnie wykorzystywały fakt ustanowienia rekordu do prowadzenia kampanii marketingowej dla swojego produktu. Ale to nie wszystko. Obecnie rekordy można wykorzystywać na wiele sposobów. Najczęściej oficjalne próby bicia rekordów organizuje się podczas:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • wydarzeń integracyjnych dla firm – celem jest integracja i dobra zabawa pracowników,
  • eventów promocyjnych – w celu nagłośnienia całego wydarzenia i zwiększenie zasięgu w mediach tradycyjnych i social mediach,
  • kampanii edukacyjnych – mających na celu zwiększenie świadomości ludzi na dany temat oraz zwiększenie zasięgu przedsięwzięcia,
  • lokalnych imprez – ich celem jest pokazanie wyjątkowości danego regionu,
  • działań firmowych z zakresu CSR – celem jest zyskanie sympatii i uznania klientów poprzez przeprowadzenie angażującej akcji, najczęściej w celu charytatywnym.

Przykłady wykorzystania rekordów Guinnessa w kampaniach marketingowych największych światowych marek: Volvo, Nutella, Panasonic, Lenovo, BT/IT

Volvo – największy rozpakowany obiekt

Amerykański oddział szwedzkiego przedsiębiorstwa produkującego samochody – Volvo wykorzystał bicie rekordu Guinnessa podczas kampanii marketingowej związanej z wprowadzeniem w 2017 roku na rynek zupełnie nowej serii samochodów ciężarowych VNL.

Kiedy wiceprezes Volvo ds. marketingu i brandingu – Magnus Koeck obejrzał na YouTube film z małym dzieckiem rozpakowującym zabawkę Spider-Mana, który miał ponad 200 milionów wyświetleń, postanowił stworzyć materiał, który będzie równie angażujący.

Po konsultacjach z Guinnessem, firma Volvo zdecydowała się ustanowić rekord na największy unboxing na świecie. W roli głównej znaleźli się 3 letni entuzjasta samochodów – Joan Jovine oraz najnowsza ciężarówka Volvo VNL 760.

Największy rozpakowany obiekt mierzył aż 21.95 m długości, a karton, w który był zapakowany miał 24,4 m x 4,3 m x 5,5 m. Bicie rekordu przyczyniło się do osiągnięcia ogromnego sukcesu wizerunkowego przez firmę Volvo. „Największy na świecie unboxing” szybko zyskał popularność w Internecie i stał się sukcesem marki zarówno dla mediów branżowych, jak i konsumentów. Wideo zostało obejrzane prawie 25 milionów razy w ciągu dwóch tygodni po opublikowaniu, co czyni go najchętniej oglądanym filmem Volvo Trucks w Ameryce Północnej.

Nutella – najdłuższa linia z naleśników

Nutella postanowiła zakończyć luty, czyli miesiąc miłości podejmując się próby pobicia słodkiego rekordu Guinnessa. Akcja tworzenia najdłuższej linii z naleśników, która odbyła się w 2018 roku w Sydney w Australii, była kulminacją miesięcznej kampanii reklamowej Nutelli „Rozwiń trochę miłości”. Internauci byli zachęcani do dzielenia się słodkimi wiadomościami ze swoimi bliskimi. Każda opublikowana za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej wiadomość powodowała dodanie do rekordowej linii kolejnego naleśnika.

Rekord został pobity bez większych przeszkód, a najdłuższa linia z naleśników liczyła aż 110,85 m. W tej kampanii marketingowej liczył się jednak nie tyle sam wynik, co rekordowe zaangażowanie społeczne.

Rezultatem kampanii przeprowadzonej przez Nutellę były: dwa wystąpienia na żywo w telewizji (jedno przed rekordem i drugie w trakcie), zasięg kampanii ponad 4,2 miliona osób, ponad 15 tys. wejść na stronę Nutelli „Spread Love” dedykowaną próbie bicia rekordu, 3 tys. wiadomości i 5 215 reakcji w social mediach oraz 100% pozytywnego odbioru marki Nutella przez konsumentów.

Panasonic – najdłuższy dystans pokonany przez pojazd zasilany za pomocą baterii na torze kolejowym

Firma Panasonic wykorzystała bicie rekordu Guinnessa do celów marketingowych już kilkukrotnie.

Po udanej próbie stworzenia najdłuższego plastikowego toru kolejowego z zabawkami w 2013 roku, Panasonic szukał kolejnej kreatywnej i rekordowej inicjatywy. Wszystko po to, by promować długotrwałą moc baterii alkalicznej EVOLTA i wzmocnić pozytywny wizerunek marki.

Kampania Panasonica „Evolta Challenge” rozpoczęła się już w 2008 roku i zakładała promocję najdłużej działającej baterię alkalicznej AA na światowym rynku.

W 2013 roku Panasonic stworzył zabawkowy pociąg, który jeździł na najdłuższym torowisku, a to wszystko za pomocą jednej alkalicznej baterii AA. Dwa lata później, w 2015 roku firma podjęła się stworzenia pierwszego na świecie realistycznego pojazdu poruszającego się po torach kolejowych, napędzanego wyłącznie bateriami EVOLTA firmy Panasonic.

13 uczniów spędziło 6 miesięcy na tworzeniu pojazdu i zbudowało ostatecznie 1,1-tonowy pociąg zasilany wyłącznie bateriami alkalicznymi 600 EV typu D EVOLTA. W wyniku przedsięwzięcia udało się nie tylko pobić rekord Guinnessa na najdłuższy dystans pokonany przez pojazd zasilany za pomocą baterii na torze kolejowym, ale także zmotywować użytkowników do kreatywnego działania i szerzenie wartości marki EVOLTA wśród konsumentów.

Ekwiwalent reklamowy akcji „Evolta Challenge”, czyli wskaźnik wyrażający ilość pieniędzy, jaką należałoby wydać na publikację lub emisję danego przekazu, gdyby był on reklamą, wyniósł aż 5,8 mln dolarów.

Lenovo BT/IT

Pod koniec kwietnia 2018 roku połączenie zespołów Lenovo oraz BT/IT stało się faktem. Podczas oficjalnej konferencji w Pekinie, zgodnie z myślą przewodnią całego eventu „Joining Together and Going Forward” postanowiono zorganizować dla pracowników obu przedsiębiorstw integrujące wyzwanie. Zdecydowano się wówczas na oficjalną próbę pobicia rekordu Guinnessa na najwięcej laptopów przewracanych niczym kostki domino.

Specjaliści Guinnessa zasugerowali, że taka kategoria rekordu będzie najodpowiedniejszym wyzwaniem dla grupy, ponieważ wymaga pracy zespołowej i współpracy, a dodatkowo jest zwyczajnie zabawna. Do próby bicia rekordu pracownicy Lenovo i BT/IT użyli własnych laptopów, które w żadnym stopniu nie zostały uszkodzone, a zaraz po rekordzie dalej służyły użytkownikom do pracy.

W rekordowym domino firmy Lenovo i BT/IT wykorzystano dokładnie 520 urządzeń i około 45 000 tradycyjnych kostek domino.

Bijąc rekord nie tylko zintegrowano pracowników obu firm, ale także w spektakularny sposób pokazano, że połączenie się firm stało się faktem. W wydarzeniu czynny udział wzięło ponad 1300 osób.

Przykłady wykorzystania rekordów w działaniach promocyjnych polskich firm: Silcare, Harley Davidson, Fundacja mBank, Czysta Polska, Dotlenieni.org

Silcare – najwięcej osób stylizujących sobie paznokcie jednocześnie

Polska firma z Gorzowa Wielkopolskiego specjalizująca się w produkcji lakierów do paznokci oraz kosmetykach do pielęgnacji ciała, dłoni, stóp i włosów dla kobiet i mężczyzn – Silcare, w czerwcu 2018 roku podjęła się oficjalnej próby pobicia rekordu Polski na najwięcej osób stylizujących sobie paznokcie jednocześnie.

Bicie rekordu odbyło się w rodzinnym mieście przedsiębiorstwa w ramach Dni Gorzowa Wielkopolskiego. W jednym czasie i w tym samym miejscu paznokcie malowały 142 osoby. Firma zapewniła każdemu uczestnikowi wszystkie niezbędne akcesoria i lakiery do wykonania kolorowej stylizacji paznokci. Każdy mógł osobiście sprawdzić, jak dobrą jakość produktów oferuje firma Silcare.

Polska firma kosmetyczna dba o swój pozytywny wizerunek zarówno w kraju, jak i za granicą. Produkty Silcare docierają do państw na całym świecie. Są już w Europie, Ameryce Północnej i Południowej oraz w Azji. Firma bierze też udział w polskich i zagranicznych targach kosmetycznych w roli wystawcy. Prezentuje swoje produkty na największych targach w branży kosmetycznej na świecie m.in.: Cosmoprof Worldwide Bologna, Cosmoprof Asia Hong Kong, Cosmobeauty Seoul i China Beauty Expo Shanghai.

Bicie rekordu przez Silcare miało kilka celów. Po pierwsze, udostępniając na potrzeby bicia rekordu, za darmo, swoje produkty, firma pokazała wszystkie zalety swoich lakierów. Uczestnicy rekordu mogli osobiście przekonać się o jakości oferowanych kosmetyków. Po drugie, wybór lokalizacji bicia rekordu również nie był przypadkowy. Przystępując do próby w Gorzowie podczas miejskiego święta, firma pokazała silne przywiązanie do miejsca, w którym działa i tym samym zwiększyła świadomość mieszkańców Gorzowa odnośnie swojej działalności. Po trzecie, potencjalni klienci firmy Silcare biorąc udział w zorganizowanym przez nią rekordzie, mogli się przekonać, że w swoich działaniach polskie przedsiębiorstwo mocno wychodzi poza podstawową specjalizację w produkcji kosmetyków i organizuje też angażujące, ciekawe i w tym przypadku rekordowe przedsięwzięcia.

Harley Davidson – najdłuższe palenie gumy na motocyklu

Salon GOC Harley-Davidson w Rzeszowie, który jest największym salonem tej marki w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, zorganizował w 2017 roku bicie rekordu Guinnessa w jeździe na motocyklu z jednoczesnym tzw. paleniem gumy. Z rekordem zmierzył się Maciej DOP Bielicki – legenda polskiego stuntu, czyli akrobatycznej jazdy na motocyklu, i jedyny w kraju stunter wykonujący tricki na Harleyu. Bicie rekordu zorganizowano w ramach premiery najnowszego modelu Harley-Davidson Street Rod.

Maciek Bielicki razem z całą ekipą Stunt Story chciał wymyślić coś oryginalnego, innego niż do tej pory i przede wszystkim ciekawego. Wbrew pozorom palenie gumy na motocyklu wymaga odpowiedniej kondycji fizycznej, ponieważ podczas tak długiej jazdy w pewnym momencie prawa dłoń, która jest cały czas zaciśnięta, kamienieje i zanika w niej czucie. Plan był taki, aby pokonać dystans około 5 kilometrów. Udało się zrobić dokładnie 4479,47 m, co wystarczyło, aby rekord trafił oficjalnie do Księgi Rekordów Guinnessa.

Bicie rekordu Guinnessa zorganizowane przez Salon GOC Harley-Davidson w Rzeszowie odbiło się głośnym echem na większości portali branżowych związanych z motoryzacją. O osiągnięciu Maćka DOP Bielickiego było głośno nie tylko w kraju, ale również za granicą. Tym samym rzeszowski salon pokazał wszystkim, że działa nie tylko lokalnie, ale koncentruje się także zwiększeniu świadomości globalnych konsumentów.

Fundacja mBank – najdłuższy łańcuch rozwinięcia liczby Pi

mFundacja działająca od 1994 roku przy mBanku zajmuje się wspieraniem dzieci i młodzieży w nauce matematyki. Jednym z jej kluczowych projektów jest program grantowy mPotęga, który popularyzuje matematykę wśród młodych ludzi i pokazuje im, że liczenie to super przygoda i przydatna w codziennym życiu umiejętność. Program ma także na celu zachęcenie nauczycieli, rodziców i pasjonatów matematyki do przezwyciężenia rutyny i schematów w nauczaniu tego przedmiotu. Założeniem projektu jest pokazanie matematyki w kreatywny i atrakcyjny sposób, który będzie impulsem do wprowadzenia dzieci i młodzieży w przyjazny świat matematyki i logiki.

Fundacja dodaje możliwości, mnoży talenty, a dodatkowo bije rekordy Guinnessa. W ramach finału IV edycji mPotęgi, 14 marca 2018 roku, w światowy dzień liczby Pi, dzieci ze szkół biorących udział w programie oraz z dwóch warszawskich podstawówek wspólnie ustanowiły rekord Guinnessa na najdłuższe rozwinięcie liczby Pi. W rekordowym przedsięwzięciu wzięło udział dokładnie 627 osób.

Do tej pory Fundacja mBanku dofinansowała już 136 projektów, których beneficjentami było ok 190 tysięcy osób. Program grantowy mPotęga dotarł już do blisko 175 tysięcy uczestników i dzięki niemu dofinansowano aż 304 różne projekty matematyczne. Dodatkowo Fundacja wsparła 17 projektów stypendialnych, w ramach których przyznano około 400 stypendiów.

Warto też wspomnieć, że najnowszy rekord Guinnessa pobity przez mFundację nie jest pierwszym rekordowym sukcesem mBanku. W 2017 roku udało się ustanowić rekord Polski w tej samej kategorii. Wtedy najdłuższy w kraju łańcuch rozwinięcia liczby Pi utworzyło 330 uczniów, a jego długość wyniosła 149,7 m.

Bicie rekordów przyniosło duży rozgłos działaniom mFundacji. O próbie głośno było w publicznych mediach oraz branżowych portalach. Dzięki udanej próbie pobicia rekordu Guinnessa w 2018 roku jeszcze większa liczba szkół podstawowych, liceów i uczelni wyższych dowiedziała się o programie grantowym mPotęga. Podjęta inicjatywa spowodowała, że liczba beneficjentów projektu stale rośnie. W samym tylko 2017 roku łączna kwota przekazanego dofinansowania przekroczyła 1,5 mln zł.

Czysta Polska – największa mozaika z plastikowych kubeczków

Stowarzyszenie Czysta Polska to aktywnie działająca organizacja proekologiczna. Na co dzień zajmuje się podejmowaniem inicjatyw na rzecz ochrony środowiska, w tym ochroną cennych przyrodniczo obszarów, takich jak górskie szlaki czy nadmorskie plaże. Od wielu lat jest organizatorem akcji ekologicznej „Czyste Tatry”, podczas której tysiące wolontariuszy wychodzi na Tatrzańskie szlaki i zbiera śmieci pozostawione przez lekkomyślnych turystów.

Członkowie Stowarzyszenia Czysta Polska, potencjał marketingowy tkwiący w rekordach dostrzegli już kilka lat temu. Bicie ekologicznych rekordów, podczas finałów akcji „Czyste Tatry” w 2015, 2016, 2017 i 2018 roku miało na celu zwiększenie zasięgu akcji w mediach i przyciągnięcie jeszcze większej uwagi społeczeństwa na kwestie związane z ochroną środowiska naturalnego polskich gór.

Zamierzony cel został osiągnięty. Aktualnie do Czystej Polski należą rekordy na: największy wzór z materiałów wtórnych, przedstawiający logo organizacji (300,55 m2), największą mozaikę z regranulatu z przetworzonej folii, przedstawiającą godło Polski (450,9 m2) oraz najnowszy rekord na największy wzór ułożony z plastikowych kubeczków, które można poddać recyklingowi (120 m2).

Stowarzyszenie Czysta Polska, bijąc wymienione wyżej rekordy Polski i Guinnessa, zyskało rozgłos nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Dzięki rekordowym inicjatywom udało się pokazać zaangażowanie w prowadzonych działaniach ekologicznych na terenie kraju. O akcji „Czyste Tatry” z roku na rok było coraz głośniej. W tegorocznej edycji Czystych Tatr Made in Małopolska udział wzięli także znani YouTuberzy, którzy sprzątali polskie góry, pomagali bić rekord i zachęcali wszystkich do włączenia się w akcję. Media coraz chętniej publikują informacje o rekordowych osiągnięciach grupy eko aktywistów oraz o przebiegu całego projektu. Dzięki ustanowionym rekordom dzisiaj Stowarzyszenie Czysta Polska jest jedną z najprężniej działających organizacji ekologicznych w kraju, cieszącą się uznaniem setek tysięcy Polaków.

Dotlenieni.org – najwięcej roślin zasadzonych w ciągu 24 godzin

Dotlenieni.org to organizacja, która za główny cel swojej działalności postawiła sobie „dać oddech miastu”. Na co dzień dba o zazielenienie Polskich miast poprzez sadzenie nowych roślin, co prowadzi do zwiększenia produkcji tlenu.

Od kilku lat Dotlenieni.org organizują Zielony Rekord Polski, którego celem jest nasadzenie rekordowej ilości roślin w całej Polsce w ciągu 24 godzin. Swoim ekologicznym rekordem starają się zwrócić uwagę społeczeństwa na to, że jakość powietrza w miastach nie jest najlepsza, co powoduje spadek naszej produktywności, kreatywności i gorsze samopoczucie. Dlatego bijąc rekord na największą ilość zasadzonych roślin, Dotlenieni.org nie tylko dają rekordowy oddech miastom, ale też zwiększają zasięg medialny swojej akcji, dzięki czemu z roku na rok do przedsięwzięcia dołączają kolejne miasta.

Dzięki tegorocznej edycji Zielonego Rekordu Polski udało się zasadzić aż 10 921 nowych roślin. Nasadzenia zbiorowe były prowadzone w przedszkolach, szkołach, na Uniwersytetach, w szpitalach, Urzędach Miast i Domach Pomocy Społecznej w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Częstochowie i Słupsku. Ponadto, za pośrednictwem specjalnego formularza internetowego osoby indywidualne z całej Polski mogły przesyłać zdjęcia, ukazujące zasadzone przez nie w tym dniu nowe rośliny.

Dotlenieni.org bijąc Zielony Rekord Polski, pokazali, że w zazielenianiu Polskich miast i działalności proekologicznej nie mają sobie równych. Ich rekordowe przedsięwzięcie zainteresowało wiele osób z całego kraju i zyskało patronaty wielu Polskich miast.

Procedura ustanawiania rekordu krok po kroku

Jeśli zainteresowały Cię przedstawione case studies dotyczące wykorzystania rekordów w kampaniach marketingowych największych światowych marek, poniżej przedstawiamy, jak wygląda procedura ustanowienia rekordu krok po kroku. Ty też, razem ze swoją firmą, możesz zostać rekordzistą Polski lub Guinnessa. Aby Twój rekord został oficjalnie uznany, wystarczy, że zastosujesz się do poniższych wskazówek.

  1. Zgłaszasz chęć ustanowienia bądź pobicia rekordu Polski lub rekordu Guinnessa, poprzez kontakt z Biurem Rekordów. Ty opowiadasz o swoim pomyśle, a specjaliści ds. rekordów pomagają wybrać najodpowiedniejszą kategorię.
  2. Podpisujesz umowę z Biurem Rekordów na realizację wybranego rekordu.
  3. Dokonujesz płatności za opcję rekordu określoną w umowie.
  4. Specjaliści ds. rekordów lub Guinness przygotowują specjalny zestaw wytycznych, które należy spełnić, aby rekord został oficjalnie zatwierdzony.
  5. Ty i Twoja firma przygotowujecie się do ustanowienia rekordu. Ustalacie miejsce odbywania się wydarzenia, przygotowujecie to, co niezbędne do ustanowienia rekordu, informujecie zainteresowane osoby i media. Biuro Rekordów informuje o wydarzeniu w social mediach.
  6. Bicie rekordu. Odbywa się zgodnie z otrzymanymi wcześniej wytycznymi. Na miejscu może pojawić się oficjalny sędzia Biura Rekordów lub Guinnessa, który zweryfikuje wynik rekordu, ogłosi wynik próby i udzieli wywiadu obecnym na wydarzeniu mediom.
  7. W przypadku opcji rekordu bez sędziego, Ty i Twoja firma odpowiadacie za zebranie odpowiedniego materiału dowodowego z próby bicia rekordu. Materiały przesyłacie do weryfikacji do Biura Rekordów.
  8. Weryfikacja rekordu to sprawdzenie, czy próba odbyła się zgodnie z wcześniej uzgodnionymi wytycznymi dla danej kategorii rekordu.
  9. Jeśli nie ma żadnych zastrzeżeń co do przebiegu próby bicia rekordu, osiągnięcie zostaje oficjalnie uznane i zatwierdzone przez Biuro Rekordów lub londyńską komisję Guinnessa.
  10. Ty i Twoja firma otrzymujecie oficjalny certyfikat potwierdzający pobicie bądź ustanowienie przez Was rekordu. Osiągnięcie zostaje oficjalnie wpisane do Księgi Rekordów Polski lub Księgi Rekordów Guinnessa.

Ile kosztuje ustanowienie rekordu i jak długo trzeba czekać na potwierdzenie osiągnięcia

Koszty związane z przeprowadzeniem własnej, oficjalnej próby ustanowienia bądź pobicia Rekordu Polski lub Rekordu Guinnessa są zależne od wielu czynników. Każdy rekord wyceniany jest indywidualnie w zależności od rozmiaru przedsięwzięcia, liczby zaangażowanych osób, wsparcia udzielonego przez sponsorów i czasu realizacji projektu. Ponadto, o cenie każdego rekordu decyduje to, czy wybieramy opcję z oficjalnym sędzią Biura Rekordów lub Guinnessa, który pojawi się na evencie; czy decydujemy się na tryb standardowy, czy przyspieszony weryfikacji osiągnięcia oraz ile dodatkowych oficjalnych certyfikatów zostanie wydrukowanych po rekordzie. Przy Rekordach Polski ceny zaczynają się już od około 1000 zł netto, a w przypadku rekordów Guinnessa jest to koszt od około 3500 zł do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych przy rekordach, na które przyjeżdża oficjalny sędzia Guinnessa.

Jeśli chodzi o czas niezbędny do zorganizowania i przeprowadzenia oficjalnej próby bicia rekordu Polski, to wystarczy zgłosić chęć jego ustanowienia około miesiąca przed planowanym wydarzeniem. W tym okresie można na spokojnie zapoznać się z wytycznymi, przygotować wydarzenie, pobić rekord oraz otrzymać oficjalny certyfikat Biura Rekordów potwierdzający osiągnięcie i wpis do Księgi Rekordów Polski. W przypadku rekordów Guinnessa, minimalny czas potrzebny na zorganizowanie całego przedsięwzięcia to około pół roku w standardowej procedurze. Tak długi okres potrzebny jest na zgłoszenie chęci bicia rekordu do Guinnessa, tłumaczenie i wypełnianie niezbędnej dokumentacji, przygotowania do eventu, proces weryfikacji i ostatecznie zatwierdzenie rekordu przez londyńską komisję i wydanie oficjalnego certyfikatu.

Autorka: Klaudia Malesińska, marketing & social media specialist w Biuro Rekordów