We wtorek 2 października b.r. odbyło się otwarcie wystawy IKEI „Last Straw”, która jest symbolicznym pożegnaniem marki z plastikowymi słomkami. Szwedzki koncern zapowiedział zaprzestanie ich używania w swoich marketach w Wielkiej Brytanii i Irlandii.
Wystawa będzie prezentowana publiczności do soboty 6.09, zaś celem jest zainspirowanie i zachęcenie konsumentów do wspólnego podjęcia małych kroków, które będą miały pozytywny wpływ na środowisko.
Zobacz również
– Plastikowe słomki stały się ważnym symbolem zmian w walce z plastikiem. Chcemy nakłonić ludzi do podejmowania się drobnych kroków i zaprzestania wykorzystywania materiałów jednorazowego użytku, dzięki czemu będziemy w stanie mieć wpływ na to, co się dzieje z naszą planetą – mówi Hege Sæbjørnsen, rzecznik IKEA.
IKEA w czerwcu b.r. ogłosiła, że do 2020 roku wycofa wszystkie plastikowe produkty jednorazowego użytku ze swoich sklepów i restauracji na całym świecie.
PS
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Kanadyjski oddział IKEI przygotował pewien eksperyment, którego celem było pokazanie społeczeństwu, co się stanie, gdy temperatura wzrośnie zaledwie o 4 stopnie, czyli o tyle samo, jeżeli emisja gazów cieplarnianych nie zmaleje
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Nie tylko IKEA postanowiła stawić czoła pogłębiającym się zmianom klimatu. McDonald’s, Adidas, Starbucks oraz NIKE również rozpoczęły ekologiczną rewolucję.
PS3
Kanadyjska agencja Rethink przygotowała dla organizacji Greenpeace kampanię społeczną „Don’t suck the life from our oceans”, mającą na celu zwrócenie uwagi na to, jak szkodliwy wpływ na nasze środowisko ma wykorzystywanie plastikowych słomek na masową skalę.
PS4
Na naszym rodzimym rynku też prowadzone są akcje przeciwko wykorzystywania plastikowych słomek. Portal Noizz.pl wraz z aktywistką Aretą Szpurą, fundacją Lonely Whale oraz agencją VML Poland rozpoczęli wspólną akcję TU PIJESZ BEZ SŁOMKI. Jej celem jest wycofanie plastikowych rurek z pubów i restauracji w całej Polsce oraz popularyzacja zasady less waste.