Last Straw – IKEA żegna się z plastikowymi słomkami za pomocą wystawy w londyńskim Muzeum Designu

Last Straw – IKEA żegna się z plastikowymi słomkami za pomocą wystawy w londyńskim Muzeum Designu

Wystawa „Last Straw” w londyńskim Muzeum Designu jest symbolicznym pożegnaniem IKEI z plastikowymi słomkami jednorazowego użytku w marketach w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

We wtorek 2 października b.r. odbyło się otwarcie wystawy IKEI „Last Straw”, która jest symbolicznym pożegnaniem marki z plastikowymi słomkami. Szwedzki koncern zapowiedział zaprzestanie ich używania w swoich marketach w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Wystawa będzie prezentowana publiczności do soboty 6.09, zaś celem jest zainspirowanie i zachęcenie konsumentów do wspólnego podjęcia małych kroków, które będą miały pozytywny wpływ na środowisko.

– Plastikowe słomki stały się ważnym symbolem zmian w walce z plastikiem. Chcemy nakłonić ludzi do podejmowania się drobnych kroków i zaprzestania wykorzystywania materiałów jednorazowego użytku, dzięki czemu będziemy w stanie mieć wpływ na to, co się dzieje z naszą planetą – mówi Hege Sæbjørnsen, rzecznik IKEA.

IKEA w czerwcu b.r. ogłosiła, że do 2020 roku wycofa wszystkie plastikowe produkty jednorazowego użytku ze swoich sklepów i restauracji na całym świecie. 

PS

Kanadyjski oddział IKEI przygotował pewien eksperyment, którego celem było pokazanie społeczeństwu, co się stanie, gdy temperatura wzrośnie zaledwie o 4 stopnie, czyli o tyle samo, jeżeli emisja gazów cieplarnianych nie zmaleje

PS2

Nie tylko IKEA postanowiła stawić czoła pogłębiającym się zmianom klimatu. McDonald’s, Adidas, Starbucks oraz NIKE również rozpoczęły ekologiczną rewolucję.

PS3

Kanadyjska agencja Rethink przygotowała dla organizacji Greenpeace kampanię społeczną „Don’t suck the life from our oceans”, mającą na celu zwrócenie uwagi na to, jak szkodliwy wpływ na nasze środowisko ma wykorzystywanie plastikowych słomek na masową skalę.

PS4

Na naszym rodzimym rynku też prowadzone są akcje przeciwko wykorzystywania plastikowych słomek. Portal Noizz.pl wraz z aktywistką Aretą Szpurą, fundacją Lonely Whale oraz agencją VML Poland rozpoczęli wspólną akcję TU PIJESZ BEZ SŁOMKI. Jej celem jest wycofanie plastikowych rurek z pubów i restauracji w całej Polsce oraz popularyzacja zasady less waste.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij