TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Ministerstwo Zdrowia rozpoczęło kampanię edukacyjną „DEPRESJA. Rozumiesz – pomagasz”

Według WHO depresja zajmuje 4. miejsce na liście najpoważniejszych problemów zdrowotnych świata. Niestety, aż 80% Polaków czuje niedosyt wiedzy o depresji, jej objawach i leczeniu. By to zmienić Ministerstwo Zdrowia rozpoczęło ogólnopolską kampanię „DEPRESJA. Rozumiesz – pomagasz”.
O autorze
2 min czytania 2018-10-09

Za cel kampanii postawiono edukację w zakresie profilaktyki i wczesnego rozpoznawania symptomów choroby, jaką jest depresja. W związku z tym, że problem ten może dotyczyć każdego, w treściach kampanii uwzględniono potrzeby trzech grup zwiększonego ryzyka:

  • młodzieży w okresie dojrzewania (ryzyko depresji młodzieńczej),
  • kobiet w okresie okołoporodowym (ryzyko depresji poporodowej),
  • osób w podeszłym wieku (ryzyko depresji wieku podeszłego).

Kampania i realizowane w jej ramach działania są adresowane do całego społeczeństwa, przede wszystkim do osób z bliskiego otoczenia tych, którzy są szczególnie narażeni na depresję. Osobami zaś, które każdego dnia mogą stykać się z chorym i nie zauważyć, tego jak bardzo cierpi, są: rodzice, nauczyciele, pedagodzy szkolni, lekarze, położne, mężowie, dzieci opiekujące się rodzicami w wieku senioralnym, personel domów opieki. Przygotowane dla nich materiały: broszura i ulotki informacyjne, scenariusz lekcji, materiały edukacyjne, rozbudowana strona internetowa wyleczdepresje.pl, a także kampania w mass mediach pomogą im rozpoznać objawy depresji i zareagować.

Często też sami chorzy wstydzą się mówić o swojej przypadłości. Kampania stawia sobie za cel zmianę samego nastawienia do choroby, jaką jest depresja. Ponad 75% Polaków uważa depresję za chorobę wstydliwą, coś, co się ukrywa przed innymi. Takie nastawienie społeczeństwa jest barierą dla osób chorych w podjęciu leczenia.

Kampania „DEPRESJA. Rozumiesz – pomagasz” walczy ze stygmatyzacją osób chorujących na depresję. Dostarcza rzetelnej wiedzy o chorobie a przede wszystkim buduje świadomość jej uleczalności. Uświadamia, że depresja nie powoduje trwałego upośledzenia funkcjonowania. Przygotowano m.in. trzy filmy, w których osoby chorujące w przeszłości na depresję opowiadają o swoim doświadczeniu ze współczesnej perspektywy zdrowej osoby. (filmy dostępne na stronie internetowej wyleczdepresje.pl). Pozytywny przekaz kampanii daje nadzieję i motywuje osoby mające kontakt z osobami chorymi do działania.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Depresja to choroba, którą się z powodzeniem leczy i z którą można wygrać walkę. Chcemy poprzez różne formy przekazu zwrócić uwagę publiczną na temat depresji ale też na swoiste świadectwa wygranej walki z tą chorobą oraz pokazać gdzie można się zwrócić by otrzymać pomoc. – powiedział Zbigniew J. Król, Podsekretarz w Ministerstwie Zdrowia.



Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kampanię wspierają także infuencerzy – osoby mające wpływ na opinię społeczną, szczególnie w środowisku osób młodych. Jedną z tych osób jest pan Adam Wawrzyński, prowadzący kanał w serwisie YouTube pod pseudonimem „Fanggotten”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz” potrwa do końca 2020 r. Projekt jest realizowany przez Fabrykę Komunikacji Społecznej na zlecenie Ministerstwa Zdrowia w ramach Programu Zapobiegania Depresji w Polsce na lata 2016-2020.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie kampanii wyleczdepresje.pl.