TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

25. Festiwal Golden Drum: prawie 1200 prac z 28 krajów powalczy o prestiżowe nagrody

Jubileuszowy 25. Festiwal Golden Drum, który odbędzie się w dniach 17-19 października br. w Portorož w Słowenii, odnotował imponującą liczbę zgłoszeń konkursowych. Listę finalistów poznamy 17 października, a zwycięzców 19 października, podczas uroczystości wręczenia Golden Drum Grand Award.
O autorze
1 min czytania 2018-10-12

Spośród 28 krajów, które biorą udział w konkursie, największą liczbę zgłoszeń odnotowano z Rumunii – 188 (to aż o 165% więcej niż w ubiegłym roku) i Rosji – 149 zgłoszeń. Macedonia jest krajem o największym tempie wzrostu liczby zgłoszeń (o ponad 600% w porównaniu z 2017 rokiem). Po raz pierwszy w historii Golden Drum do listy krajów, które mogą wziąć udział w festiwalu, dołączyły Hiszpania i Portugalia.

25. edycja Festiwalu Golden Drum obfituje w wiele nowości. – Zmiany, które wprowadziliśmy, są radykalne, ale przyniosły wymierne efekty. Ilość zgłoszonych w tym roku prac przerosła nasze oczekiwania. – mówi mówi Stojan Pelko, Wiceprzewodniczący Golden Drum.

W tym roku ponad 196 różnych agencji będzie walczyć o Golden Rose Award, 28 agencji sieciowych będzie zabiegać o zdobycie Golden Net Award, a 103 niezależne agencje − o Golden Dragon Award. Najwięcej zgłoszeń w sekcji WHAT jest w grupach F Reach (13,25%), H Craft (12,45%) i A Film (8,94%), natomiast w sekcji WHY wiodącą kategorią jest Z Social good (9,54%), a potem kolejno grupy V Entertainment (6,43%) i S Activation (5,93%).

Do konkursu Young Drummers zgłoszono aż 172 plakaty młodych twórców, które miały skupić się na wzmocnieniu marki Piranu – miasta Tartiniego. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego wyniku, liczba zgłoszeń z roku na rok wzrasta. Co prawda zainteresowanie konkursem głównym jest na takim samym poziomie jak w zeszłym roku, ale trzeba wziąć pod uwagę trudności ekonomiczne rynku tureckiego, który zawsze był mocno obecny na festiwalu. W tym roku o prestiżowe nagrody walczy jeszcze kilka innych agencji sieciowych i krajów, więc jury będzie miało trudne zadanie. – wyjaśnia Mojca Briščik, przewodnicząca Golden Drum.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Tegoroczne prace zgłoszone do Golden Drum będą oceniane przez dwa składy jurorskie, czyli 22 najlepszych międzynarodowych ekspertów z branży kreatywnej. Przewodniczącym jury sekcji WHAT jest Dushan Drakalski, Chief Creative Officer Europe z Ray Productions, a obradami jury sekcji WHY pokieruje Adrian Botan, Global Executive Creative Director z McCann Worldgroup. Zgłoszenia do Young Drummers oceniane będą przez specjalne 5-osobowe jury pod przewodnictwem Josefine Richards, Creative Director w INGO Stockholm.

Więcej informacji o Golden Drum znajduje się na stronie goldendrum.com.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się