TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Czas dodać liczby: jakie działania prowadzić, by zwiększyć liczbę stałych klientów i jak to mierzyć?

Czas dodać liczby: jakie działania prowadzić, by zwiększyć liczbę stałych klientów i jak to mierzyć?
Co jest aktualnie największym wyzwaniem w obszarze poprawy doświadczeń konsumentów (CX)? Jakie czynniki najmocniej wpływają na efektywność CX? Jak przyciągać promocjami nowych klientów, aby stali nie czuli się pokrzywdzeni?
O autorze
3 min czytania 2018-10-22

>>> Czas dodać liczby: jak mierzyć kluczowe cele marketingowe i sprzedażowe?
>>> Czas dodać liczby: jak usprawnić działania marketingowo-sprzedażowe?

29 października odbędzie się Gala konkursu SAR Effie Awards 2018, w którym uhonorowane zostaną najskuteczniejsze kampanie. W finale znaleźli się ci, którzy umieją świadomie i skutecznie posługiwać się komunikacją marketingową do osiągania celów biznesowych. Hasło przewodnie tegorocznej edycji to „Czas dodać liczby”. Jurorzy tegorocznej edycji dzielą się opiniami i wskazówkami na temat największych wyzwań w obszarze poprawy doświadczeń konsumentów oraz czynników, które najmocniej wpływają na efektywność CX.

Wypowiedzi udzielili jurorzy Effie Awards 2018 Adam Nowakowski, szef działu strategii w Leo Burnett, Renata Wasiak-Sosnowska, CEO Havas Media oraz Anna Tomczyk, menedżer ds. zakupów w TVN (Discovery).

Co jest aktualnie największym wyzwaniem w obszarze CX?

Adam Nowakowski (szef działu strategii w Leo Burnett): Największym wyzwaniem na styku marki i klienta pozostaje wysoka jakość obsługi, czyli to, co zawsze. Większa liczba punktów styku oraz rosnąca ilość danych płynąca z tych punktów tylko utrudnia skuteczne działania na tym tradycyjnym polu, gdyż wskazane zmiany prowadzą do rozproszenia sił i uwagi. Odpowiedzią na ten problem jest jasna strategia i pogodzenie się z tym, że nie można być wszędzie wszystkim dla wszystkich.   

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Renata Wasiak-Sosnowska (CEO Havas Media): Marki mocno konkurują o uwagę klientów w świecie omnichannel, oferując konsumentom więcej punktów styczności z brandem niż kiedykolwiek wcześniej. Dlatego zmienia się również sposób postrzegania doświadczenia klienta (CX) przez marki, który powinien być strategicznym priorytetem firm, rozpatrywanym bardziej w kategoriach inwestycyjnych, a nie tylko kosztowych. CX powinien być również promowany przez marketerów z prawdziwą koncentracją na kliencie, który musi być postrzegany jako centralny punkt komunikacji. Dostarczanie pozytywnych doświadczeń jest sposobem budowania marki i wyróżniania się w czasach stagnacyjnego wzrostu sprzedaży i utowarowienia produktu.

Dlatego największym wyzwaniem w obszarze CX jest dogłębne zrozumienie konsumenta i jego potrzeb. Musi on widzieć powiązanie pomiędzy marką a prowadzonymi działaniami, a komunikacja powinna mieć charakter spójny i długofalowy. Działania marek muszą wnosić dodatkową wartość, muszą pozytywnie wpływać na poprawę jakości życia konsumenta, czyli być „meaningful”, bo tylko wtedy mają szansę na dłużej zagościć w jego sercu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Anna Tomczyk (menedżer ds. zakupów w TVN (Discovery): Największym wyzwaniem dla firmy w obszarze CX jest zadbanie o spójność obsługi klienta na wszystkich etapach jego relacji z daną firmą.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jakie czynniki najmocniej wpływają na efektywność CX?

Adam Nowakowski: Kluczowym czynnikiem jest jak zwykle spójność podejmowanych działań. Klient styka się z firmą za pośrednictwem różnych kanałów. Lepiej więc, aby miał poczucie, że to wciąż ta sama marka – o jednorodnym stylu bycia. Pogląd o dopuszczalności różnych osobowości w kanałach online i offline nie jest już uprawniony.

Renata Wasiak-Sosnowska: Marki bardzo często nie nadążają za zmieniającym się światem konsumentów, którzy stają się nie tylko bardziej wymagający wobec jakości samych marek i usług, ale również ich roli np. w poprawie problemów socjalnych czy zaangażowania w życie lokalnych społeczności. Jak pokazują badania oczekiwania ludzi wobec marek rosną. Już 75% badanych oczekuje, że marki będą mieć realny wpływ na zwiększanie komfortu i jakości życia, ale tylko 40% uważa, że faktycznie to robią. Ponadto, badania nadal pokazują, że dla większość konsumentów nie miałoby znaczenia, jeśli 74%. marek zniknęłoby z rynku. (źródło: Badanie Meaningful Brands Havas Media Group 2017). Niestety większość marek wciąż poszukuje klucza do zwiększenia sprzedaży, a nie odpowiedzi na rzeczywiste potrzeby konsumentów. W ujęciu konsumenckim, zwycięskie marki to te, które będą tworzyć takie CX, które mają mierzalną i sprawdzoną ścieżkę (określone KPI, bieżąca analiza i wykorzystanie danych) do zaangażowania konsumentów.

Podsumowując, całościowe spojrzenie na wszystkie punkty styku z marką, spójność przekazu i bieżąca analiza gromadzonych danych (data-driven marketing) oraz ich implementacja pod kątem customer journey w dłuższej perspektywie powinny znacząco wpłynąć na wyniki marki.

Anna Tomczyk: Świadomość organizacji, zrozumienie przez każdego pracownika w firmie czym jest organizacja „myśląca klientem”, wiarygodność marki, nowoczesna i dostosowana technologia.

3 wskazówki, jak przyciągać promocjami nowych klientów, aby stali nie czuli się pokrzywdzeni

Adam Nowakowski:

  1. Nie organizować promocji cenowych (nie dotyczy sieci handlowych).
  2. Projektować promocje pod konkretny segment.
  3. Mieć osobny zestaw marchewek dla klientów.

Renata Wasiak-Sosnowska: Wszystko znów sprowadza się do lepszego poznania swoich obecnych i przyszłych klientów, czyli de facto ich potrzeb, bo bez tej wiedzy nie ma mowy o dobrze skonstruowanych promocjach.

Anna Tomczyk: Uważam że promocje dla nowych klientów nie wpływają na budowanie długofalowej relacji. Decydują tylko o jednorazowym zakupie. Aby zwiększyć liczbę stałych klientów należy zapewnić klientowi nowoczesne rozwiązania technologiczne z personalizacją. Przejrzystość i dotrzymywanie obietnic na każdym etapie styku z klientem to czynniki budujące wartościową i długoterminową relację. Klienci docenią firmy, które w celu ulepszenia doświadczeń z klientem zmieniają swoje własne sposoby pracy. Zamiast promocji, konsekwentność w strategii jasnej komunikacji odpowiadającej na potrzeby klientów.

Już 29 października br. poznamy zwycięskie kampanie konkursu SAR Effie Awards 2018 podczas uroczystej Gali, która odbędzie się w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Szczegóły na stronie Effie.pl.

NowyMarketing jest patronem medialnym wydarzenia.