Tesco uruchamia aplikację FoodCloud, która ułatwia przekazywanie nadwyżek żywności

Tesco uruchamia aplikację FoodCloud, która ułatwia przekazywanie nadwyżek żywności

Tesco Polska wprowadza aplikację FoodCloud, która monitoruje i ułatwia zarządzanie procesem przekazywania nadwyżek żywności. Firma tym samym kontynuuje swoje działania mające na celu zmniejszanie skali marnowania.

Aplikacja FoodCloud to kolejna inicjatywa sieci Tesco, mająca na celu eliminowanie marnotrawstwa żywności. Innowacyjna technologia FoodCloud pozwala zwiększać ilość przekazywanych nadwyżek produktów ze sklepów, łącząc placówki handlowe bezpośrednio z organizacjami charytatywnymi. Technologia opracowana na potrzeby FoodCloud jest szeroko stosowana w Wielkiej Brytanii i Irlandii, aby umożliwić supermarketom szybkie i łatwe przekazywanie żywności organizacjom społecznym i bankom żywności.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

– Bardzo się cieszę, że wspólnie z Tesco możemy uczestniczyć w pilotażu aplikacji FoodCloud w Polsce. Mam nadzieję, że jej wdrożenie pozwoli nam szybciej i sprawniej zagospodarowywać nadwyżki żywności otrzymywane z sieci handlowych. System pozwala nam w czasie rzeczywistym nadzorować potwierdzenia odbioru i fizyczne odbiory żywności realizowane przez nasze organizacje partnerskie. A co najważniejsze, doprowadzi do usprawnienia przepływu dokumentów potwierdzających przekazanie darowizny i księgowania tych darowizn – mówi Beata Ciepła, przewodnicząca Rady Banku Żywności w Krakowie. Krakowski Bank Żywności jest pierwszym, który testował nowe rozwiązanie.

Aktualnie, ponad 270 sklepów Tesco w Polsce przekazuje nadwyżki żywności. Nowa technologia,  informując organizacje charytatywne o ilościach i lokalizacji dostępnych produktów – w czasie rzeczywistym – pozwoli uprościć proces przekazywania nadwyżek i zachęci nowe organizacje do wzięcia udziału w tej inicjatywie.

– Dzięki aplikacji FoodCloud organizacje charytatywne mogą łatwo uzyskać dostęp do darowizn żywnościowych. Otrzymają informacje o nadwyżkach dostępnej żywności bezpośrednio na telefon, co pozwoli im z łatwością zaplanować odbiór świeżych produktów ze sklepów. System bardzo upraszcza komunikację pomiędzy sklepami i organizacjami charytatywnymi. Wierzymy zatem, że zachęci to więcej organizacji do przyłączenia się do naszego programu. Jesteśmy pierwszą firmą w Polsce, która wprowadziła aplikację internetową, by walczyć w ten sposób z problemem marnotrawienia żywności – wyjaśnia Małgorzata Tokarz, kierownik operacyjny ds. społeczności w Tesco Polska.

Celem Tesco jest, aby do 2020 roku wszystkie sklepy oferowały organizacjom społecznym nadwyżki żywności. Co więcej, firma stale poszukuje nowych partnerów i organizacji, które mogłyby dołączyć do programu. Dotychczas, odbieranie nadwyżek żywności mogło być logistycznym wyzwaniem dla mniejszych i lokalnych organizacji. Korzystając z aplikacji, otrzymują one bieżące dane o dostępności produktów, co pomaga im lepiej planować redystrybucję produktów.

FoodCloud powstał w 2012 roku w Dublinie. Od tego czasu organizacja pomogła uratować 18 200 ton żywności. Jest to równowartość aż 40 milionów pełnowartościowych posiłków.

– Wizją FoodCloud jest świat, w którym nadające się do spożycia produkty nigdy nie są wyrzucane. Jesteśmy dumni, że możemy wspierać działania jakie Tesco i inne europejskie sieci podejmują by walczyć z problemem marnowania żywności – powiedziała Emma Walsh, dyrektor operacyjna w FoodCloud.

W pierwszym, testowym etapie, z rozwiązania FoodCloud korzysta 5 sklepów Tesco w obrębie Krakowa. Ambicją Tesco jest rozszerzenie skali działania aplikacji na cały kraj.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij