Nowa rzeczywistość w branży beauty?

Nowa rzeczywistość w branży beauty?
AR przejmuje świat beauty. Konsumenci coraz częściej robią zakupy w przestrzeni internetowej, a AR zapewnia natychmiastową informację zwrotną i nowe doświadczenia zakupowe. Jak zatem marki z branży beauty wykorzystują rozszerzoną rzeczywistość?
O autorze
2 min czytania 2018-11-08

Rozszerzona rzeczywistość wkroczyła również do świata social mediów, co stworzyło nowe możliwości dla marek. Facebook kilka miesięcy temu uruchomił testy pozwalające na tworzenie reklam w technologii AR, co wzbudziło spore zainteresowanie u marketerów i konsumentów. Jakie były pierwsze kroki marek?

Social media first

Jedną z pierwszych brandów testujących reklamy, które wykorzystują technologię rozszerzonej rzeczywistości, był Michael Kors. Klienci przed zakupem mieli możliwość wirtualnej przymiarki okularów przeciwsłonecznych, a następnie dokonania zakupu. Proste, a jakie efektowne rozwiązanie, prawda?

Kolejne marki tj. Sephora, Bobbi Brown, czy NYX również zapowiadają testy reklam w rozszerzonej rzeczywistości na Facebooku.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 

źródło: ca.news.yahoo.com

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W jaki sposób marki wykorzystują Augmented Reality?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Marka Semilac pod koniec października 2018 roku zaprezentowała interaktywne narzędzie AR, które pozwala na stworzenie wirtualnego makijażu. Jak ono funkcjonuje? Odbiorca ma za zadanie włączyć facebook’ową kamerę i wybrać produktu, który chciałby przetestować. Na obrazie kamery pojawi się jego wizerunek wraz z testowanym produktem. Dzięki temu marka pomija w pewien sposób krok, w którym potencjalny klient musiałby udać się do sklepu stacjonarnie i testować produkt. Dzięki temu skracamy ścieżkę zakupu.

 

Marka Sephora już od wielu miesięcy posiada aplikację Virtual Artist, dzięki której można dobrać idealny kolor szminki, czy odcień podkładu. Zasada jest podobna, jak w przypadku Michaela Korsa. Za pomocą przedniej kamery i obrazu wygenerowanemu dzięki niej, możemy znaleźć dla siebie idealnie dobrany produkt. Aplikacja pokazuje nam wszystkie dostępne kolory i informacje o produkcie (marka, cena), aby ułatwić nam jego zakup.

 

źródło: fashionweekdaily.com

Burberry Beauty Box w Covent Garden w Londynie

Kolejnym przykładem jest sklep Burberry Beauty Box w Covent Garden w Londynie. Marka ta używa AR na wiele sposobów, jednak najbardziej wyjątkowym jest ich Nail Bar. Klientki mogą wybrać odcień skóry, a następnie umieścić konkretny kolor lakieru na tzw. barze. Wyświetlacz pokazuje, jak dany kolor będzie prezentować się po nałożeniu go na ich kolorze skóry.

źródło: pinterest,.com

Shiseido i AR Makeup Mirror

Japońska firma kosmetyczna Shiseido koszysta z technologii Augmented Reality, aby zwiększyć komfort zakupów w sklepie stacjonarnym w Tokio. AR Makeup Mirror robi zdjęcie twarzy klienta, a następnie pokazuje, jak będą prezentowały się wybrane kosmetyki. To świetny przykład wykorzystania technologii AR w świecie offline, za którym coraz częściej podążają marki kosmetyczne. Marka planuje wdrożenie rozwiązania na kolejne kraje.

źródło: makeupview.co

Mac i Modiface

Marka MAC przy współpracy z Modiface stworzyła lustro z wykorzystaniem AR. Lustro to zawiera najnowszą technologię śledzenia twarzy i renderowania 3D. Obejmuje ona 29 niestandardowych spojrzeń oka, które są odwzorowywane na twarzy 30 razy na sekundę. Dzięki temu lustro świetnie radzi sobie z realnym odwzorowaniem twarzy klienta. Na ten moment MAC wprowadził to rozwiązanie do sklepów w Stanach Zjednoczonych, natomiast w tym roku chce wdrożyć to rozwiązanie globalnie.

źródło: makeupview.co

Nie tylko makeup

Marka Battington, która jest producentem jedwabnych rzęs, stworzyła dedykowaną aplikację wykorzystującą Augmented Reality. Aplikacja pozwala na zrobienie zdjęcia swojej twarzy, a następnie wirtualne testowanie sześciu rodzajów jedwabnych rzęs marki. Twórcy starali się, aby rzęsy wyglądały jak najbardziej autentycznie i jak najlepiej odwzorowywały swój rzeczywisty wygląd. Użytkownicy mogą dodawać również filtry dostępne w aplikacji, a także mają możliwość udostępnienia takiego zdjęcia w social mediach. To świetny przykład na połączenie świata AR ze światem mediów społecznościowych.

źródło: cosmetics-technology.com

Jakie rozwiązania z wykorzystaniem AR proponują inne marki z branży beauty i nie tylko? Jak wykorzystać potencjał rozszerzonej rzeczywistości i zwrócić na siebie uwagę rynku? O tym i wiele więcej w najnowszym raporcie TRENDair.

 

Roksana Binkowska 
social media manager w agencji reklamowej MDI. 

Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Pasjonatka social mediów i świata mody. Miłośniczka nowoczesnych rozwiązań oraz najnowszych trendów świata marketingu i PR, a szczególnie mediów społecznościowych. Uwielbia podróżować, a w wolnych chwilach eksperymentuje w kuchni.