Coca-Cola i Zwolnieni z Teorii szukają najlepszych projektów społecznych rozwiązujących problem plastikowych odpadów

W ramach ogólnoświatowej kampanii Coca-Cola „Świat Bez Odpadów” trwa nabór projektów społecznych do olimpiady Zwolnionych z Teorii, dotyczących problemu plastikowych odpadów w środowisku naturalnym.
O autorze
2 min czytania 2018-12-12

Celem projektów, przygotowywanych przez licealistów i studentów, jest zwiększenie świadomości na temat tego, w jaki sposób można ograniczyć, użyć ponownie lub poddać recyklingowi opakowania wykonane z plastiku. To kolejny krok na drodze do realizacji globalnej ambicji firmy, aby do 2030 roku uzyskać 100% zbiórki i recyklingu tylu opakowań, ile trafia od firmy na rynek.

Zwolnieni z Teorii to największa olimpiada, w której do tej pory ponad 6 tys. uczniów z całej Polski, zrealizowało 1,4 tys. projektów społecznych, które pozytywnie wpłynęły na życie ok. 11 milionów Polaków. Teraz, dzięki inicjatywie Coca-Cola, młodzi ludzie otrzymali szansę przygotowania i zrealizowania projektu na temat plastiku, stając się częścią ogólnoświatowej akcji, a tym samym przyczyniając się do ochrony środowiska. Żeby wziąć udział programie, należy zarejestrować się na stronie internetowej www.zwolnienizteorii.pl, zebrać zespół i złożyć na platformie projekt do 14 grudnia br.

– Zgodnie z globalną ambicją Coca-Cola do 2030 r. chcemy pomagać zbierać i poddawać recyklingowi tyle opakowań, ile odpowiada liczbie sprzedanych przez nas puszek i butelek. Żeby tak się stało, każde opakowanie powinno zostać wyrzucone do odpowiedniego pojemnika na śmieci, a później przetworzone – mówi Gabriela Bar, manager ds. kontaktów zewnętrznych i komunikacji w Coca-Cola Poland Services – Świat bez odpadów jest możliwy, jeśli tylko zaczniemy traktować je jak cenne surowce. Dlatego ważna jest edukacja oraz współpraca nas wszystkich: producentów, konsumentów i samorządów lokalnych – dodaje Bar.

Autorzy najlepszych projektów zostaną nagrodzeni laboratoriami przyszłości, w skład których wchodzą: drukarki 3D, programowalne roboty edukacyjne oraz filamenty wyprodukowane z recyklowanego PETa. Nagrody zostaną ufundowane przez Coca-Cola i startup Skriware, który w duchu edukacji STEAM pomaga rozwijać kompetencje, takie jak modelowanie 3D, programowanie czy robotyka. Nagrodzone zespoły projektowe będą mogły zdecydować, do której placówki edukacyjnej (np.: szkoła, dom kultury, miejska biblioteka) w ich mieście trafią pracownie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dołączając do olimpiady Zwolnionych z Teorii i realizując projekt społeczny, uczniowie i studenci zyskują też niezwykle cenne umiejętności, potrzebne w przyszłym życiu zawodowym: poprzez twórcze podejście do tematu stale rosnącej ilości odpadów na świecie, poznają metody kreatywnego rozwiązywania problemów, nauczą się też tworzyć skuteczny i wiarygodny przekaz, wpływający na zmianę zachowań i budowanie wśród odbiorców postawy prośrodowiskowej. Dodatkowo, korzystając z doświadczenia Skriware – kreatywnego startupu edukacyjnego – dowiedzą się, jak wypromować swój pomysł w social mediach.

– Temat ochrony środowiska, w szczególności recykling plastiku, to dla Skriware bardzo istotna kwestia. Nie bez powodu wspólnie z Coca-Cola zwracamy się bezpośrednio do młodych, chcących zaangażować się społecznie ludzi. Naszym celem jest popularyzacja edukacji w obszarze ekologii i kształtowanie postawy prośrodowiskowej w duchu STEAM – podkreśla Karol Górnowicz, CEO Skriware.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Każdy, kto ukończy swój projekt, zostaje finalistą olimpiady Zwolnieni z Teorii. Najlepsze zespoły w Polsce, rywalizują o „Wilki” – nagrody, które podczas Wielkiego Finału, wręczają przedstawiciele najwyższych władz państwowych i prezesi największych firm. Za realizację projektu każdy uczeń otrzymuje też międzynarodowy certyfikat z zarządzania projektami stworzony z Project Management Institute R.E.P. Zyskać mogą też szkoły – Social Wolves, organizator olimpiady, wspólnie z Rzeczpospolitą publikują Ranking Szkół Kompetencji Przyszłości, doceniając te szkoły, które sprzyjają zaangażowaniu społecznemu i rozwojowi kompetencji praktycznych uczniów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się