Biedronka z pierwszym produktem marki własnej z certyfikatem Fairtrade

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Biedronka z pierwszym produktem marki własnej z certyfikatem Fairtrade

Czekolada gorzka zawierająca 95% kakao z linii premium to pierwszy produkt ze znakiem Fairtrade, który sieć Biedronka wprowadza w ofercie artykułów marki własnej. Tym samym Biedronka rozszerza listę produktów opatrzonych certyfikatami.

Nowa czekolada w ofercie sieci Biedronka charakteryzuje się prostym składem. Miazga kakaowa, tłuszcz kakaowy i kakao o obniżonej zawartości tłuszczu stanowią 95% składu. Pozostałe składniki to cukier i ekstrakt z wanilii. 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

– Czekolada gorzka, która w składzie zawiera aż 95% masy kakaowej, to przekąska dla prawdziwych koneserów. Przyzwyczajeni jesteśmy do słodszych czekolad, podczas gdy nasza ma prawdziwie gorzki smak, a jej kolor zbliżony jest do czarnego. Aby poznać głębię jej smaku, należy się powoli do niego przyzwyczajać, a następnie delektować bogactwem naprawdę gorzkiej czekolady. Wysokogatunkowe ziarno kakao, użyte do jej produkcji, pozyskiwane jest zgodnie ze standardami Fairtrade – największego systemu certyfikacji produktów sprawiedliwego handlu, o czym informuje umieszczony na opakowaniu znak Fairtrade Cocoa Program – mówi Kamila Sternicka, specjalista ds. jakości i kontroli marki własnej w Jeronimo Martins Polska.

Dzięki certyfikacji Fairtrade drobni producenci kakao uzyskują wyższe ceny skupu swoich plonów i dodatkową premię Fairtrade, którą mogą przeznaczyć na rozwój działalności lub realizację wybranych przez siebie projektów społecznych. Fairtrade zwalcza zjawiska pracy niewolniczej, przymusowej pracy dzieci i wszelkie formy dyskryminacji. Oprócz ochrony praw człowieka standardy Fairtrade regulują sposoby produkcji rolnej z poszanowaniem środowiska naturalnego.

– Decyzja Biedronki o wprowadzeniu do oferty czekolady marki własnej z certyfikatem Fairtrade zasługuje na szczególną uwagę. Dzięki obecności sieci praktycznie w całej Polsce – zwłaszcza w mniejszych miejscowościach – znacznie więcej konsumentów zyska łatwy dostęp do produktów z certyfikatem Fairtrade. To ważny krok na drodze do budowania zrównoważonego modelu handlu, który uwzględnia potrzeby producentów surowców, firm i konsumentów. Dodając tę czekoladę do świątecznego prezentu, nie tylko sprawiamy przyjemność obdarowywanej osobie, ale jednocześnie przyczyniamy się do poprawy losu drobnych producentów kakao z odległych krajów, jak Ghana czy Wybrzeże Kości Słoniowej – mówi Tomasz Makowski, key account manager Fairtrade Polska.

W ofercie sieci Biedronka znaleźć można certyfikowane produkty marek własnych w różnych kategoriach, m.in. ryby świeże, mrożone, przetworzone oraz konserwy rybne marki Marinero z certyfikatem zrównoważonego rybołówstwa MSC oraz herbaty marki Remsey z certyfikatem Rainforest Alliance (RFA). Od stycznia br. sieć rozwija także markę goBio, w ramach której proponuje artykuły spożywcze z unijnym logo rolnictwa ekologicznego, potwierdzającym, że zostały one wytworzone zgodnie ze ścisłymi przepisami unijnymi dotyczącymi ochrony środowiska i dobrostanu zwierząt i są pod tym kątem systematycznie sprawdzane.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij