Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Aplikacja Huawei pomaga osobom niewidomym „zobaczyć” emocje

Huawei Facing Emotions to aplikacja, która pomaga osobie niedowidzącej lub niewidomej rozpoznać emocje swojego rozmówcy. Program wykorzystuje potężne obiektywy fotograficzne i system sztucznej inteligencji smartfona Huawei Mate 20 Pro.
O autorze
2 min czytania 2018-12-17

Aplikacja Facing Emotions sprawia, że smartfon skanuje twarz osoby, z którą osoba niewidoma lub niedowidząca rozmawia, identyfikuje jej emocje i przekłada na charakterystyczny dźwięk. Aplikacja jest dostępna w Huawei AppGallery i Google Play i działa wyłącznie na smartfonie Huawei Mate 20 Pro, który wyposażony jest w podwójny chipset obsługujący sztuczną inteligencję.

Jak działa Facing Emotions?

Aplikacja sprawia, że obiektyw znajdujący się na tylnej ściance smartfona skanuje twarz osoby, z którą rozmawia osoba niewidoma i identyfikuje mimikę twarzy. Sztuczna inteligencja wbudowana w procesor Kirin 980 w smartfonie Mate 20 Pro przetwarza zidentyfikowane emocje na określony dźwięk słyszalny w telefonie (lub w słuchawce, którą nosi osoba niewidoma). Odbywa się to w czasie rzeczywistym i w trybie offline – bez połączenia z siecią. Aplikacja rozpoznaje siedem uniwersalnych emocji: zdziwienie, smutek, radość, strach, niesmak, pogardę i złość. Każda emocja ma przypisany określony, charakterystyczny dźwięk.

– Facing Emotions to projekt, dzięki któremu chcemy przesunąć granicę wykorzystania telefonów w codziennym życiu. Wykorzystujemy innowacyjną technologię sztucznej inteligencji drzemiącą w procesorze mobilnym Kirin 980 i tworzymy aplikację, która osobom z dysfunkcją wzroku pozwala doświadczyć nowych emocji. Dzieję się to dzięki kreatywnej pracy wielu ludzi z różnych dziedzin, m. in. muzyków, designerów, a także dzięki ogromnemu wsparciu osób niewidomych i Polskiego Związku Niewidomych – mówi Dorota Haller, dyrektorka marketingu, komunikacji i digitalu w Huawei Consumer Business Group Polska.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Geneza powstania projektu

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Aplikacja Facing Emotions powstała przy wsparciu społeczności osób niewidomych i organizacji pozarządowej – przy jej opracowaniu Huawei nawiązał współpracę z Polskim Związkiem Niewidomych. Kluczową rolę odegrała grupa niewidomych testerów, którzy byli zaangażowani w najważniejsze etapy tworzenia aplikacji. W ramach współpracy przeprowadzono wywiady z przedstawicielami społeczności osób niewidomych na temat ich potrzeb i w oparciu o te spostrzeżenia opracowano rozwiązania, które były następnie przez te osoby testowane.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Ludzkie emocje na język dźwięków przełożył niewidomy kompozytor Tomasz Bilecki, twórca Niewidzialnej Wystawy, wyjątkowej interaktywnej podróży w niewidzialny świat. Aby uchwycić każdą z siedmiu podstawowych ludzkich emocji, dźwięki musiały być krótkie, proste i nieinwazyjne dla użytkownika i jego otoczenia. Unikalne spojrzenie kompozytora na naturę dźwięku pozwoliło mu przekazać emocje innym osobom niewidzącym. Próbki dźwięku były następnie testowane przez zespół niewidomych konsultantów, którzy oceniali ich przydatność w codziennym życiu.

– Dźwięki, które chciałem stworzyć, musiały być specyficzne dla każdej emocji, nie mogły natomiast odwracać uwagi użytkowników od samej rozmowy – mówi Tomasz Bilecki, kompozytor.

Podczas tworzenia aplikacji okazało się, że osobom niewidzącym potrzebne jest, poza aplikacją, urządzenie umożliwiające korzystanie z niej w nieabsorbujący sposób. W odpowiedzi na to, wielokrotnie nagradzany projektant Janek Kochański zaprojektował specjalny uchwyt na smartfon Mate 20 Pro – holder, który można wydrukować na drukarce 3D.

– Dla mnie jako projektanta najważniejsza jest przede wszystkim funkcjonalność przedmiotu, a jego forma jest pochodną tej potrzeby. Najpierw muszą być spełnione wymagania użytkowe, dopiero wtedy można zadbać o walory estetyczne i wizualne. Telefon, dla którego przeznaczony jest uchwyt, Huawei Mate 20 Pro, jest bardzo nowoczesny i stylowy, i tak samo jest w przypadku holdera – mówi designer, Janek Kochański.