TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Top10 Gwiazdy: Magda Gessler nadal króluje w reklamowym rankingu

Dom mediowy MullenLowe MediaHub przygotował kolejną odsłonę autorskiego raportu nt. gwiazd TV, na których stacje telewizyjne zarabiają najwięcej reklamowych pieniędzy.
O autorze
3 min czytania 2019-01-16

To już 9 edycja reklamowego rankingu gwiazd tworzonego przez dom mediowy MullenLowe MediaHub.  Wynika z niego, że stacje TV mogą być zadowolone, przychody z ich topowych formatów wzrosły w ubiegłym roku o 17%. Zwyciężczyni rankingu – Magda Gessler – co roku umacnia swoją pozycję najlepszej telewizyjnej lokomotywy reklamowej. W 2018 r. jej „Kuchenne rewolucje” przysporzyły stacji TVN niemal 233 mln zł, to o ponad 33 mln. więcej niż w roku poprzedzającym. Jakby tego było mało, w pierwszej dziesiątce znalazł się drugi program z udziałem Magdy Gessler – „Masterchef”, który w 2018 r. zarobił 55 mln zł Stoi za tym niewątpliwa charyzma najbardziej znanej polskiej restauratorki oraz wciąż popularna wśród Polaków tematyka kulinarna. Jednak część zasług w tym zakresie, należy przypisać stacji TVN.

– Prowadzony przez Magdę Gessler format „Kuchenne Rewolucje” jest maszynką do zarabiania pieniędzy. Treści monetyzowane są poprzez emisję powtórek (ok. godziny 7.00 i 15.00), co w konsekwencji prowadzi do generowania dużej liczby spotów, pod tym względem zajmuje on trzecie miejsce w zestawieniu – wyjaśnia reklamowy sukces „Kuchennych rewolucji” Michał Bakalarczyk, ekspert rynku TV w MullenLowe MediaHub.

Jednak wspomniane 233 mln zł to nie wszystkie reklamowe przychody tego formatu. W tej edycji badania eksperci zwrócili uwagę na powtórki popularnych formatów na innych platformach należących do dużych stacji. Okazało się, że generują one całkiem spore zyski.  

– Warto zauważyć, że większość popularnych formatów ma swoje drugie życie w stacjach tematycznych. Powtórkowe emisje powiększają zarobki stacji o 12%, czyli o blisko 100 mln zł – wyjaśnia Bakalarczyk.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Powtórki „Kuchennych rewolucji” pojawiają się także na takich kanałach jak: TVN Style, czy Food Network. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Pierwsza czwórka bez zmian

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kolejność pierwszej czwórki rankingu nie zaskakuje w stosunku do ubiegłorocznych wyników. Na drugim miejscu z przychodami blisko 192 mln. zł. plasuje się teleturniej „Milionerzy”, którego prowadzący Hubert Urbański był w ubiegłym roku „wielkim telewizyjnym powrotem”. Przychody z tego formatu wzrosły aż o 65 mln. zł. w stosunku do roku poprzedniego.  Odświeżony format świetnie sobie radzi. Jest chętnie oglądany – jest na pierwszym miejscu pod względem GRP/spot (średniej widowni pojedynczej emisji), co pozwala stacji na windowanie ceny spotów emitowanych przy tym formacie. Pod tym względem zajmuje 5 miejsce w zestawieniu.

Trzecie i czwarte miejsce należą do propozycji telewizji Polsat: „Nasz nowy dom” z prowadzącą Katarzyną Dowbor i popularnego talent show Polsatu „Twoja twarz brzmi znajomo” z całą plejadą celebrytów – zarówno w jury jak i wśród uczestników. Pierwszy zarobił w 2018 r. 125 mln. zł (w 2017 – 110 mln. zł.), zaś drugi mniej niż rok wcześniej –  88 mln. zł. (w 2017 – 91 mln. zł.).

Nowością w zestawieniu jest jeden z pierwszych teleturniejów w Polsce, który po latach doczekał się wielkiego powrotu – „Koło fortuny” (TVP2). Program dziś  prowadzony przez duet Rafał Brzozowski oraz Izabella Krzan uplasował się na 5 pozycji rankingu z wynikiem ponad 76 mln. zł.  W 2017 r.  odświeżony format wystartował dopiero we wrześniu, przez co nie trafił do pierwszej dziesiątki ubiegłorocznego zestawienia (zajął wówczas 27 miejsce). Stacja chce wycisnąć z programu jak najwięcej emitując powtórki nawet dwa razy w ciągu dnia.

Tradycyjnie w pierwszej dziesiątce najbardziej dochodowych programów znalazł się teleturniej muzyczny  „Jaka to melodia” (TVP1), z którym od wielu lat związany był prowadzący Robert Janowski, w 2018 r. zastąpiony przez Norbiego. Program w 2018 r. zarobił dla stacji ponad 75 mln. zł.

W rankingu nie zabrakło także Bronisława Cieślaka, bohatera serialu kryminalnego „Malanowski i partnerzy” (Polsat) oraz kolejnych propozycji stacji TVN „Mam talent”, „Masterchef” czy „Ameryka Express”.

Gorzej niż w 2017 roku wypadły nowości Polsatu, które zajmują miejsca na początku trzeciej dziesiątki zestawienia. Jedynie format „World of dance” z Edytą Herbuś, Michałem Malitowskim oraz Rafałem Kamińskim zajął 16 pozycję, wyprzedzając inny topowy program tej stacji „Dancing with the stars – taniec z gwiazdami”.

Rosną zyski stacji telewizyjnych

Analiza przeprowadzona przez dom mediowy MullenLowe MediaHub potwierdza, że rosną zyski z topowych formatów. Rok 2018 przyniósł wzrost przychodów reklamowych z tych programów aż o 17%.

Przychody reklamowe(rate card) TOP 5 formatów TV – emisje w głównych stacjach w latach 2017/2018

O blisko 12% (niemal 100 mln. zł.) rosną zarobki stacji uzyskane dzięki powtórkowym emisjom na antenach tematycznych (na głównych antenach zarobki w 2018 to ok. 714 mln zł, łącznie z powtórkami na innych kanałach prawie 812 mln zł).

Przychody reklamowe (rate card) TOP 5 formatów 2018/2018 – emisje wraz z powtórkami na innych kanałach.

Aby maksymalnie wykorzystać przestrzeń reklamową wokół topowych formatów, nadawcy umiejętnie zwiększają liczbę emitowanych przy nich spotów reklamowych.

Liczba spotów przy TOP 5 formatach 2017/2018 r.