Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Daria Zielaskiewicz (Volkswagen Financial Services): Jedną z najbardziej interesujących strategii jest performance marketing

Daria Zielaskiewicz (Volkswagen Financial Services): Jedną z najbardziej interesujących strategii jest performance marketing
„W udanej współpracy między marką a agencją najbardziej cenię wzajemne zaufanie” – z Marketingową 11 zmierzyła się Daria Zielaskiewicz, dyrektor departamentu marketingu i brand managementu w Volkswagen Financial Services.
O autorze
2 min czytania 2019-02-04

1. W marketingu najważniejsze jest…

W marketingu najważniejsze jest zrozumienie klienta i rynku, na którym funkcjonujemy oraz trafne odczytywanie jego potrzeb.

2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł..

W trakcie mojej pracy w Volkswagen Financial Services za taki projekt uznałabym nie tyle pojedynczą kampanię, lecz całościowy, długotrwały proces wprowadzania na rynek nowoczesnych produktów finansowych, takich jak kredyt czy leasing z rynkową wartością końcową. Te produkty są odpowiedzią na zmieniające się potrzeby klienta, które wynikają z szerokich zmian kulturowych w podejściu ludzi do sposobu użytkowania samochodów. Dają one jednocześnie początek rozwojowi mobilności w nowym kierunku w Polsce.

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…

Ów projekt, który dodał mi skrzydeł, był jednocześnie największym wyzwaniem w mojej dotychczasowej karierze zawodowej. Powodem tego jest fakt, że nie mówimy tu o pojedynczej kampanii, lecz jest to rozłożony w czasie i wciąż trwający proces, do którego realizacji niezbędne jest zrozumienie szerszych zmian społecznych oraz sposobów komunikacji. Wprowadzenie nowych produktów na rynek zbiegło się w czasie z szybko postępującą digitalizacją usług, co sprawia, że zadanie staje się jeszcze bardziej złożone.

4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumna, to…

Projektem, którym mogę się śmiało pochwalić jest portal Mobilni.pl. Volkswagen Financial Services stworzył go jako własny kanał komunikacji z millenialsami. Od momentu jego powstania w 2017 r. współpracujemy z cenionymi dziennikarzami i influencerami, którzy tworzą ciekawe i angażujące czytelników treści. W samym 2018 roku portal odwiedziło ponad pół miliona unikalnych użytkowników, których gros stanowi nasza grupa docelowa. Mobilni.pl to miejsce, w którym poprzez mówienie o trendach i nowoczesnym podejściu do mobilności edukujemy konsumentów. Myślę, że portal jest ciekawym przykładem content marketingu i może stanowić inspirację dla całej branży.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

5. Kampania, której twórcom mógłbym zazdrościć, to…

Imponuje mi wieloletnia kampania ING Bank Śląski realizowana we współpracy z Markiem Kondratem. Godne podziwu są zarówno dobór ambasadora, konsekwencja firmy w tym wyborze, jak i długotrwałość trwania projektu przy jednoczesnym utrzymaniu świeżości i aktualności.

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…

Według mnie, nadal jedną z najbardziej interesujących strategii jest performance marketing. Nie jest to chwilowy trend, ale raczej takie podejście do działań komunikacyjnych, które zakłada uzyskanie wpływu na konkretne działania odbiorców komunikatów. Daje to marketerom oraz menadżerom wgląd w mierzalne wyniki kampanii i możliwość ich optymalizacji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…

Wydaje mi się, że co do zasady w marketingu nie ma złych działań. Problemem jest nieumiejętne dobranie narzędzi i kanałów do potrzeb klienta lub do celów biznesowych firmy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

W udanej współpracy między marką a agencją najbardziej cenię wzajemne zaufanie. Ważne jest takie samo rozumienie potrzeb i celów biznesowych firmy. Cenię także świeżość pomysłów i proaktywność agencji. Powinna ona stale wykazywać się chęcią poszukiwania nowych działań lub ich optymalizacją.

9. Swoje inspiracje czerpię z…

Najwięcej inspiracji daje mi wsłuchiwanie się i obserwowanie zachowań klientów. Analiza wyborów konsumenckich daje mi informacje na temat tego, jak zmieniają się ich upodobania i w którą stronę ewoluuje rynek. Śledzę także poczynania konkurencji. Z ich wyborów komunikacyjnych staram się wyciągać wnioski i wykorzystywać je dla podniesienia skuteczności działań, które prowadzi Volkswagen Financial Services.

10. Moja kampania marzeń…

Jest wciąż przede mną. Liczę, że w mojej pracy czeka mnie jeszcze wiele interesujących kampanii.

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

To dziedzina, która wymaga holistycznego podejścia i wykorzystywania szerokich kompetencji. Praca w marketingu wymaga ciągłego dokształcania, poszukiwania i sprawdzania nowych narzędzi. W zamian jednak daje dużo satysfakcji, zarówno zawodowej, jak i osobistej, z możliwości tworzenia skutecznych kampanii realizujących cele biznesowe i prowadzących do rozwoju firmy.

Marketing to także dynamiczna i intensywnie rozwijająca się branża. Prognozy rynkowe pokazują, że w nowoczesnych gospodarkach będzie on z czasem coraz bardziej wypierać sprzedaż. To spowoduje wzrost znaczenia i prestiżu tej gałęzi w działaniach firm oraz jej dalszy intensywny rozwój, co jest wspaniałą obietnicą na przyszłość.

 

O rozmówczyni:

Daria Zielaskiewicz, dyrektor departamentu marketingu i brand managementu w Volkswagen Financial Services.