Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

W Szwecji pojawiła się galeria handlowa z używanymi rzeczami

W Szwecji pojawiła się galeria handlowa z używanymi rzeczami
W niewielkiej szwedzkiej miejscowości Eskilstuna pojawiła się galeria handlowa ReTuna z produktami tylko z drugiej ręki. Pomysłodawczyni miejsca Anna Bergstrom znalazła kompromis między konsumpcjonizmem a ideą zero waste.
O autorze
1 min czytania 2019-01-31

Za niecodziennym pomysłem stworzenia galerii handlowej tylko z rzeczami z second-handów stoi Anna Bergstrom, którą pasjonował świat mody, lecz zdawała sobie sprawę, jak bardzo napędza on konsumpcję, co jest niekorzystne dla naszej planety. Wpadła więc na pomysł stworzenia miejsca w duchu idei zero waste.

ReTuna, bo tak nazywa się galeria, znajduje się w szwedzkiej miejscowości Eskilstuna, w magazynie w którym mieściły się ciężarówki dla firmy logistycznej. Oprócz asortymentu, ReTuna nie odbiega znacznie od swoich „siostrzanych” galerii handlowych – zadbano w niej o klimatyczną muzykę, pomysłowe rozmieszczenie produktów oraz o aromatyzowane pomieszczenia, zgodne z koncepcją marketingu sensorycznego. Wszystko po to, by klienci czerpali przyjemność z zakupów.

Jak zapewnia Anna Bergstorm, ReTuna jest bardzo przestronnym miejscem, coś w rodzaju IKEA. Tuż nad wejściem do galerii wisi instalacja artystyczna stworzona z materiałów pochodzących z recyklingu. Z kolei w środku na klientów czeka kilkanaście działów – m.in. sportowy z nartami, dziecięcy z zabawkami, zoologiczny, z artykułami do wyposażenia wnętrz, a nawet dział z produktami, które powstały na skutek przetwarzania odpadów. No i oczywiście nie mogło tam zabraknąć butiku z odzieżą, w którym sprzedawane ubrania zostały poddane specjalnej renowacji.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Anna Bergstrom ma ambitny cel, by ReTuna stała na równi ze zwykłymi galeriami handlowymi, z tą różnicą, że sprzedawane tam produkty będą pochodziły z drugiej ręki. Biorąc pod uwagę, że od otwarcia galerii w 2015 roku sprzedano tam towary o wartości 2,8 mln funtów, a w zeszłym roku miejsce odwiedzało ponad 700 osób dziennie, wszystko jest na dobrej drodze.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Worn Wear to internetowy komis marki Patagonia, w którym dostępne są używane ubrania oraz sprzęt firmy. Celem sklepu jest ograniczenie nadmiernego konsumpcjonizmu oraz przeciwdziałanie zanieczyszczeniom środowiska.

PS2

Marka odzieżowa Reima stworzyła ubrania dla dzieci, które można poddać recyklingowi.

PS3

Holenderska marka MUD Jeans oferuje swoim klientom usługę „Lease A Jeans”, czyli wypożyczanie dżinsów za niewielką miesięczną opłatę. Celem programu jest promowanie filozofii circular fashion.