Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Fundacja Panoptykon: Śledzenie i profilowanie w sieci. Jak z klienta stajesz się towarem [raport]

Skąd reklamodawcy wiedzą, o czym myślisz? Czy są w stanie odgadnąć Twoje ukryte pragnienia? Czego potrzebują, żeby w ułamkach sekund dopasować swoją reklamę i skąd wiedzą, czy klikniesz? Fundacji Panoptykon zagląda na zaplecze Internetu.
O autorze
1 min czytania 2019-02-01

Reklama to nadal główne źródło finansowania portali internetowych. Według najnowszych szacunków na świecie wydawane jest na nią ponad 200 mld dolarów, w tym ponad 4 mld zł w Polsce. Tymczasem w naszym kraju 42% użytkowników blokuje reklamy, bo po prostu nie chce ich oglądać. W obliczu coraz częstszego wykorzystywania targetowanych reklam w kampaniach politycznych dochodzą – bardzo uzasadnione – obawy o głębokość śledzenia i manipulowanie emocjami.

Panoptykon walczy o to, by każdy wiedział, co dzieje się z jego danymi w sieci i mógł powiedzieć: „nie” śledzeniu i profilowaniu. Aby osiągnąć ten cel:

podejmuje interwencje prawne przeciwko:

  • IAB i Google – podmiotom dyktującym warunki na rynku reklamy targetowanej,
  • polskim portalom, które nie udostępniają informacji na temat cyfrowych profili,
  • brokerom danych działającym na europejskim rynku,

walczy o:

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • dobre regulacje (np. w unijnym rozporządzeniu ePrivacy),
  • dobre praktyki firm (konsultujemy branżowy kodeks postępowania IAB Polska),

dzieli się wiedzą na temat technicznych aspektów śledzącej reklamy.

Fundacja Panoptykon przeanalizowała badania, raporty organizacji społecznych i branżowych, a także odbyła szereg rozmów z przedstawicielami firm zajmujących się reklama internetową i jej ekosystemem i na podstawie zebranych danych przygotowała obszerny raport „Śledzenie i profilowanie w sieci. Jak z klienta stajesz się towarem”. Dowiecie się z niego m.in., jakie dane o internautach są zbierane przez podmioty związane z reklamą internetową, jaka jest skala, metody i techniki śledzenia wykorzystywane w usługach i reklamie internetowej, a także jak wygląda proces licytowania w ramach giełdy reklam (RTB).

Słuchaj podcastu NowyMarketing


Zobacz grafikę w większym rozmiarze

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Raport „Śledzenie i profilowanie w sieci. Jak z klienta stajesz się towarem” dostępny jest na stronie panoptykon.org/zapleczeinternetu.