Fundacja Panoptykon: Śledzenie i profilowanie w sieci. Jak z klienta stajesz się towarem [raport]

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Fundacja Panoptykon: Śledzenie i profilowanie w sieci. Jak z klienta stajesz się towarem [raport]

Skąd reklamodawcy wiedzą, o czym myślisz? Czy są w stanie odgadnąć Twoje ukryte pragnienia? Czego potrzebują, żeby w ułamkach sekund dopasować swoją reklamę i skąd wiedzą, czy klikniesz? Fundacji Panoptykon zagląda na zaplecze Internetu.

Reklama to nadal główne źródło finansowania portali internetowych. Według najnowszych szacunków na świecie wydawane jest na nią ponad 200 mld dolarów, w tym ponad 4 mld zł w Polsce. Tymczasem w naszym kraju 42% użytkowników blokuje reklamy, bo po prostu nie chce ich oglądać. W obliczu coraz częstszego wykorzystywania targetowanych reklam w kampaniach politycznych dochodzą – bardzo uzasadnione – obawy o głębokość śledzenia i manipulowanie emocjami.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Panoptykon walczy o to, by każdy wiedział, co dzieje się z jego danymi w sieci i mógł powiedzieć: „nie” śledzeniu i profilowaniu. Aby osiągnąć ten cel:

podejmuje interwencje prawne przeciwko:

  • IAB i Google – podmiotom dyktującym warunki na rynku reklamy targetowanej,
  • polskim portalom, które nie udostępniają informacji na temat cyfrowych profili,
  • brokerom danych działającym na europejskim rynku,

walczy o:

  • dobre regulacje (np. w unijnym rozporządzeniu ePrivacy),
  • dobre praktyki firm (konsultujemy branżowy kodeks postępowania IAB Polska),

dzieli się wiedzą na temat technicznych aspektów śledzącej reklamy.

Fundacja Panoptykon przeanalizowała badania, raporty organizacji społecznych i branżowych, a także odbyła szereg rozmów z przedstawicielami firm zajmujących się reklama internetową i jej ekosystemem i na podstawie zebranych danych przygotowała obszerny raport „Śledzenie i profilowanie w sieci. Jak z klienta stajesz się towarem”. Dowiecie się z niego m.in., jakie dane o internautach są zbierane przez podmioty związane z reklamą internetową, jaka jest skala, metody i techniki śledzenia wykorzystywane w usługach i reklamie internetowej, a także jak wygląda proces licytowania w ramach giełdy reklam (RTB).


Zobacz grafikę w większym rozmiarze

Raport „Śledzenie i profilowanie w sieci. Jak z klienta stajesz się towarem” dostępny jest na stronie panoptykon.org/zapleczeinternetu.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij