TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Nowy elektryczny Jaguar I-PACE w teledysku „Duch” Xxanaxx i Marka Bilińskiego

Rozpoczęła się polska odsłona kampanii Jaguar SET THE PACE. Brytyjska marka motoryzacyjna, która łączy świat muzyki z nowoczesną technologią, prezentuje najbardziej elektryzującą premierę tego roku – nowy Jaguar I-PACE z napędem elektrycznym w utworze “Duch” duetu Xxanaxx / Marek Biliński.
O autorze
2 min czytania 2019-02-07

Dla marki Jaguar łączenie świata muzyki z nowoczesnymi technologiami stanowi najnowszy przykład wzmacniania więzi pomiędzy kierowcą i jego samochodem, czego doskonałym przykładem była zeszłoroczna kolaboracja z Dua Lipą w obszarze zupełnie nowatorskiego podejścia do tworzenia muzyki.

W lokalnej odsłonie działań prowadzonych w całej Europie pod nazwą THE PACE: Season 1, Jaguar łączy dwa pokolenia twórców muzyki elektronicznej. W studiu nagraniowym spotkali się: jeden z czołowych zespołów reprezentujących współczesną elektronikę – XXANAXX – oraz prekursor tego gatunku w Polsce – MAREK BILIŃSKI. Utwór, który wspólnie stworzyli, na nowo definiuje polską scenę muzyki elektronicznej. Z jednej strony oddaje klimat czasów, kiedy muzyka elektroniczna przeżywała czasy rozkwitu i stawała się fundamentem jednej z najważniejszych dziś odnóg muzyki popularnej. Z drugiej zaś to przeniesienie w zupełnie inny, wręcz futurystyczny wymiar, gdzie technologia i energia zawarta w muzyce tworzą całkowicie nowe, niewiarygodne brzmienie. „Duch” to połączenie ponad czasem, u którego źródła stoją świeżość, odwaga i doświadczenie, czyli wartości, z których wywodzi się i w które wierzy marka Jaguar.

– Od początku planowaliśmy stworzyć projekt zakorzeniony lokalnie, zamiast adaptować europejską kampanię SET THE PACE. Marka Jaguar, która z jednej strony czerpie ze swojej eleganckiej historii, z drugiej nawiązuje do najnowszych trendów, świetnie wpisuje się w muzyczną współpracę duetu XXANAXX i MARKA BILIŃSKIEGO – mówi Paweł Kuskowski, dyrektor marketingu Jaguar Polska.

Oprócz wspólnej pracy w studiu nagraniowym, artyści stanęli także przed kamerami na planie teledysku. Scenariusz klipu zbudowany jest z trzech części. W pierwszej – miejskiej rozpoczyna się cała historia. Widz poznaje bohaterów, Klaudię i Michała, którzy wyruszają z miasta w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące ich pytanie. Przemierzają długą drogę do źródeł natury, w której od początku do końca towarzyszy im Jaguar I-PACE. Ich podróż, w warstwie wizualnej, przeplatana jest obrazami z pamięci – to część druga, retrospekcje – które uzupełniają całą historię, przede wszystkim zaś coraz bardziej wyjaśniają motywy działania bohaterów. Ostatnią część stanowi zakończenie filmu, cel podróży, gdzie u źródeł natury, w futurystycznym domu w Dolinie Mgieł, usytuowanym w lesie, czeka na nich MAREK BILIŃSKI, jeden z najbardziej znanych polskich kompozytorów muzyki elektronicznej, mistrz gatunku, człowiek, który dał początek wszystkiemu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W rolach głównych wystąpili: elektroniczny duet XXANAXX / MAREK BILIŃSKI oraz całkowicie elektryczny Jaguar I-PACE. Słowa piosenki napisała Klaudia Szafrańska, wokalistka XXANAXX. Reżyserię teledysku powierzono Marcinowi Filipkowi, jednemu z najbardziej utytułowanych twórców w polskiej branży reklamowej. Za zdjęcia odpowiada Wojciech Zieliński, a za produkcję klipu – Film Fiction. Autorem koncepcji kreatywnej jest agencja Cut The Mustard. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing