TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Orlen, BP i Moya pionierami w roślinnej ofercie gastronomicznej

Sieci handlowe, restauratorzy i producenci w odpowiedzi na zmieniające się trendy konsumenckie wdrażają coraz więcej roślinnych produktów i dań. Echo rosnącej popularności takich diet dociera także do sieci stacji benzynowych. Eksperci kampanii RoślinnieJemy sprawdzili, które z obecnych Polsce sieci
O autorze
1 min czytania 2019-02-07

W punktach Stop Cafe na stacjach paliw Orlen dostępne są aż 3 w pełni wegańskie przekąski na ciepło – 100% roślinne hot-dogi, “kultową” bułkę z pieczarkami oraz wrapa z falafelem, który przy odpowiednim doborze sosów również spełni oczekiwania wegan i wegetarian. Sieć Orlen podejmuje także aktywne działania w celu promocji zdrowszych, roślinnych alternatyw mięsa prowadząc w mediach społecznościowych kampanie promocyjne roślinnych przekąsek dostępnych w Stop Cafe.

W ślad za PKN Orlen poszła firma Anwim S.A., właściciel sieci stacji Moya, wdrażając w dwóch lokalizacjach roślinne burgery. Ciepłą przekąskę w podróży można zjeść również na stacjach Lukoil, które oferuje burgery z kotletem z fasoli lub ciecierzycy.

Wśród badanych podmiotów, jedynie w kawiarniach Wild Bean Cafe przy stacjach BP podróżni mogą wybrać napój sojowy jako dodatek do kawy. Żadna z poddanych badaniu stacji nie oferuje natomiast słodkich przekąsek w roślinnej wersji. Grupa Lotos S.A. nie wykazała do tej pory zainteresowania produktami wegańskimi na swoich stacjach, podobnie w punktach gastronomicznych przy stacjach Shell czy na stacjach Circle K – osoby zainteresowane roślinnym jedzeniem mogą tam liczyć jedynie na przekąski takie jak chipsy, czy paluszki.

– Wchodząc w 2019 rok także sieci stacji benzynowych powinny stawać się coraz bardziej klientocentryczne i aktywnie odpowiadać na coraz mocniej słyszalne głosy fleksitarian, wegan i wegetarian. PKN Orlen otwierając się na potrzeby swoich klientów zyskał nie tylko sympatię bardzo lojalnej grupy konsumenckiej, ale objął pozycję lidera innowacji w swojej branży, również na skalę europejską. Producenci żywności coraz chętniej adresują gotowe roślinne produkty do branży HoReCa i bez problemu można zaopatrzyć się w gotowe roślinne burgery czy bezjajeczny majonez, a wszyscy kluczowi dystrybutorzy żywności oferują co najmniej kilka rodzajów napojów roślinnych, ujęcie w ofercie dań wegańskich nie powinno stanowić problemu – twierdzi Maciej Otrębski, strategic partnerships manager w kampanii RoślinnieJemy

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

The Economist wskazuje weganizm jako kluczowy trend 2019 roku – raport RoślinnieJemy otwiera dyskusję na temat zwiększania liczby dań roślinnych, takżę na stacjach benzynowych.

Cały raport dostępny jest na stronie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się