Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Psychoterapia nie jest dla wariatów – MindMe.pl i ACBS Polska w kampanii #NormalnaSprawa

Psychoterapia nie jest dla wariatów – MindMe.pl i ACBS Polska w kampanii #NormalnaSprawa
#NormalnaSprawa to ogólnopolska kampania MindMe.pl pod patronatem Stowarzyszenia ACBS Polska oraz inicjatywy Zdrowa Głowa na rzecz zwalczania stygmatyzacji leczenia zaburzeń psychicznych, w której udział wzięli m.in. Piotr Bucki, Arlena Witt, Hania Sywula i Magda Hajkiewicz.
O autorze
4 min czytania 2019-02-08

Psychoterapia to w Polsce wciąż temat tabu. 88% mieszkańców mniejszych miast kojarzy terapię z czymś dziwnym i nieodpowiednim. Aż 98% mieszkańców mniejszych miejscowości i wsi w Polsce nie ma w swoim otoczeniu nikogo, z kim może porozmawiać o swoich problemach. Liczba ta jest szczególnie zatrważająca, biorąc pod uwagę fakt, że według badań przeprowadzonych przed MindMe Inc. we współpracy z agencją Good Division oraz Gfk Polska, co piąty Polak cierpi na jakieś zaburzenia.

– Myślą przewodnią działalności MindMe jest dbanie o zdrowy styl życia, jeśli chodzi o psychikę oraz działanie na rzecz dobrostanu. W związku z tym, razem ze stowarzyszeniem Zdrowa Głowa oraz Association for Contextual Behavioral Science Poland opracowaliśmy rozwiązania mające na celu edukację społeczeństwa oraz uświadomienie Polakom, że zdrowie psychiczne jest równie ważne jak fizyczne, i że nikt nie powinien zwlekać z udaniem się po pomoc specjalisty. Naszym celem jest przekazać to między innymi za pomocą nowej kampanii #normalnasprawa, do której zaangażowaliśmy celebrytów, influencerów oraz osoby, które były gotowe na to, żeby opowiedzieć historię ze swojego życia – mówi Tomasz Młoduchowski, Dyrektor Generalny MindMe Inc.

– Jak pokazały nasze ogólnopolskie badania – ludzie nie są w stanie sami poradzić sobie z problemem i zaburzeniem, które ich dotyka. Wynika to z tego, że nasze społeczeństwo jest wciąż bardzo zamknięte jeśli chodzi o poruszanie tematów zdrowia psychicznego – mówi Jolanta Piela, CEO Good Division. Głównym celem kampanii #NormalnaSprawa jest zlikwidowanie stygmatyzacji, która wciąż spoczywa na psychoterapii. Robimy to poprzez pokazanie historii osób, które miały odwagę zmienić swoje życie dzięki terapii, a dziś mówią o tym otwarcie – żeby zainspirować innych i pokazać, że każdego z nas może spotkać problem. Dobrze wtedy wiedzieć, że nie jesteśmy w tym osamotnieni i że na każdy problem istnieje opracowane rozwiązanie – dodaje.

Podobnie było i w przypadku bohaterów kampanii – Piotra Buckiego (autora książki „Złap równowagę” oraz specjalisty ds. komunikacji), Hani Sywuli (YouTuberki psychologicznej i YouTuberki „Hania Es”), Arleny Witt (autorki kanału na YouTube „Po cudzemu”), Magdaleny Hajkiewicz (doradcy ds. psychologii żywienia i autorki bloga „Wiem Co Jem”) oraz Agaty Aminy Ostrowskiej z Coach to Fly. Jednak każdy z nich w końcu znalazł w sobie nawet minimalne pokłady odwagi i dzięki temu sięgnął po pomoc i zaczął otwarcie rozmawiać o swoich problemach. Właśnie do takiego zachowania staramy się zachęcić również innych mieszkańców naszego kraju.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania została zrealizowana dzięki zaangażowaniu i otwartości bohaterów. Całość można obejrzeć w 4 odsłonach filmu, które przedstawiają ścieżkę, jaką przeszło większość osób, które zdecydowały się zmierzyć ze swoim problemem – od Wstydu, poprzez Odwagę, Decyzję w końcu Nowe Życie.




Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Jako Stowarzyszenie zrzeszające profesjonalistów i naukowców zajmujących się zdrowiem psychicznym szukamy wszelkich dróg niesienia pomocy w cierpieniu osobom, które tego poszukują – mówi Jakub Szymański z ACBS Polska. Rozwój technologii umożliwia docieranie do odbiorców w sposób, który jest dla nich dostępny, a może przyczynić się do poprawy jakości ich życia. Korzystanie z promujących zdrowie aplikacji coraz częściej spotyka się z pozytywnym odzewem zarówno po stronie terapeutów jak i odbiorców psychoterapii. MindMe umożliwia nawiązanie kontaktu z profesjonalistą, co daje szansę na zbliżenie się przez klientów do pożądanych przez nich zmian.  

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Promowanie postawy normalizującej ludzkie cierpienie psychiczne jest nam bardzo bliskie i cieszymy się, że MindMe wraz z Good Division podnoszą ten ważki temat. Dlatego też zdecydowaliśmy się pełnić nadzór merytoryczny i objąć patronatem ich wysiłki. Z jednej strony działania te zmniejszają napiętnowanie osób cierpiących, z drugiej zwiększają szansę na prowadzenie skutecznej profilaktyki zdrowia psychicznego. Człowiek jest istotą bio-psycho-społeczną i każdy z tych aspektów w naszym zdrowym funkcjonowaniu jest ogromnie ważny. Każdy człowiek w ciągu życia doświadcza różnych emocji i staje w obliczu złożonych wyzwań – szukanie pomocy w momencie, gdy stają się one dla niego trudne jest oznaką walki o siebie, a nie słabości. Nie ma lepszego i gorszego cierpienia – każde jest ludzkie – dodaje Jakub Szymański.

– Nie nauczono nas dbać o zdrowie psychiczne – mówi Hania Sylwula, YouTuberka (Hania Es) – o to, by zajmować się swoimi uczuciami, myślami, przywiązywać wagę do tego, jakie emocje nam towarzyszą i co z nami robią – dlatego tak łatwo przegapić moment, w którym problem narasta do przerażających rozmiarów. Ja dzięki terapii poznałam zupełnie nową, lepszą jakość życia – i wierzę, że każdy na taką zasługuje.

– Kiedy zmagałam się z atakami paniki miałam wrażenie, że nie jest to odosobniony problem, do którego raczej nikt się nie przyznaje – mówi Magda Hajkiewicz, blogerka w Wiem, co jem. Czułam się bardzo źle ze sobą, ponieważ przez ataki byłam ciągle zmęczona, rozdrażniona, nieefektywna i obwiniałam się za to, że nie umiem sobie z tym poradzić. Kiedy przeszłam pierwszą terapię, uświadomiłam sobie, że nie powinnam budować poczucia własnej wartości na przeżyciach z okresu ataków paniki, ponieważ to nie była moja wina. Terapia była dla mnie momentem, w którym nie tylko poradziłam sobie z bieżącymi objawami, ale również przestałam wstydzić się tego, przez co przechodziłam. Jakie było moje zdziwienie, kiedy okazało się że problem napadów lęku dotyczy bardzo dużej ilości osób, które podobnie jak ja wstydzą się tego zaburzenia. To zmotywowało mnie do wzięcia udziału w kampanii, aby pokazać że zaburzenia psychiczne nie są naszą winą i należy je leczyć tak, jak każde inne schorzenie. Mam nadzieję, że poprzez kampanię uda nam się dotrzeć do jak największej ilości osób i zachęcić do skorzystania z profesjonalnej pomocy. 

– Aby przeciwstawić się stygmatyzacji psychoterapii i osób korzystających z tej formy pomocy, należy mówić o tym głośno – mówi Joanna Gutral z portalu www.zdrowaglowa.pl. Psychoterapia to nauka, a nie czary, czy przypadkowa rozmowa. Skuteczność psychoterapii została udowodniona w licznych badaniach naukowych. Psychoterapia jest wykorzystywana nie tylko w leczeniu zaburzeń psychicznych, ale także jako metoda wspierająca rozwój osobisty, pozwalająca radzić sobie z trudnościami interpersonalnymi. Psychoterapia nie rozwiązuje problemów, a uczy umiejętności pozwalających na samodzielne radzenie sobie z nimi. W ten sposób należy mówić o psychoterapii, aby pozwolić sobie i innym na skorzystanie z profesjonalnej, specjalistycznej pomocy – dodaje współtwórczyni portalu.