TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Aleksandra Gawlas-Wilińska (Henkel): Warto pamiętać, żeby przy planowaniu działań nie ulegać pokusie chwilowej mody

Aleksandra Gawlas-Wilińska (Henkel): Warto pamiętać, żeby przy planowaniu działań nie ulegać pokusie chwilowej mody
„Dla rynku FMCG najważniejszym trendem jest silny rozwój e-commerce, co w połączeniu z pojawieniem się nowych graczy ma szansę znacząco wpłynąć na dynamikę i rozłożenie sił” – z Marketingową 11 zmierzyła się Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektor marketingu w dziale Laundry & Home Care, Henkel Polska.
O autorze
2 min czytania 2019-02-11

1. W marketingu najważniejsze jest…

Zrozumienie swojej grupy docelowej oraz dopasowanie do niej oferty i wysyłanych komunikatów. Warto regularnie zadawać sobie pytanie, dlaczego nasz odbiorca ma chcieć wybierać akurat nasze produkty, obcować z naszą treścią, polecać nas dalej swojej rodzinie i znajomym.

2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…

Projekty CSR-owe, które Henkel prowadzi we współpracy ze swoimi partnerami handlowymi: sieciami Rossmann, Kaufland czy Carrefour. Łączymy tu sprzedaż naszych produktów w wybranych sklepach wraz z inwestycją w ważne cele społeczne, często edukację na rzecz dzieci. Dzięki takim działaniom czuję, że jako firma wnosimy swój wkład w rozwój przyszłych pokoleń.

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…

Wprowadzenie marki płynów do płukania tkanin na rynek irański. Ze względu na bardzo różny od polskiego kontekst kulturowy musiałam włożyć dużo więcej wysiłku i czasu w dopasowanie produktu i komunikacji do konsumenta. Dodatkowo dochodziły do tego wyzwania wiążące się z pracą z mobilnymi zespołami.

4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumna, to…

Opracowanie całej strategii marketingowej wprowadzenia na rynek globalny nowej linii płynów do płukania z segmentu premium – Silan Supreme. Byłam odpowiedzialna zarówno za rozwinięcie samego konceptu, jak również przygotowanie pakietu wprowadzającego na główne rynki europejskie, w tym za komunikację ATL-ową.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

5. Kampania, której twórcom mogłabym zazdrościć, to…

Może nie tyle zazdroszczę, co doceniam pomysł kreatywny i jego realizację dla nowej limitowanej edycji Johnnie Walkera „White Walker”. Świetny moment na nawiązanie współpracy z popularnym serialem „Gra o Tron” – tuż przed emisją finałowej serii. Dodatkowo dla nowej linii „White Walker” prowadzona jest dobra i skutecznie angażująca użytkowników komunikacja w mediach społecznościowych.

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…

Dalszy rozwój content marketingu z umiejętnym połączeniem z SEO, dalsza personalizacja treści, która w dobie rozwijającego się e-commerce będzie z pewnością postępować, oraz coraz bliższa współpraca marek z influencerami. Dla rynku FMCG najważniejszym trendem jest silny rozwój e-commerce, co w połączeniu z pojawieniem się nowych graczy ma szansę znacząco wpłynąć na dynamikę i rozłożenie sił na nim.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…

Wszystko zależy od celu, jaki chcemy osiągnąć w danej kampanii i kategorii produktowej. Czasami zdarza się, że jakieś narzędzie jest mocno forsowane ze względu na jego „nowość” na rynku, a nie ze względu na efektywność w dotarciu do wyznaczonych celów. Warto więc pamiętać, żeby przy planowaniu działań nie ulegać pokusie chwilowej mody.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

Wzajemne zrozumienie i nastawienie na partnerskie dążenie do najlepszego rezultatu. Warto pamiętać, że dyskusja / konstruktywny konflikt może prowadzić do ciekawych, nowych pomysłów.

9. Swoje inspiracje czerpię z…

Obserwacji świata i zachowań konsumentów, podróży, rozmów z przyjaciółmi, książek, filmów oraz podpatrując inne kategorie na rynku. Najczęściej jednak inspirują mnie ludzie i ich dokonania.

10. Moja kampania marzeń…

Nieograniczony budżet, deadliny, które można przesuwać, i pełna analityka dostarczana w czasie rzeczywistym 🙂

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

Interesują mnie ludzie – ich zachowania, motywacje, emocje oraz potrzeby. Dodatkowo lubię różnorodną pracę, gdzie jest kreatywnie i analitycznie zarazem, gdzie mogę pracować z inspirującymi ludźmi, specjalizującymi się w bardzo różnych dziedzinach.

 

O rozmówczyni:

Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektor marketingu w dziale Laundry & Home Care, Henkel Polska

Aleksandra Gawlas-Wilińska związana jest z firmą Henkel Polska od 2012 r., kiedy to dołączyła do zespołu marketingu w dziale Laundry & Home Care i objęła stanowisko brand managera marki Silan, a następnie także marki E. Po awansie na stanowisko senior brand managera objęła dodatkowo odpowiedzialność za całą kategorię specjalistycznych środków do prania w Polsce. Od 2014 r. przez kolejne dwa lata pracowała w globalnej centrali firmy Henkel w Düsseldorfie, w dziale marketingu międzynarodowego. Jako international marketing manager odpowiadała za globalny rozwój kategorii płynów do płukania, zarządzała także planem innowacji produktowych na wybranych rynkach krajowych, między innymi: w USA, Meksyku, Europie, Dubaju, Iranie i Korei. W 2016 r. powróciła do Polski, by przez kolejne dwa lata zdobywać doświadczenie w dziale sprzedaży, współpracując z kluczowymi klientami handlu nowoczesnego.