Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Uber Eats: Kulinarne gusta Polaków

Warszawa kocha azjatyckiego Pad Thaia, Kraków hołduje wegańskim burgerom, a mieszkańcy Poznania, Trójmiasta i Wrocławia sięgają po klasykę kuchni amerykańskiej, czyli grillowane burgery wołowe. Uber Eats z okazji 2. rocznicy swojej obecności W Polsce sprawdził, jak stołowali się Polacy w 2018 roku.
O autorze
3 min czytania 2019-02-13

Uber Eats opublikował dane dotyczące preferencji żywieniowych i kubków smakowych swoich użytkowników znad Wisły. Co i skąd zamawiają zatem Polacy? Jakie restauracje cieszą się największą popularnością?

Wisienki na torcie – najbardziej smakowite kąski danych z Uber Eats

  • 534 – tyle zamówień złożył w ciągu minionego roku najbardziej wygłodniały użytkownik Uber Eats w Polsce,
  • 70 – z tylu dań składało się jednorazowe zlecenie,
  • 54 – tyle posiłków zamówili jednorazowo dwaj miłośnicy McDonald’s z Poznania i Warszawy (2 różne zlecenia),
  • Pad Thai, wegański kebab oraz burgery – oto 3 najchętniej zamawiane dania w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i Trójmieście,
  • 2,4 – tyle średnio dań dowozi dostawca Uber Eats w swojej torbie w ramach jednego zamówienia.

Platforma Uber Eats zadebiutowała na polskim rynku w lutym 2017 roku w Warszawie, pozwalając na wygodne i intuicyjne zamawianie jedzenia w dostawie z wybranych restauracji, za pomocą aplikacji mobilnej. W momencie jej debiutu co druga restauracja w stolicy nie miała u siebie aktywnej opcji dowożenia jedzenia. W Uber Eats na start pojawiło się 150 warszawskich restauracji. Pierwszym posiłkiem dowiezionym prosto pod drzwi użytkownika przez dostawcę Uber Eats były belgijskie gofry z warszawskiej restauracji Waff’love.

W ciągu zaledwie miesiąca od debiutu aplikację Uber Eats pobrało na swoje smartfony ponad 50 tys. użytkowników znad Wisły.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dzisiaj, oprócz mieszkańców stolicy, z platformy Uber Eats mogą korzystać także użytkownicy z 5 innych miast: Krakowa, Poznania, Wrocławia, Gdańska i Sopotu.

Co jedzą Polacy?

Mieszkańcy stolicy najczęściej zamawiają Pad Thaia. Kraków sięga po wegańskie kebaby. A mieszkańców Poznania, Trójmiasta i Wrocławia łączy miłość do… amerykańskich burgerów. Oto lista 5 najczęściej zamawianych dań w Uber Eats:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wśród restauracji wiodących prym w Uber Eats, w Warszawie na pierwsze miejsce wybija się azjatycka To To Pho, w Krakowie – Vegab, w Poznaniu – Gołe Baby, w Trójmieście – Oliwa do Ognia, a we Wrocławiu – Pasibus. Oto lista 5 najlepszych restauracji na platformie Uber Eats w 2018 roku, według ocen użytkowników aplikacji:

Oprócz lokalnych, często rodzinnych knajpek i restauracji, cieszących się dużą popularnością wśród miejscowych, Uber Eats współpracuje również z innymi, dużymi, ogólnopolskimi sieciami restauracyjnymi, takimi jak McDonald’s, Thai Wok czy Salad Story.

Rekordziści Uber Eats: największa liczba zamówień, najwięcej posiłków w torbie dostawcy, najdroższe zamówienie

W ubiegłym roku użytkownicy Uber Eats z Warszawy rozbili bank. To tutaj padł rekord zamówień na jednego użytkownika: klient Uber Eats ze stolicy złożył ich aż 534. Na kolejnych miejscach znalazły się odpowiednio: Kraków – 370 zamówień (na 1 użytkownika), Poznań – 351, Wrocław – 314 oraz Trójmiasto – 178 zamówień.

Rekordowe pod względem liczby posiłków zlecenie zostało złożone 4 grudnia, także w Warszawie, w restauracji Ambia: zawierało aż 70 pozycji, które tworzyły potrawy, takie jak: Czerwony Tofciu, Eco Ronny-Sojowy, Pad Thai z Krewetkami, Tajska Krewetka, Tajski Bobo, Udon Smażony z Kurczakiem, Wołowina Sma-Rice. Każda z nich została zamówiona po 10 razy. Jednocześnie to właśnie to zlecenie osiągnęło najwyższą wartość zamówienia – użytkownik Uber Eats ze stolicy zapłacił za nie 1495 zł.

Burger – idealny do meczyku w TV

Uber Eats udostępnił również dane obrazujące, jakie dania zamawiali fani futbolu w trakcie piłkarskiego mundialu w Rosji. Na przełomie czerwca i lipca kubki smakowe kibiców najczęściej podbijały takie dania jak: pad thai, mix pierożków na parze, frytki, burrito chili con carne, cheeseburger i pizza.

Miłośnicy piłkarskiej fiesty chętnie zamawiali także kultowe pozycje z menu restauracji McDonald’s. Polska jest zresztą jednym z 26 rynków, na których McDonald’s oferuje możliwość dostawy swoich dań dzięki aplikacji Uber Eats, w ramach McDelivery. Uber Eats jest jedyną aplikacją partnerską McDonald’s na całym świecie, służącą do zamawiania jedzenia. W Polsce z platformy Uber Eats w ramach McDelivery korzysta aktualnie 79 restauracji sieci McDonald’s, a jej klienci zamawiają najczęściej… cheeseburgery. Użytkownik Uber Eats z Warszawy zamówił z McDonald’s 54 burgery z serem. Inny fan piłki nożnej (tym razem z Poznania) również złożył zamówienie obejmujące 54 pozycje, jednak jego repertuar posiłków był nieco bardziej zróżnicowany. Zażyczył sobie bowiem: 15 razy frytki oraz kurczaka McNuggets® (20 szt.), 10 cheeseburgerów, po 8 razy sałatkę Kurczak Premium – Chrupiący Kurczak i McChickena, a także po 4 razy BigMaca i WieśMaca.