TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Nosorożec Rogatek uczy najmłodszych o zasadach bezpieczeństwa w „Kampanii Kolejowe ABC” Urzędu Transportu Kolejowego

„Kampania Kolejowe ABC” to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna z zakresu bezpieczeństwa kolejowego realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego. W ramach projektu odwiedzane są liczne placówki edukacyjne z całej Polski, a centralnym elementem identyfikacji jest autorski nosorożec Rogatek.
O autorze
1 min czytania 2019-02-18

„Kampania Kolejowe ABC” to 4-letnia kampania informacyjno-edukacyjna współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, która ma na celu naukę na temat bezpieczeństwa kolejowego dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Kampania, która ruszyła w kwietniu 2018 r., to cykl ogólnopolskich zajęć edukacyjnych w szkołach i przedszkolach. Zajęcia przeprowadzane są szczególnie na terenie gmin, w których doszło do niebezpiecznych zdarzeń na przejazdach kolejowo-drogowych czy miejscach, w których, mimo zakazu, ludzie wciąż przechodzą przez tory.

Logo „Kampanii Kolejowe ABC” przyciąga wzrok dzięki charakterystycznym literom ABC z wkomponowanymi motywami nawiązującymi do tematyki kolejowej. Kreacja logo wskazuje, na co powinny zwracać uwagę dzieci, przebywając w okolicy torowiska, na peronie lub dworcu – znaki, światła i komunikaty dźwiękowe.

Koncepcja dociera do szerokiego grona dzieci z całej Polski. W placówkach w całym kraju przeprowadzane są zajęcia dla dzieci, podczas których z pomocą nosorożca Rogatka najmłodsi uczą się, jak zachować bezpieczeństwo na obszarach stacji, przystanków i przejazdów kolejowych. Rogatek, jak na odpowiedzialnego starszego kolegę przystało, nosi na nadgarstku odblaskową opaskę zapewniającą bezpieczeństwo na obszarach ruchu kolejowego i drogowego.

Urząd Transportu Kolejowego chce w interaktywny sposób bawić i uczyć młodzież, a tym samym propagować prawidłowe zachowania na terenach kolejowych. Postać wykonanego w technice 3D przyjaznego nosorożca Rogatka pojawia się w licznych materiałach wspierających akcję. Jest to między innymi gra edukacyjna na smartfony czy animowane filmy wyświetlane w telewizji, kinach, Internecie i pociągach.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Edukacji o bezpieczeństwie dzieci na kolei mają również towarzyszyć wydarzenia specjalne. Będą to m.in. konkurs rysunkowy dla dzieci na projekt muralu, eventy rodzinne w najbardziej znanych kurortach w Polsce oraz pikniki edukacyjne dla rodzin w różnych miastach w Polsce.

Za stworzenie postaci Rogatka odpowiedzialna jest agencja BE7.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się