Nosorożec Rogatek uczy najmłodszych o zasadach bezpieczeństwa w „Kampanii Kolejowe ABC” Urzędu Transportu Kolejowego

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Nosorożec Rogatek uczy najmłodszych o zasadach bezpieczeństwa w „Kampanii Kolejowe ABC” Urzędu Transportu Kolejowego

„Kampania Kolejowe ABC” to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna z zakresu bezpieczeństwa kolejowego realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego. W ramach projektu odwiedzane są liczne placówki edukacyjne z całej Polski, a centralnym elementem identyfikacji jest autorski nosorożec Rogatek.

„Kampania Kolejowe ABC” to 4-letnia kampania informacyjno-edukacyjna współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, która ma na celu naukę na temat bezpieczeństwa kolejowego dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Kampania, która ruszyła w kwietniu 2018 r., to cykl ogólnopolskich zajęć edukacyjnych w szkołach i przedszkolach. Zajęcia przeprowadzane są szczególnie na terenie gmin, w których doszło do niebezpiecznych zdarzeń na przejazdach kolejowo-drogowych czy miejscach, w których, mimo zakazu, ludzie wciąż przechodzą przez tory.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Logo „Kampanii Kolejowe ABC” przyciąga wzrok dzięki charakterystycznym literom ABC z wkomponowanymi motywami nawiązującymi do tematyki kolejowej. Kreacja logo wskazuje, na co powinny zwracać uwagę dzieci, przebywając w okolicy torowiska, na peronie lub dworcu – znaki, światła i komunikaty dźwiękowe.

Koncepcja dociera do szerokiego grona dzieci z całej Polski. W placówkach w całym kraju przeprowadzane są zajęcia dla dzieci, podczas których z pomocą nosorożca Rogatka najmłodsi uczą się, jak zachować bezpieczeństwo na obszarach stacji, przystanków i przejazdów kolejowych. Rogatek, jak na odpowiedzialnego starszego kolegę przystało, nosi na nadgarstku odblaskową opaskę zapewniającą bezpieczeństwo na obszarach ruchu kolejowego i drogowego.

Urząd Transportu Kolejowego chce w interaktywny sposób bawić i uczyć młodzież, a tym samym propagować prawidłowe zachowania na terenach kolejowych. Postać wykonanego w technice 3D przyjaznego nosorożca Rogatka pojawia się w licznych materiałach wspierających akcję. Jest to między innymi gra edukacyjna na smartfony czy animowane filmy wyświetlane w telewizji, kinach, Internecie i pociągach.

Edukacji o bezpieczeństwie dzieci na kolei mają również towarzyszyć wydarzenia specjalne. Będą to m.in. konkurs rysunkowy dla dzieci na projekt muralu, eventy rodzinne w najbardziej znanych kurortach w Polsce oraz pikniki edukacyjne dla rodzin w różnych miastach w Polsce.

Za stworzenie postaci Rogatka odpowiedzialna jest agencja BE7.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij