Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Idea plastikowych kubków przyjaznych dla środowiska coraz bliżej dzięki NextGen Cup Challenge

Idea plastikowych kubków przyjaznych dla środowiska jest bliżej urzeczywistnienia dzięki konkursowi NextGen Cup Challenge, który w październiku 2018 roku McDonald’s zorganizował wraz z siecią Starbucks i grupą inwestycyjną Closed Loop Partners. Znamy już 12 finalistów konkursu.
O autorze
1 min czytania 2019-03-01

Szacuje się, że corocznie na świecie używa się 250 miliardów wykonanych z papieru jednorazowych kubków do napojów na wynos. Większość z nich nie może być recyklingowana ani kompostowana.  Dlaczego tak się dzieje?

Kubki, aby zapobiegać przeciekaniu, są pokryte warstwą osłonkową z tworzyw sztucznych. Po oddzieleniu ich od siebie zarówno włókno celulozowe, jak i plastik można poddawać procesowi recyklingu. Niestety istniejące ograniczenia i niespójności w infrastrukturze recyklingu w skali globalnej znacznie utrudniają ten proces.

Odzyskane w procesie recyklingu włókna i plastik z tekturowych kubków są niezwykle cenione na rynku. Jednak sprzedaż tych surowców nie jest zbyt wysoka, co nie zachęca podmiotów zajmujących się recyklingiem do ich odzyskiwania.

Rok temu sieć McDonald’s ogłosiła strategię Scale For Good, aby wykorzystać skalę swojego oddziaływania (37 000 lokali w ponad 100 krajach. 69 mln klientów każdego dnia) do osiągnięcia konkretnych, pozytywnych zmian społecznych i środowiskowych. Strategia zakłada m.in., że do roku 2025 100% opakowań wykorzystywanych w restauracjach sieci będzie pochodzić ze źródeł odnawialnych, certyfikowanych bądź z odzysku, a wszystkie odpady opakowaniowe z sal jadalnych będą trafiały do recyklingu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dzięki inicjatywie NextGen Cup sieć jest o krok bliżej do rozwiązania problemu jednorazowych kubków do napojów. Program skierowany do liderów przemysłu spożywczego nawołuje do podjęcia wspólnych działań, aby stworzyć alternatywę, która byłaby bardziej przyjazna dla środowiska i dawała się zastosować w skali globalnej. W zwycięskich projektach kluczową rolę odgrywa możliwość ponownego przetwarzania kubków, aby nadawały się one zarówno do recyklingu, jak i kompostowania w domowych warunkach. Istotny jest również strukturalny oraz handlowy proces ich produkcji przy jednoczesnym spełnianiu norm przemysłowych.

12 rozwiązań bazuje na innowacyjnych warstwach powlekających, nowych materiałach oraz nowych modelach usług dla kubków wielokrotnego użytku. Wyróżnione koncepcje mogą sprawić, że 250 miliardów jednorazowych papierowych kubków przestanie być odpadami, a stanie się cennym materiałem w systemie recyklingu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Oto 12 zwycięzców:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Więcej informacji na temat konkursu znajduje się na stronie.