zdjęcie: depositphotos.com
Jakiś czas temu Amazon wniósł do niemieckiego sądu postępowanie przeciwko firmie, która oferowała płatne recenzje produktów w serwisie. Sprzedawcy korzystający z tego typu usług, mieli otrzymywać pozytywne opinie na swój temat w zamian za zniżki na zakup danego produktu bądź darmowy egzemplarz.
Jak poinformował Reuters, sąd we Frankfurcie zakazał owej firmie kontynuowania nieuczciwych praktyk na Amazonie. Orzeczenie jednak nie jest prawomocne i firma, której dotyczy, może złożyć od niego odwołanie.
PS
Restauracja Polonez Rymań prosiła użytkowników Facebooka i Google’a o dobre opinie na temat lokalu z uwagi na upadający biznes rodzinny. Szybko okazało się, że właściciele lokalu zatrudniają specjalne osoby do żebrania o pozytywne oceny, zaś gdy ktoś wystawił negatywną opinię, otrzymywał groźby.
#NMInsights: Polskie podcasty o marketingu i e-commerce warte słuchania
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Właściciel włoskiej agencji marketingowej PromoSalento, która sprzedawała fałszywe recenzje restauracji i hoteli na TripAdvisorze, dostał wyrok 9 miesięcy więzienia i grzywnę w wysokości 8 tysięcy euro. W jakiej skali marketing szeptany wykorzystywany jest w Polsce? Czy wyrok sądu przełoży się na ograniczenie tego procederu?