Pod koniec lutego br. informowaliśmy o nietypowej akcji IKEA, w ramach której marka wykorzystała dwie repliki swoich zabawkowych łódek kąpielowych Smakryp do oczyszczania śmieci z londyńskich dróg wodnych. Inicjatywa ta była elementem promocji otwarcia nowego lokalu w dzielnicy Greenwich w Londynie, który uznawany jest za „najbardziej zrównoważony sklep marki”.
Teraz IKEA poszła o krok dalej i w ramach działań związanych z otwarciem owego lokalu w Greenwich, marka zorganizowała wiele warsztatów i projektów dla swoich klientów, dzięki którym mogą oni dowiedzieć się, jak przedłużać żywotność różnym przedmiotom.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Przykładem tego jest współpraca marki z lokalnymi artystami, którzy wykorzystali stare meble brandu i stworzyli z nich jedyne w swoim rodzaju domki dla ptaków. Do wytworzenia małych dzieł sztuki, designerzy wykorzystali m.in. stare blaty Ekbacken i Hammarp lub metalowe stoły Kvistbro. Prawda, że robią wrażenie?
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Pod koniec stycznia br. ruszyła akcja Asics Reborn Wear Project, w ramach której marka wykorzysta używane ubrania sportowe do stworzenia strojów dla reprezentacji Japonii na przyszłoroczną olimpiadę i paraolimpiadę.
PS2
Worn Wear to internetowy komis marki Patagonia, w którym dostępne są używane ubrania oraz sprzęt firmy. Celem sklepu jest ograniczenie nadmiernego konsumpcjonizmu oraz przeciwdziałanie zanieczyszczeniom środowiska.
PS3
Marka odzieżowa Reima stworzyła ubrania dla dzieci, które można poddać recyklingowi.