Pod koniec lutego br. informowaliśmy o nietypowej akcji IKEA, w ramach której marka wykorzystała dwie repliki swoich zabawkowych łódek kąpielowych Smakryp do oczyszczania śmieci z londyńskich dróg wodnych. Inicjatywa ta była elementem promocji otwarcia nowego lokalu w dzielnicy Greenwich w Londynie, który uznawany jest za „najbardziej zrównoważony sklep marki”.
Teraz IKEA poszła o krok dalej i w ramach działań związanych z otwarciem owego lokalu w Greenwich, marka zorganizowała wiele warsztatów i projektów dla swoich klientów, dzięki którym mogą oni dowiedzieć się, jak przedłużać żywotność różnym przedmiotom.
Zobacz również
Przykładem tego jest współpraca marki z lokalnymi artystami, którzy wykorzystali stare meble brandu i stworzyli z nich jedyne w swoim rodzaju domki dla ptaków. Do wytworzenia małych dzieł sztuki, designerzy wykorzystali m.in. stare blaty Ekbacken i Hammarp lub metalowe stoły Kvistbro. Prawda, że robią wrażenie?
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Pod koniec stycznia br. ruszyła akcja Asics Reborn Wear Project, w ramach której marka wykorzysta używane ubrania sportowe do stworzenia strojów dla reprezentacji Japonii na przyszłoroczną olimpiadę i paraolimpiadę.
PS2
Worn Wear to internetowy komis marki Patagonia, w którym dostępne są używane ubrania oraz sprzęt firmy. Celem sklepu jest ograniczenie nadmiernego konsumpcjonizmu oraz przeciwdziałanie zanieczyszczeniom środowiska.
PS3
Marka odzieżowa Reima stworzyła ubrania dla dzieci, które można poddać recyklingowi.