Węgierski rząd Viktora Orbana niedawno wprowadził nową politykę prorodzinną. Z racji tej, postanowiono promować ją na wszelkie możliwe sposoby, tak by trafiła do jak największego grona osób.
I faktycznie, o owej polityce prorodzinnej stało się głośno, jednak za sprawą… pary, która widnieje na banerach promocyjnych. Otóż internauci szybko doszukali się w nich podobieństwa do bohaterów popularnego mema, tzw. „Distracted boyfriend”. Grafika ta przedstawiała nielojalnego chłopaka, który idąc za rękę z dziewczyną, odwracał się za drugą, mijającą ich.
Zobacz również
Zdjęcie, które zostało wykorzystane w kampanii politycznej węgierskiego rządu, można kupić po niewielkiej cenie na portalu Shutterstock. Tuż po tym, jak rząd Viktora Orbana dowiedział się o tej zabawnej wpadce, dalsza emisja plakatów z tej kampanii została wstrzymana.
zdjęcie: twitter.com/VALERIEin140
#PrzeglądTygodnia [09-15.09.2025]: minimalizm w kampanii OOH Braci Sadowników, fundacja Igi Świątek, Grupa Arche na rzecz demografii
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Szwedzki Urząd Rzecznika ds. Reklamy uznał reklamę dostawcy usług internetowych Bahnhof za seksistowską. Wszystko przez wykorzystanie słynnego mema z chłopakiem, który trzymając za rękę swoją partnerkę, odwraca się ostentacyjnie za idącą obok nich dziewczyną.