Trendy: Transformacja papierosa – produkty nowej generacji

Trendy: Transformacja papierosa – produkty nowej generacji
Zwiększenie świadomości szkodliwości palenia, a także rozwój technologiczny rozpoczęły transformację branży tytoniowej. Koncerny skupiły się na nowatorskich rozwiązaniach, które zastępują papierosy tradycyjne.
O autorze
3 min czytania 2019-04-19

Tytoń jest jedną z najpopularniejszych używek stosowanych w dziejach ludzkości. Tradycyjne papierosy w znanym nam obecnie kształcie zaczęto produkować na masową skalę pod koniec XIX w. i od tamtego czasu zyskały one ogromną popularność, stając się najczęściej kupowanym przez konsumentów wyrobem tytoniowym, dostępnym na całym świecie. W samej Polsce szacuje się, że jest aż 8 mln palaczy. Jednak liczba ta stopniowo będzie się zmniejszać, co spowodowane jest zwiększaniem się świadomości w społeczeństwie na temat szkodliwości papierosów, a także coraz powszechniejszym prowadzeniem przez ludzi zdrowego trybu życia. Nawet zatwardziali palacze coraz bardziej martwią się o swoje zdrowie i ograniczają palenie ze względu na jego szkodliwe efekty.

Obecnie coraz więcej konsumentów tradycyjnych wyrobów tytoniowych szuka mniej szkodliwych dla zdrowia alternatyw. W związku z tym koncerny tytoniowe zaczęły prężnie szukać nowych rozwiązań technologicznych, które pozwoliłyby sprostać tym oczekiwaniom.

Transformacja branży tytoniowej

British American Tobacco jest jednym z największych koncernów tytoniowych na świecie, który istotnie wpływa na całą przyszłość branży tytoniowej. W ramach swojej polityki i strategii transformacji branży tytoniowej koncern od lat angażuje się w działania na rzecz redukcji szkodliwości palenia tradycyjnych papierosów, mające na celu rozwój produktów o potencjalnie zmniejszonym ryzyku.

W Polsce jednym z efektów globalnej strategii transformacji koncernu było wykupienie w 2015 roku krajowego producenta e-papierosów i płynów nikotynowych (liquidów) – Grupy CHIC, do której należy także największa w Polsce sieć sklepów eSmoking World. We wrześniu ubiegłego roku portfolio produktów alternatywnych BAT powiększyło się o nową technologię podgrzewania tytoniu, GLO. W efekcie British American Tobacco oferuje najszerszą gamę produktów nowej generacji, jak papierosy elektroniczne czy podgrzewacze tytoniu, ale także dzięki sieci specjalistycznych sklepów umożliwia klientom doradztwo wykwalifikowanego sprzedawcy.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Polska jest dla British American Tobacco bardzo ważnym rynkiem w kontekście transformacji branży tytoniowej. Do tej pory firma na rozwój w naszym kraju przeznaczyła ponad 2,5 mld zł. Ponad połowa z 3800 pracowników w Polsce realizuje zadania związane z produktami nowej generacji.

E-papierosy podgrzewają płyn na bazie gliceryny i glikolu propylenowego, który zamienia się w aerozol zawierający nikotynę. Podgrzewacze tytoniu również odchodzą od spalania. Nowa technologia od BAT – GLO – podgrzewa specjalne wkłady tytoniowe do około 240°C, dzięki czemu emisja substancji toksycznych została zmniejszona o 90-95% w porównaniu do dymu z papierosów tradycyjnych. Poza Polską, GLO dostępne jest m.in. w Japonii, Korei, Szwajcarii, Kanadzie i Rosji. W kwietniu na rynku pojawiły się nowe warianty wkładów tytoniowych do GLO z kapsułami. Urządzenie w zestawie startowym można kupić od 130 zł m.in. w sieci sklepów eSmoking World. W warszawskiej galerii handlowej powstał pierwszy flag store GLO, w którym konsumenci mogą dowiedzieć się więcej o technologii podgrzewania i poznać dostępne warianty wkładów tytoniowych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Wiemy jak ważne dla konsumentów jest wsparcie profesjonalnego doradcy, który opowie o wszystkich właściwościach i funkcjonalności technologii GLO. Wykorzystujemy nasze doświadczenie zdobyte dzięki sieci eSmoking World, która obecnie jest największą siecią sprzedaży produktów nowej generacji, papierosów elektronicznych oraz technologii podgrzewającej tytoń, w Polsce – komentuje Sacha Ruffier, dyrektor zarządzający British American Tobacco Polska.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Badania kołem napędowym branży

Istotną rolę dla koncernów tytoniowych pełnią obecnie badania, na które przeznaczane są coraz większe budżety. British American Tobacco w ciągu ostatnich 6 lat na prace nad potencjalnie mniej szkodliwymi dla użytkownika rozwiązaniami alternatywnymi dla tradycyjnych papierosów przeznaczyło ponad 2,5 mld dolarów.

Wszystkie produkty wprowadzane na rynek przez British American Tobacco są badane pod kątem jakości i bezpieczeństwa. Badania realizowane są także w Polsce. W Poznaniu zlokalizowane jest należące do grupy nowoczesne Centrum Badań i Rozwoju papierosów elektronicznych i liquidów, w którym polscy naukowcy przeprowadzają rocznie około piętnastu tysięcy testów. W Poznaniu rozwijane są także nowe produkty, a instytut jest właścicielem rozwiązań chronionych prawem patentowym.

Dostępne są już także pierwsze wyniki krótkoterminowych badań klinicznych, które potwierdzają mniejszą ekspozycje użytkowników e-papierosów i produktów podgrzewających tytoń na szkodliwe substancje występujące w dymie papierosowym. Przykładem są badania kliniczne BAT, których wyniki zostały ogłoszone w ubiegłym roku w Warszawie podczas corocznego Global Forum on Nicotine.