TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Słowa dają dzieciom moc. Supermoc! – kampania Fundacji Dzieci Niczyje

Nowa kampania Fundacji Dzieci Niczyje i Agencji Reklamowej Publicis „Słowa dają moc" ma uświadomić rodzicom, jak ważne w wychowywaniu są dobre, pozytywne komunikaty, które przypominają dzieciom o tym, że są kochane, akceptowane, że mają wsparcie w najbliższych.
O autorze
2 min czytania 2013-09-03

„Kocham Cię”, „Wierzę w Ciebie”, „Uda Ci się”: słowa, które dają dziecku moc są bardzo proste, ale rodzice czasem o nich zapominają lub trudno im je wypowiadać. 

Najnowsze badania FDN pokazują, że większość Polaków podziela przekonanie, że rodzice powinni chwalić dzieci*. Co ósmy respondent uważa jednak, że trzeba oszczędnie mówić dziecku o tym, że jest kochane. Ciągle najmłodsi częściej słyszą pochwały od mamy, niż od taty. Cieszy wyraźna zmiana pokoleniowa – więcej dobrych słów wypowiadają młode matki i ojcowie, którzy – w porównaniu ze starszymi pokoleniami – częściej słyszeli w dzieciństwie, że są kochani i ważni dla rodziców. By wzmocnić te pozytywne zmiany i uświadomić rodzicom, jak istotne są pozytywne komunikaty w wychowaniu, Fundacja Dzieci Niczyje i Agencja Reklamowa Publicis rozpoczęły kampanię społeczną „Słowa dają moc”. Jej celem jest wskazanie rodzicom jak – za pomocą dobrych słów – mogą wesprzeć dziecko, dać mu moc przezwyciężania trudności i wiarę we własne możliwości.

– Rodzice często obawiają się, że chwaląc dziecko, wychowają je na zarozumiałe i egoistyczne. Oszczędnie używają słów wyrażających miłość, wsparcie i docenienie, by nie „rozpuścić” swojego potomstwa. Tymczasem, te proste zwroty padające z ust rodziców – „kocham Cię”, „wierzę w Ciebie” czy „uda Ci się”, sprawiają, że młody człowiek jest radosny, potrafi sięgać do gwiazd i podnosić się po upadkach – mówi Maria Keller-Hamela, psycholog z Fundacji Dzieci Niczyje. – Dziecko, które często słyszy pozytywne komunikaty, wyrośnie na silnego człowieka z wysokim poczuciem własnej wartości. Te dobre słowa zostaną w nim na całe życie i będą mieć wpływ na to, jak będzie funkcjonować w pracy, związkach i życiu rodzinnym– dodaje.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ramach kampanii „Słowa dają moc” powstały przekazy medialne oraz materiały edukacyjne skierowane do rodziców. Ważnym elementem akcji jest także strona www.słowadająmoc.fdn.pl, na której można znaleźć artykuły i porady dotyczące pozytywnej komunikacji w wychowaniu. W ramach działań Fundacja zaprosiła do współpracy także blogerów rodzinnych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Organizatorami akcji są Fundacja Dzieci Niczyje i Agencja Reklamowa Publicis. Kampania potrwa do końca września. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 

Kreację kampanii opracowała na zasadzie pro bono agencja reklamowa Publicis.




Cele kampanii:

  • promowanie pozytywnych metod wychowania dzieci – pochwał, nagród, wsparcia
  • wzmacnianie pozytywnej komunikacji pomiędzy rodzicami a dziećmi
  • wzmacnianie więzi emocjonalnych pomiędzy rodzicem a dzieckiem, poczucia bezpieczeństwa dzieci, świadomości znaczenia bliskich osób, na które mogą liczyć
  • przygotowanie rodziców do pozytywnego reagowania na trudne sytuacje w relacjach z dziećmi.

Grupa docelowa: rodzice dzieci w wieku 0-18 lat.