„Narkotyki i dopalacze zabijają. Szkoda Ciebie na takie patoklimaty” – ruszyła kampania edukacyjno-profilaktyczna MSWiA

„Narkotyki i dopalacze zabijają. Szkoda Ciebie na takie patoklimaty” – ruszyła kampania edukacyjno-profilaktyczna MSWiA

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji wystartowało z kampanią edukacyjno-profilaktyczną „Narkotyki i dopalacze zabijają”, mającą na celu zwrócenie uwagi młodzieży na zagrożenia związane z zażywaniem substancji psychoaktywnych.

W ramach kampanii „Narkotyki i dopalacze zabijają”, która wystartowała na początku kwietnia br., powstał spot filmowy zwracający uwagę młodzieży na poważne zagrożenie życia i zdrowia, jakie niosą ze sobą nowe substancje psychoaktywne. W przekazie kampanii zwrócono również uwagę na coraz większą trudność w rozpoznawaniu nowych, nieznanych substancji, tzw. „dopalaczy”, które są nielegalnie rozpowszechniane pod pretekstem „celów kolekcjonerskich”. Autorzy kampanii przestrzegają młodych i ciekawych świata ludzi przed przestępcami, którzy narażają ich na utratę zdrowia, a nawet życia – czerpiąc z tego spore zyski.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Jednym z elementów kampanii jest konkurs na mem internetowy i animację w formacie GIF. Zgłaszane prace mają dotyczyć zapobiegania oraz przeciwdziałania uzależnieniu od narkotyków i dopalaczy. Konkurs przeznaczony jest dla dzieci i młodzieży do 18 roku życia.

W ramach kampanii prowadzony jest również szereg inicjatyw odbywających się na poziomie lokalnym. MSWiA zwróciło się do Policji oraz wszystkich wojewodów o współpracę i podejmowanie działań w ramach kampanii, m.in. poprzez organizację spotkań profilaktycznych z dziećmi i młodzieżą.

Ogólnopolskie działania w ramach kampanii są zaplanowane do końca 2019 roku. Inicjatywa jest realizowana w ramach „Programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem bezpieczniej im. Władysława Stasiaka na lata 2018-2020”.

PS

W 2017 roku w ramach kampanii „Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość”, stworzonej na zlecenie Głównego Inspektoratu Sanitarnego, powstało dziesięć spotów, w których ukazano negatywne skutki zażywania różnych substancji.

PS3

Pod koniec ub. r. w Poznaniu przeprowadzona została kampania „Dopalacze to nie bajka”, która opierała się na mocnych komunikatach, nawiązujących do bajek i dziecięcych wyliczanek. Kampania miała na celu zwrócić uwagę młodzieży na zagrożenia, jakie niesie zażywanie dopalaczy. 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij