TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

PKO Bank Polski z dwiema statuetkami w 10. edycji rankingu Złoty Bankier

W 10. edycji rankingu Złoty Bankier PKO Bank Polski zdobył dwie nagrody – w kategorii Spot reklamowy za film „100 lat śmiałych decyzji PKO Banku Polskiego” oraz w kategorii Innowacja Fin-Tech za wdrożenie blockchain. Doceniony został też w kategorii Karta kredytowa.
O autorze
1 min czytania 2019-04-15

Jubileuszowy spot „100 lat śmiałych decyzji PKO Banku Polskiego” to podróż po świecie śmiałych decyzji PKO Banku Polskiego. Opowieść zaczyna się 7 lutego 1919 r., gdy do Warszawy przybywa Józef Piłsudski, aby podpisać dekret powołujący Pocztową Kasę Oszczędności, dzisiejszy PKO Bank Polski. Mieszając kostiumową retrospekcję z cyfrową przyszłością, spot podkreśla skalę zmian, jakie w ciągu stu lat zaszły w Banku i wokół niego.

– Ten wyjątkowy dla nas spot, stworzony z okazji obchodów 100-lecia powstania PKO Banku Polskiego, obejrzało blisko 5 mln internautów. Od początku był dla nas niecodziennym wydarzeniem. Łącząc tradycję z nowoczesnością, historię z wizją przyszłości podkreśliliśmy istotę zmian i skutki śmiałych decyzji Banku. Efekt – jak widać – jest imponujący. Czego potwierdzeniem jest również Złoty Bankier – mówi Marek Kozłowski, dyrektor Biura Komunikacji Marketingowej w PKO Banku Polskim.

Spot wyreżyserował Kuba Michalczuk, wspierał go Wiktor Mentlewicz („Miasto 44”, „Ida”, „Zimna wojna”). Operatorem był Piotr Uznański, a o kostiumy aktorów zadbała Ewa Gronowska („Sztuka kochania”, „Bogowie”, „The Coldest Game”). Scenografią zajął się Marcin Płaszczyk, a muzyką – Rafał Żak. Spot wyprodukował dom produkcyjny Watch Out Studio. O postprodukcję zadbał Platige Image. Za strategię i opracowanie koncepcji kreatywnej odpowiadała Agencja Warszawa, zaś za zakup mediów – Havas Media.

PKO Bank Polski odebrał też nagrodę w kategorii Innowacja Fin-Tech. Będąc liderem technologicznym krajowego sektora bankowego, konsekwentnie poszukuje i wdraża innowacyjne rozwiązania. Wspólnie z polsko-brytyjską firmą Coinfirm, w ramach bankowej platformy „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!”, z sukcesem wypracował rozwiązanie w technologii blockchain.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Rozwiązanie pozwala na zdalną weryfikację autentyczności dokumentów bankowych, potwierdzając ich pochodzenie oraz informując, kiedy po raz ostatni były modyfikowane. Wdrożona technologia dostępna jest dla ponad 5 milionów klientów banku. Pod względem skali jest to największe wdrożenie technologii blockchain w europejskiej bankowości.

W kategorii Karta kredytowa PKO Bank Polski zajął trzecie miejsce. Zbadane zostały parametry cenowe oraz funkcjonalność zgłoszonych produktów (Przejrzysta karta kredytowa, karta kredytowa PKO Mastercard Platinum) z uwzględnieniem różnych profili klientów. PKO Bank Polski doceniono za obsługę produktową i płatniczą oraz wysokie limity (20 tys. zł na karcie Przejrzystej i 200 tys. zł – na Platinum).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się