Najciekawsze zagraniczne profile i akcje marek na Instagramie okiem branży

Najciekawsze zagraniczne profile i akcje marek na Instagramie okiem branży

Jakie zagraniczne marki warto obserwować na Instagramie i dlaczego? Które akcje cieszyły się największym uznaniem przedstawicieli branży Social Media?

Rosnąca popularność Instagrama sprawia, że zaczyna się na nim pojawiać coraz więcej działań marketingowych. Wśród marek, które posiadają oficjalne polskie profile w tym serwisie można znaleźć m.in. Allegro, BMW Polska, Cropp, Polkomtel Plus, PGE, Reserved, Yes, VW Polska czy Zamek Królewski (przegląd w artykule Trendy na Instagramie).

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Swoje ulubione markowe konta i działania promocyjne z różnych branż, na których można się wzorować z krótkim uzasadnieniem dlaczego warto to robić przedstawiają Anna Malczewska (vel Buraczek) z 121PR, Anna Robotycka z FaceADDICTED, Anna Zielińska z Socializer, Daniel Przygoda z K2 Social i Michał Sławiński z The Digitals.

Anna Robotycka, managing partner w faceADDICTED

1) Brand nr 1 w moim zestawieniu to BRISKBrisk, czyli mrożona herbata w puszce nie wrzuca na Instagrama słit foci, ale bawi się treścią od kilku lat, teraz tworząc treści w stylu Demotywatorów właśnie na Instagramie. Ale sentyment dla tej marki mam również z innego powodu – była to chyba pierwsza marka, która stworzyła konkurs offline’owy dla użytkowników Instagrama. W ramach konkursu zdjęcia fanów mogły pojawić się na limitowanych edycjach puszek. Widać, że Brisk kombinuje i zmienia się, ewoluuje ze swoją obecnością na Instagramie i to jest fajne :).

2) Marka zaskakująco dobrze radząca sobie na Instagramie to Maersk - logistyka w wydaniu „hard” w teorii nie pasuje na Instagrama, ale ponad 22 tys. obserwujących nie może się mylić. Foty wielkich transportowców i nieprzyjaznej wielkiej wody, którą muszą pokonać naprawdę wciągają. Są też chyba dobrym przykładem, że Instagram to nie jest tylko miejsce dla wiecznie bawiącej się młodzieży.

3) Lubię też Hollistera za sondy i umiejętność ich rozegrania na Instagramie też w warstwie obrazków. Marka, której obserwowanie sprawia, że lato trwa wiecznie i która potrafi łączyć swoją obecność na Instagramie i Twittera w fajnymi wynikami.

4) Warto obserwować GoIncase, ponieważ ich profil na Instagramie to połączenie designu z życiem wielkiego miasta, co w sumie widać też po konkursach jakie przeprowadzają, np. we współpracy z Vice. Marka zachęcała swoich fanów do robienia zdjęć dokumentujących nocne życie miasta, a w szczególności muzyczne występy z ich najmniej oczywistymi smaczkami. Konkurs bardzo niesztampowy, który fajnie się obserwowało, bo ocierał się czasem o poziom reportażu.

5) Oczywiście na liście marek jak i samych konkursów instagramowych musi pojawić się Sony i ich konkursy z hashtagami SonyX czy SonyLove. Idea prosta, wręcz oklepana – czyli przesyłanie zdjęć fanów z użyciem produktu i hastagu, ale w przypadku marki tak wdzięcznej i estetycznej jak Sony efekty musiałyby rewelacyjne. 

Anna Malczewska (vel Buraczek), Community Manager 121 PR:

Instagram daje wiele możliwości, czasami może stanowić nawet jedyny serwis do promocji marki. Wiele marek o tym zapomina lub traktuje go jako dodatek lub zwykłą galerię zdjęć a tak być nie powinno! Przedstawiam 5 profili marek, które uważam że całkiem dobrze radzą sobie na Instagramie. Nie chcę pisać o oczywistościach jak Nike, Red Bull, Oreo, Adidas czy Starbucks. Skupiłam się na ciekawszych trochę mniejszych profilach (choć dużych też nie zabrakło):

1) Smashbox Cosmetics - to profil dla kobiet uzależnionych od kolorowych kosmetyków :) Widać, że komunikacja jest przemyślana, utrzymana w jednym stylu, zdjęcia zrobione „z pomysłem”. Marka genialnie wykorzystuje kosmetyki w każdej sytuacji: zarówno aby pokazać lato, pyszności jedzeniowe, wskazówki makijażowie i wpisy okazyjne jak np. dwie szklanki wypełnione kosmetykami obok szklanek z piwem z okazji dnia Św. Patryka :)

2) Pabst Blue Ribbon - amerykańska marka piwa, która pokazuje kulturę amerykańską w zabawny sposób, idealnie dopasowany do klimatu marki i do grupy docelowej: puszka piwa w dłoni Mony Lisy, puszka piwa na ultrasonografie, jako street art... ;)

3) Victoria's Secret - lubię ten profil przede wszystkim za filmiki na Instagram Video. Są wesołe, kolorowe i przyjemnie się je ogląda. Dodatkowo pokazują całą gamę kolorów i wzorów swoich produktów – w jednym wpisie!

4) Taylor Guitars to marka, produkująca gitary. Uwielbiam ten profil za bijącą od niego pasję i miłość do instrumentów, za pokazywanie prawdziwych ludzi. Filmy z gry na gitarze, uśmiechy, emocje, uczucia - aż ciepło się na sercu robi, jak się patrzy na ten profil ;))

5. Nie mogłam się zdecydować czy dać wybrać profil GAP-a (za idealne kompozycje ubraniowe) czy General Electric, ale wygrał przemysł ;) GE pomijając piękno zdjęcia, z ich opisów można się wiele dowiedzieć, zarówno o maszynach jak i o historii. Widać, że marka obecność na Instargamie traktuje poważnie, chce nim coś przekazać i zaangażować fanów. Podoba mi się też wykorzystanie Instagram Video np. w celu zaproszenia fanów do „pierwszego #GEInstaWalk, czyli zwiedzania zakładu lotniczego w Peebles

Kampanie promocyjne:

1) Marka Heineken w ramach U.S Open stworzyła panoramiczne zdjęcie złożone z wielu mniejszych instagramowych fotek. Zadaniem uczestników akcji jest znalezienie na nim odpowiedniego zdjęcia, uchwycenie go i przesłanie oczywiście do serwisu wraz ze „słowem kluczem”. Podpowiedzi/wskazówki są umieszczane też na koncie Twitterowym.

2) Na ciekawy pomysł wykorzystujący outdoor z online wpadł Ray Ban, który w Belgii wymienił okna w najpopularniejszych liniach tramwajowych na kolorowe, mające symbolizować soczewki Ray Ban a następnie zachęca do robienia zdjęć poprzez szyby i tagowanie ich #nofilterjustrayban Niby bez filtra a jak z Instagrama! Super akcja :) Strona kampanii: www.nofilterjustrayban.com.

3) Marka kosmetyków Benefit Cosmetics cyklicznie (tygodniowo) organizuje konkurs pt: #relasies: wystarczy zrobić „selfie” swoich (obowiązkowo naturalnych) rzęs. Niesamowicie proste, nie trzeba (jeśli się nie chce) pokazywać twarzy, idealne dla kobiet. Profil mimo, że utrzymany w pełni w różowym klimacie, NIE jest wcale mdły ;)

4) Japońska marka butów Onitsuka Tiger oprócz zachęcania swoich fanów do umieszczania zdjęć z hashtagiem #OnitsukaTiger, postanowiła wejść we współpracę z artystką, fotografką i baristką, by oprowadzać po ukochanych zakątkach Japonii. Ciekawa prezentacja produktów poprzez historię miasta, opowieści i piękne zdjęcia w różnych zakątkach kraju.

5) Burberry jako element swojej najnowszej kampanii perfum dla mężczyzn wybiera Instagramerów, którzy będą towarzyszyć marce w koncertach w Londynie, Nowym Jorku i Singapurze. Ich zadaniem będzie robienie zdjęć, które pojawią się w mobilnej aplikacji Burberry oraz na billboardach. W wideo promocyjnym występuje zaś modelka Suki Waterhouse i muzyk George Barnett. Hashtag kampanii to: #ThisIsBrit

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij