Znaczenie touchpointów internetowych dla marek kosmetycznych - infografika

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Znaczenie touchpointów internetowych dla marek kosmetycznych - infografika

Agencja 6ix WoMM & Social Media oraz Monitoring Internetu SentiOne przygotowały infografikę badającą znaczenie forów oraz pozostałych touchpointów internetowych dla marek kosmetycznych.

Główna część badania została przeprowadzone na przykładzie marki Eveline ze względu na dużą liczbę wypowiedzi na jej temat (ponad 91 tys. w ciągu ostatnich 12 miesięcy). W badaniu uwzględniono m.in. takie dane jak: liczba wypowiedzi w sieci na temat najpopularniejszych marek kosmetycznych, najistotniejsze domeny i touchpointy z perspektywy marek kosmetycznych, rozkład wypowiedzi na temat marki Eveline w czasie oraz ich sentyment, a także insighty konsumenckie. Jak wynika z raportu, Eveline jest jedną z najchętniej dyskutowanych marek kosmetycznych w Polsce. Konsumentki wypowiadają się o marce zwykle pozytywnie, bądź neutralnie. Uwagę zwraca sezonowość wypowiedzi - liczba dyskusji na temat kosmetyków widocznie spada w okresie zimowym.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Warto zwrócić uwagę na wagę poszczególnych touchpointów w tej kategorii produktowej - najwięcej, bo aż 22 907 wypowiedzi o marce Eveline pojawiło się na blogach, co stanowi 25% wszystkich wypowiedzi w ciągu ostatniego roku. Równie ważnym touchpointem jest Facebook, gdzie marka Eveline została wspomniana prawie 22 000 razy (24%). Na trzecim miejscu plasują się fora internetowe z ponad 16 000 wypowiedzi (17%).

Dane na temat poszczególnych touchpointów oraz liczby wypowiedzi są szczególnie istotne w kontekście występowania efektu ROPO (Research Online Purchase Offline) – zjawiska polegającego na poszukiwaniu informacji i opinii w Internecie, a następnie finalizowaniu transakcji w stacjonarnej sieci sprzedaży. Od wiadomości do których aktywny konsument dotrze zależy czy wybierze daną bądź konkurencyjną markę. Warto więc podjąć działania, które ułatwią mu tą decyzję – m.in. rozważyć współpracę z blogerami, monitorować Social Media oraz prowadzić aktywne działania na forach internetowych.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij