TOP 10 marek na NK i przykłady akcji

TOP 10 marek na NK i przykłady akcji

Co słychać na NK? Jak wyglądają statystyki najpopularniejszego polskiego serwisu społecznościowego? Jakie są najpopularniejsze komercyjne grupy oficjalne na NK.pl i jakie akcje prowadzą tam marki?

Akcje promocyjne na NK

oto przykłady działań marketingowych prowadzonych na NK:

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Algida – „Strefa Rodzinnej Zabawy”

Celem akcji było zbudowanie społeczności w grupie „Strefa Rodzinnej Zabawy”, promocja lodów Algida Śmietankowa oraz sprzedaż produktu.

W ramach grupy oficjalnej „Strefa Rodzinnej Zabawy” została zamieszczona wieloplanszowa gra „Łowcy Pyszności”. Zadaniem graczy było zdobywanie punktów za zbijanie kolorowych kulek lodów Algidy Śmietankowej. Użytkownicy, którzy zagrali w grę oraz kupili lody Algida Śmietankowa (element sprzedażowy) mogli walczyć o rodzinne nagrody, m.in. wyjazd całej rodziny do parku rozrywki pod Paryżem. Na atrakcyjność akcji wpłynęła również angażująca komunikacja z członkami grupy.

W grupowej galerii zdjęć znalazło się mnóstwo pomysłów na fantazyjne desery lodowe Algida Śmietankowa.

Efekty:

  • Sukces akcji potwierdzają osiągnięte wyniki
  • Ponad 48 000 użytkowników dołączyło do grupy oficjalnej
  • Ponad 75 000 instalacji aplikacji konkursowej
  • Ponad 70 000 zaproszeń do aplikacji wysłanych do znajomych na Nk.pl

 

Hasbro – FURBY

Celem akcji było zbudowanie platformy komunikacji, gdzie – poprzez zabawę – najmłodsi Użytkownicy będą mogli wejść w interakcję z produktami Furby.

Na Nk.pl została stworzona Grupa Oficjalna, w ramach której Użytkownicy mogą poznać zabawki Furby. Grupa została wzbogacona o angażująca aplikację, która umożliwia zabawę z pupilami marki. To, w jaki sposób użytkownik bawi się z wiartualną maskotką, wpływa na jej osobowość; kształtuje ją. Furby użytkownika może gwiazdorzyć, zachowywać się jak żartowniś albo jak księżniczka. Źle traktowany Furby stanie się mroczny niczym książę ciemności. Za zaangażowanie się użytkownika w należytą opiekę (wykonywanie czynności typu: słuchanie muzyki, łaskotanie, rozmawianie, karmienie) oraz zapraszanie znajomych do zabawy w aplikacji, zdobywa się punkty.

Dodatkowo aplikacja została wzbogacona o konkurs z pytaniem otwartym pt: „Za co najbardziej lubisz swojego Furby’ego?”. Autorzy najciekawszych opowiadań otrzymali 6 nagród głównych w postaci zwierzaków Furby oraz 200 kuponów zniżkowych na zakup Furby’ego w salonach Empik.

W ramach grupy Użytkownicy mogą także wypowiadać się na mikroblogu, przeglądać zdjęcia oraz przekierowywani są do serwisów, z których mogą ściągnąć darmową aplikację na telefon.

Efekty:

  • Grupa Oficjalna angażuje do zabawy od marca 2013 r.
  • Akcja osiągnęła następujące wyniki:
  • Ponad 126 000 użytkowników dołączyło do Grupy Oficjalnej
  • Ponad 125 000 instalacji aplikacji
  • Ponad 705 000 zaproszeń do aplikacji wysłanych do znajomych na NK.pl
  • Ponad 35 000 postów i komentarzy na mikroblogu zamieszczonych przez użytkowników

Hasbro – Littlest Pet Shop

Celem działań było zaangażowanie użytkowniczek do zabawy i świata Littlest Pet Shop, zbudowanie silniejszej więzi z marką poprzez rozrywkę online z ulubionymi zabawkami i zbudowanie atrakcyjnej platformy komunikacyjnej dziewczynek z LPS

Na Nk.pl stworzona została Grupa Oficjalna Littlest Pet Shop, w ramach której użytkownicy zostali zaangażowani do zabawy poprzez różne aplikacje.

Pierwsza aplikacja polegała na zaopiekowaniu się i zebraniu online kolekcji 8 zwierzaków Littlest Pet Shop. Każdy użytkownik losował kolejno nowe zwierzątko do opieki. Jego codziennym zadaniem było karmienie, mycie, nauka oraz zabawa ze zwierzakiem tak, aby zdrowo rosło. Gdy użytkownik wylosował drugi raz to samo zwierzątko, mógł wymienić się nim z innymi graczami, którym brakowało go w kolekcji. Po zebraniu wszystkich zwierzątek, na każdego użytkownika czekała nagroda – wirtualny prezent w postaci Pet Shopa oraz zadanie konkursowe.

Kolejne konkursowe zadanie polegało na napisaniu historii, której głównymi bohaterami były wszystkie zebrane przez użytkownika zwierzątka. Autorzy 30 najciekawszych opowiadań wygrali LPS Magiczny Rollercoaster Wróżek.

Kolejna aplikacja pt: „LPS znajdź różnice” polegała na odnalezieniu różnic na 2 obrazkach z LPS-ami. W grze zostało udostępnionych 8 plansz, a użytkownicy mogli poprawiać swoje wyniki dowolną ilość razy.

Efekty:

  • Grupa Oficjlana angażuje do zabawy od września 2012 r.
  • Akcja osiągnęła następujące wyniki:
  • Ponad 219 000 użytkowników dołączyło do Grupy Oficjalnej
  • Ponad 218 000 instalacji pierwszej aplikacji konkursowej
  • Ponad 46 000 instalacji drugiej aplikacji konkursowej
  • Ponad 1 190 000 zaproszeń do aplikacji wysłanych do znajomych na NK.pl
  • Ponad 83 000 postów i komentarzy na mikroblogu zamieszczonych przez użytkowników

 

Więcej przykładów można znaleźć w raportach NowegoMarketingu:

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij