zdjęcie: depositphotos.com
Coraz więcej znanych marek i domów mody deklaruje zaprzestanie używania naturalnych futer w swoich kolekcjach. Taką decyzję podjęły już m.in. Chanel, Gucci, Versace, Burberry, Armani czy Michael Kors. Teraz dołącza do nich Prada Group.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Właściciel takich marek jak m.in. Prada czy Miu Miu oficjalnie poinformował o rezygnacji z używania futer zwierzęcych we wszystkich swoich kolekcjach. Decyzja zacznie obowiązywać od sezonu wiosna/lato na rok 2020. Natomiast odzież oraz dodatki z futrem wyprodukowane w poprzednich latach będą wyprzedawane aż do wyczerpania zapasów.
Wpływ na tę decyzję miała m.in. współpraca koncernu Prada Group z koalicją Fur Free Alliance (w Polsce reprezentuje ją Stowarzyszenie Otwarte Klatki). Tym samym wszystkie marki należące do firmy dołączyły do międzynarodowego programu Sklepy Wolne Od Futer.
– Dom mody Prada Group w swoich działaniach opowiada się po stronie innowacji i odpowiedzialności społecznej, a przyjęta właśnie polityka fur-free jest potwierdzeniem tego zaangażowania. Nasza decyzja o rezygnacji z prawdziwych futer to wynik owocnych rozmów z koalicją Fur Free Alliance, a w szczególności z organizacjami LAV oraz The Humane Society of the United States. Zwrócenie się w kierunku nowatorskich materiałów pozwoli nam przekraczać kolejne granice kreatywnej mody przy jednoczesnym oferowaniu etycznych produktów, których oczekują konsumenci – komentuje Miuccia Prada.
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Program Sklepy Wolne Od Futer jest prowadzony w ponad 25 krajach na całym świecie i ma na celu przekonywanie firm odzieżowych do rezygnacji z futer, a jednocześnie dostarczanie konsumentom rzetelnej informacji na temat polityki poszczególnych marek w tej kwestii. Dotychczas do programu Sklepy Wolne Od Futer przystąpiło blisko 1000 marek odzieżowych z całego świata. Ich pełna lista znajduje się na międzynarodowej stronie programu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
43 światowe marki odzieżowe, takie jak Adidas, H&M, Burberry czy Puma, oraz organizacje branżowe podpisały zobowiązanie do walki ze zmianami klimatu. Decyzja ta zapadła w trakcie szczytu COP24 w Katowicach.
PS2
Jakie wydarzenia w 2018 roku najbardziej wpłynęły na marketing w branży marek luksusowych? Z jakimi problemami i zagadnieniami będzie się ona mierzyć w 2019 roku oraz jakie technologie i trendy będą miały istotny wpływ na marketing w tej branży w Polsce w 2019 roku?