TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Beko: 80% dzieci jadłoby zdrowe jedzenie, gdyby wiedziały, że tak odżywiają się ich idole [badanie]

Tylko jedno dziecko na pięć wie, ile powinno codziennie jeść warzyw i owoców. Za to aż 70% wie dokładnie, ilu zawodników liczy drużyna piłkarska. Marka Beko opublikowała wyniki badania, według którego dzieci wiedzą o wiele więcej na temat piłki nożnej niż na temat zdrowego odżywiania.
O autorze
2 min czytania 2019-05-28

W kwietniu marka Beko, przy współpracy z FC Barceloną, Barca Foundation i UNICEF, przeprowadziła ankietę wśród 13 500 dzieci w wieku 6-10 lat w 18 krajach. Badania niestety potwierdzają, że dzieci nie lubią zdrowej żywności. Jest jednak sposób, by to zmienić. 80% dzieci stwierdziło, że do zdrowego odżywiania może je namówić ich idol, bohater, wzór do naśladowania. W związku z tym Beko opublikowało film, w którym Gerard Piqué, ambasador akcji Jedz jak Mistrz, odwiedza dzieci w szkołach i zachęca je do zdrowego odżywiania. Marka wraz z piłkarzami FCB są zdeterminowani, by zmienić podejście dzieci do warzyw i owoców.

Badania w Polsce ukazały jeszcze jeden problem. Aż 78% polskich matek wyznaje, że nie ma wsparcia ze strony profesjonalistów w zakresie zdrowego odżywiania dzieci. Beko pragnie zmienić tę sytuację i walczyć z otyłością wśród dzieci. Marka poprzez kampanię Jedz jak Mistrz (ang. Eat Like A Pro) dostarcza rodzicom wsparcia w zakresie zdrowego żywienia dzieci, a dzięki piłkarzom FCB przekonuje najmłodszych, że warto jeść to, co ich mistrzowie. Dzieląc się ulubionymi, zdrowymi przepisami piłkarzy, Beko ma nadzieję, że rodziny na całym świecie zainspirują się i zmienią swoje nawyki żywieniowe.

Inicjatywa „Eat Like A Pro” to również bliska współpraca z UNICEF. Beko przekazało 1 milion Euro na sfinansowanie sześciu programów UNICEF wspierających dzieci, rodziców oraz szkoły w zdrowym żywieniu. Z programu skorzystało ponad 500 000 dzieci.

– Dzięki naszym partnerstwom z FC Barcelona, Barça Foundation i UNICEF stworzyliśmy kampanię, która podejmuje poważny problem globalny. Wyniki tego badania potwierdzają pracę, którą musimy jeszcze wykonać, aby zapobiegać otyłości u dzieci, ale pokazują również, że kampania Eat Like A Pro może odgrywać kluczową rolę w pomaganiu rodzinom i inspirowaniu dzieci na całym świecie do prowadzenia zdrowszego życia – skomentowała Zeynep Yalim Uzun, CMO Beko.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– UNICEF jest zaniepokojony rosnącym wskaźnikiem nadwagi i otyłości wśród dzieci na całym świecie. Promowanie zdrowego żywienia wśród dzieci, w celu odwrócenia tego niepokojącego trendu ma ogromne znaczenie. Nasze partnerstwo z Beko i FC Barcelona jest częścią strategii UNICEF, aby zdrowe jedzenie i aktywny styl życia były normą wśród dzieci i młodzieży – podkreśla Roland Kupka, starszy doradca ds. żywienia UNICEF Global.

– Kiedy byłem małych chłopcem, nie interesowałem się zdrowym jedzeniem, dbałem tylko o piłkę nożną. Wszystko zmieniło się, gdy dołączyłem do Barçy i otrzymałem wsparcie od dietetyków z zespołu. Fantastycznie jest widzieć pasję dzieci na całym świecie do piłki nożnej i wiedzieć, że ja i moi koledzy z drużyny jesteśmy dla nich inspiracją. Cieszę się, że dzięki kampanii Eat Like A Pro możemy również być wzorem w kwestii zdrowego odżywiania – dodała gwiazda FC Barcelona, Gerard Piqué.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

By lepiej zobrazować problem związany z odżywianiem dzieci, marka Beko zrealizowała filmik z Gerardem Pique, który odwiedza szkolną klasę, by porozmawiać z dziećmi o futbolu i zdrowym jedzeniu, a co za tym idzie – zachęcić je do zdrowszego jedzenia. Film można obejrzeć tutaj.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wejdź na stronę www.beko.com/jedzjakmistrz/, aby dowiedzieć się, jak zdrowo odżywiać dzieci I młodzież, zapoznaj się z poradami, a także ulubionymi przepisami gwiazd FCB, w tym Gerarda Piqué, Lionela Messi and Luisa Suareza.