TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Jak Wam się pracuje w branży marketingowej? Wyniki ankiety (cz.1)

Jak Wam się pracuje w branży marketingowej? Wyniki ankiety (cz.1)
W kwietniu br. zachęcaliśmy Was do wzięcia udziału w naszej ankiecie „Kariera w marketingu 2019”. Chcieliśmy sprawdzić m.in., z jakiego obszaru kompetencje planują rozwijać marketerzy, jakie sposoby kształcenia polecają, dlaczego zmieniają pracę, gdzie i w jaki sposób jej szukają.
O autorze
1 min czytania 2019-06-13

Przedstawiamy pierwszą część wyników poświęconą obecnemu miejscu pracy.

  • Mediana miesięcznych zarobków w branży marketingowej i reklamowej mieści się w zakresie 3000 – 3999 złotych.
  • 70% osób jest zatrudnionych na umowę o pracę.
  • Premie oraz dodatkowe benefity otrzymuje 62% respondentów, natomiast w ciągu ostatnich 12 miesięcy podwyżkę otrzymało 56% osób, lecz awansowało tylko 37%.
  • Niewiele ponad 70% osób pozytywnie ocenia swoją obecną sytuację zawodową, ale aż 60% nie jest zadowolona ze swoich zarobków.

W naszej ankiecie wzięło udział 530 osób. Większość respondentów (54%) pracuje w działach marketingowych danych firm i zajmuje stanowiska specjalistów ds. mediów społecznościowych, marketingu, SEO, PR lub e-commerce (26,6%). Duża część ankietowanych pracuje bezpośrednio w agencjach marketingowych.

Niecałe 38% respondentów posiada staż pracy od 2 do 5 lat. Nieco mniej, bo 25,1%, pracuje w marketingu i reklamie od 5 do 10 lat.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na pytanie dotyczące miesięcznych zarobków najwięcej (26,4%) osób, wskazało kwotę od 3000 do 3999 złotych netto. 20% respondentów zaznaczyło też kwotę od 4000 do 4999 złotych netto. Co istotne, przeważająca większość ankietowanych (70%) świadczy pracę na podstawie umowy o pracę.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Otrzymywanie dodatkowych premii czy benefitów, takich jak ubezpieczenie prywatne, program rekreacyjno-sportowy, dodatkowe premie czy służbowy samochód deklaruje większość, czyli około 62%.

Większość respondentów (58,3%) nie jest zadowolona z wysokości swojego wynagrodzenia.  

56,2% respondentów wskazało, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy otrzymało podwyżkę, natomiast awansowało zaledwie 36,6% ankietowanych. Pozostałe osoby przez ostatni rok nie wskoczyły na stanowisko wyżej (52,6%) lub po prostu są na najwyższej pozycji (10,8%).

W skali od 1 do 6 najwięcej respondentów, bo aż 220, oceniło swoją obecną sytuację zawodową na 4. 137 osób wskazało ocenę 5, zaś 102 ankietowanych wybrało ocenę 3.

81,2% respondentów zmieniłoby pracę, gdyby gwarantowano im wyższe wynagrodzenie oraz możliwość rozwoju zawodowego (70,7%). 

W ciągu ostatnich 12 miesięcy 37,7% osób zmieniło pracę. Przyczyną tego był głównie brak możliwości awansu i rozwoju (60,4%). Respondenci wskazywali również takie kwestie, jak niesatysfakcjonujące wynagrodzenie (50,7%) oraz złą atmosferę pracy i stres (48,4%).

Natomiast te osoby, które zmieniły pracę, nową posadę znalazły m.in. za pomocą portalu pracuj.pl (36,9%) oraz przez znajomych (21%).

W drugiej części wyników ankiety dowiemy się, czy kursy i studia mają wpływ na sytuację zawodową w branży marketingowej i reklamowej oraz co jest najczęstszą pobudką do zmiany pracy i gdzie takowej szukać.