Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Jak Wam się pracuje w branży marketingowej? Wyniki ankiety (cz.1)

Jak Wam się pracuje w branży marketingowej? Wyniki ankiety (cz.1)
W kwietniu br. zachęcaliśmy Was do wzięcia udziału w naszej ankiecie „Kariera w marketingu 2019”. Chcieliśmy sprawdzić m.in., z jakiego obszaru kompetencje planują rozwijać marketerzy, jakie sposoby kształcenia polecają, dlaczego zmieniają pracę, gdzie i w jaki sposób jej szukają.
O autorze
1 min czytania 2019-06-13

Przedstawiamy pierwszą część wyników poświęconą obecnemu miejscu pracy.

  • Mediana miesięcznych zarobków w branży marketingowej i reklamowej mieści się w zakresie 3000 – 3999 złotych.
  • 70% osób jest zatrudnionych na umowę o pracę.
  • Premie oraz dodatkowe benefity otrzymuje 62% respondentów, natomiast w ciągu ostatnich 12 miesięcy podwyżkę otrzymało 56% osób, lecz awansowało tylko 37%.
  • Niewiele ponad 70% osób pozytywnie ocenia swoją obecną sytuację zawodową, ale aż 60% nie jest zadowolona ze swoich zarobków.

W naszej ankiecie wzięło udział 530 osób. Większość respondentów (54%) pracuje w działach marketingowych danych firm i zajmuje stanowiska specjalistów ds. mediów społecznościowych, marketingu, SEO, PR lub e-commerce (26,6%). Duża część ankietowanych pracuje bezpośrednio w agencjach marketingowych.

Niecałe 38% respondentów posiada staż pracy od 2 do 5 lat. Nieco mniej, bo 25,1%, pracuje w marketingu i reklamie od 5 do 10 lat.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na pytanie dotyczące miesięcznych zarobków najwięcej (26,4%) osób, wskazało kwotę od 3000 do 3999 złotych netto. 20% respondentów zaznaczyło też kwotę od 4000 do 4999 złotych netto. Co istotne, przeważająca większość ankietowanych (70%) świadczy pracę na podstawie umowy o pracę.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Otrzymywanie dodatkowych premii czy benefitów, takich jak ubezpieczenie prywatne, program rekreacyjno-sportowy, dodatkowe premie czy służbowy samochód deklaruje większość, czyli około 62%.

Większość respondentów (58,3%) nie jest zadowolona z wysokości swojego wynagrodzenia.  

56,2% respondentów wskazało, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy otrzymało podwyżkę, natomiast awansowało zaledwie 36,6% ankietowanych. Pozostałe osoby przez ostatni rok nie wskoczyły na stanowisko wyżej (52,6%) lub po prostu są na najwyższej pozycji (10,8%).

W skali od 1 do 6 najwięcej respondentów, bo aż 220, oceniło swoją obecną sytuację zawodową na 4. 137 osób wskazało ocenę 5, zaś 102 ankietowanych wybrało ocenę 3.

81,2% respondentów zmieniłoby pracę, gdyby gwarantowano im wyższe wynagrodzenie oraz możliwość rozwoju zawodowego (70,7%). 

W ciągu ostatnich 12 miesięcy 37,7% osób zmieniło pracę. Przyczyną tego był głównie brak możliwości awansu i rozwoju (60,4%). Respondenci wskazywali również takie kwestie, jak niesatysfakcjonujące wynagrodzenie (50,7%) oraz złą atmosferę pracy i stres (48,4%).

Natomiast te osoby, które zmieniły pracę, nową posadę znalazły m.in. za pomocą portalu pracuj.pl (36,9%) oraz przez znajomych (21%).

W drugiej części wyników ankiety dowiemy się, czy kursy i studia mają wpływ na sytuację zawodową w branży marketingowej i reklamowej oraz co jest najczęstszą pobudką do zmiany pracy i gdzie takowej szukać.