Wcześniej, wspólna inicjatywa Banku BNP Paribas, Mastercard, Gazeta.pl, agencji VMLY&R, Wavemaker, Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką i Papaya Films, zdobyła 3 statuetki (Brązowe Lwy) w kategoriach Print&Publishing, Media and Brand Experience&Activation.
– W kategorii Titanium Lion jury docenia nowatorskie podejście do tematu i projekty reprezentujące całkowicie nowy punkt widzenia, natomiast Grand Prix w kategorii Glass wyróżnia działania na rzecz równości płci. Bardzo się cieszę, że kampania „Ostatni Twój weekend” została doceniona właśnie w tych obszarach. To dowodzi, że osiągnęliśmy założony cel zarówno w formie, jak i treści. Akcja miała wywołać w odbiorcach poczucie dysonansu – zwrócić uwagę na problem braku edukacji, a często też braku refleksji, związanych z równością płci. Oto teksty o równości płci i podmiotowości kobiet ukazują się w magazynie erotycznym słynącym z seksizmu. W czasie, kiedy tysiące komunikatów walczą o naszą uwagę, sukces daje tylko wykorzystanie niestandardowych form i nośników – mówi Dariusz Maciołek, dyrektor zarządzający pionu komunikacji, marketingu i zaangażowania społecznego w Banku BNP Paribas.
Zobacz również
„Ostatni Twój Weekend” podczas samego festiwalu w Cannes otrzymał nominacje aż w 12 kategoriach. Twój Weekend był magazynem erotycznym przez lata słynącym z seksistowskich artykułów i zdjęć niepozostawiających wiele miejsca na wyobraźnię. Pomysłodawcy kampanii zdecydowali się wykupić prawa do tytułu i wydać ostatni numer w zupełnie odmienionej formie. „Ostatni Twój Weekend” nawiązywał do oryginału układem i nazwami rubryk, ale traktował o równości praw i szans obu płci.
Dodatkowo, w ramach tegorocznego konkursu w Cannes Lions, nominację otrzymała również kampania Banku BNP Paribas „Dlaczego nie ma kobiet na banknotach”?
Sprawdźcie też, jakie inne polskie kampanie zgarnęły nagrody podczas Cannes Lions 2019.
Słuchaj podcastu NowyMarketing