TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Wspólna inicjatywa Wyborcza.pl i Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR w celu ochrony reklamodawców przed botami i trollami oraz przeciwdziałania dezinformacji w internecie

Wyborcza.pl oraz Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zapraszają przedstawicieli rynku reklamowego do dialogu branżowego i podjęcia wspólnej inicjatywy na rzecz jakościowego ruchu w internecie i przeciwdziałania dezinformacji.
O autorze
2 min czytania 2019-06-27

Na doświadczenia i decyzje odbiorców internetowych treści w coraz większym stopniu wpływają boty, trolle i fałszywi użytkownicy. Ich zwiększona aktywność wraz z przypadkami skanowania witryn i kopiowania treści w czasie rzeczywistym to realne zagrożenia dla wydawców i reklamodawców. Obniżają one skuteczność kampanii i zagrażają budżetom marek przeznaczonym na komunikację.

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, które podpisało „Kodeks postępowania przeciwko rozpowszechnianiu dezinformacji i fake newsów w internecie” (https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/news/roadmaps-implement-code-practice-disinformation) jest inicjatorem kolejnej akcji. Jej celem jest zainteresowanie i włączenie jak największej liczby uczestników rynku reklamowego do pracy nad wdrożeniem standardów transparentności i jakości ruchu w internecie.

– W ramach prowadzonej w SAR od lat inicjatywy Dialogu Branżowego, której celem jest poprawa jakości komunikacji i dbałość o standardy, chcemy uruchomić kolejny okrągły stół poświęcony przeciwdziałaniu dezinformacji w internecie, jej skutków dla użytkowników sieci, konsumentów i reklamodawców. Chcemy najszerzej jak to możliwe budować świadomość tego problemu i zachęcić rynek reklamowy do wdrożenia wspólnych standardów na rzecz jakościowego ruchu w internecie. Do spotkań i pracy nad standardami zapraszamy reklamodawców, agencje, organizacje branży komunikacji marketingowej i wydawców. Naszym partnerem w projekcie będzie Wyborcza.pl. Pierwszym sukcesem jest zainteresowanie tą tematyką marki Orange i innych reklamodawców podczas panelu Wyborcaz.pl na konferencji (SAR-PSML) Polzak Marketing. Kolejnym krokiem będą branżowe spotkania i konsultacje w celu wypracowania standardów rynkowych. Przy szerokiej współpracy partnerów będziemy mogli monitorować jakość komunikacji w sieci. Pomocne w tym będą narzędzia typu Anti-Bots and Trolls Shield – mówi Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.

Technologia Anti-Bots and Trolls Shield (ABT Shield) ogranicza wpływ botów i trolli na doświadczenie użytkowników sieci, rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji czy skuteczność kampanii reklamowych. Pozwala określić, czy mamy do czynienia z prawdziwym użytkownikiem czy też ze zautomatyzowanym atakiem lub sztuczną aktywnością sieciową (botem).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Publikujemy treści dla czytelników, a nie dla botów. Podobnie robimy z reklamami, które emitujemy użytkownikom a nie programom internetowym. Czas zmienić reguły panujące na rynku i zacząć dbać o jakość tego, co sprzedajemy. Dlatego zapraszamy wszystkich, którzy są tym zainteresowani do opracowania wspólnych standardów jakościowego ruchu w internecie  – mówił Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej” w trakcie czerwcowej konferencji (IAB) Interact.

Zespół „Gazety Wyborczej”, który od 2014 r. rozwija model płatnego dostępu do treści i na koniec maja br. miał ponad 190 tys. prenumeratorów Wyborcza.pl, podkreśla m.in. rolę zaangażowania i lojalności czytelników wobec publikowanych treści – zarówno dziennikarskich, jak i reklamowych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Żaden bot nie kupi u nas subskrypcji. Kupując reklamy w zamkniętych ekosystemach, możemy być pewni, że wydamy pieniądze na komunikację z prawdziwymi internautami – wyjaśnia Wójcik.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Prowadząc kampanie reklamowe, zależy nam, żeby docierały one do precyzyjnie określonej liczby osób. Warto jednak pamiętać, że liczy się nie tylko zasięg, ale przede wszystkim jakość kontaktu z naszą reklamą oraz zaangażowanie odbiorcy. Razem z naszymi partnerami biznesowymi chcemy mieć pełną kontrolę nad jakością i skutecznością reklamy. Nie chcemy płacić za boty. Dyskusja rozpoczęta podczas konferencji Polzak Marketing (SAR-PSML) i Interact (IAB) otwiera oczy na to, jak powszechny jest to problem i wskazuje, że temat wymaga zaangażowania całego rynku – komentuje Paweł Patkowski, dyrektor marki i komunikacji marketingowej Orange Polska.

SAR wraz z Wyborcza.pl zaprasza reklamodawców, agencje, wydawców internetowych i organizacje branży reklamowej do włączenia się w dialog branżowy i uczestnictwo w spotkaniach, które odbędą się w najbliższych miesiącach.