Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Pokłosie afery Cambridge Analytica – Facebook musi zapłacić 5 mld dolarów kary

Pokłosie afery Cambridge Analytica – Facebook musi zapłacić 5 mld dolarów kary
Federalna Komisja Handlu orzekła, że Facebook musi zapłacić 5 mld dolarów kary za udostępnianie danych swoich użytkowników innym firmom.
O autorze
1 min czytania 2019-07-15

Nikomu chyba nie jest obca afera z 2018 roku związana z firmą Cambridge Analytica, której to Facebook miał sprzedawać dane o kilkudziesięciu milionach swoich użytkowników – informacje te mogły m.in. posłużyć zespołowi Donalda Trumpa do mikrotargetowania przekazów podczas wyborów prezydenckich w USA.

Jak poinformował kilka dni temu Wall Street Journal, Federalna Komisja Handlu nałożyła na Facebooka karę w wysokości 5 mld dolarów za naruszenie warunków umowy z 2011 roku, która zobowiązywała firmę do informowania swoich użytkowników o udostępnianiu ich danych. Kara ta jest jednocześnie najwyższą, jaką kiedykolwiek musiała zapłacić firma technologiczna.

Co ciekawe, tuż po ogłoszeniu „wyroku”, na piątkowej sesji akcje Facebooka wzrosły o 1,8% – czyli do 204,87 dol.

PS

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Google zamknął swój serwis Google+ tuż po wyjściu na jaw informacji o wycieku danych pół mln użytkowników.

PS2

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Facebook jest dziś wielofunkcyjnym portalem społecznościowym, niezbędnym milionom osób i instytucji. Jednak coraz częściej pada on ofiarą krytyki za wykorzystywanie danych użytkowników w celach marketingowych. W obliczu tej dyskusji niezbędne zdaje się wprowadzenie regulacji dotyczących prywatności.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się