TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Badanie zachowań kupujących w punkcie sprzedaży – raport Open Research

Z badań Omnibus przeprowadzonych w marcu 2013 roku przez Open Research wynika, że klienci podczas zakupu artykułów spożywczych kierują się w pierwszej kolejności ceną, następnie jakością, a na trzecim miejscu promocją danego produktu.
O autorze
1 min czytania 2013-09-21

Wyniki te nie dziwią. Od dawna wiadomo, że dla nabywcy ważna jest przede wszystkim wysoka jakość w przystępnej cenie.

Pojawia się jednak pytanie czy przytoczone wyżej deklaracje rzeczywiście pokrywają się z faktycznymi zachowaniami klientów w punkcie sprzedaży? Czy dane deklaratywne dostarczają prawdziwych odpowiedzi na pytanie jak klienci zachowują się w trakcie dokonywania zakupów oraz co wpływa na ich ostateczną decyzję o nabyciu danego towaru?

Jeśli dla klientów tak ważna jest promocja, to jaka jej forma jest najskuteczniejsza i w jaki sposób reagują oni na poszczególne jej typy? Czy klienci rzeczywiście zwracają uwagę na promocje cenowe, a może dużo skuteczniejsze są pozacenowe okazje? Jakie elementy in-storowe, tj. makro i mikro nawigacja efektywnie działają i wpływają na zadowolenie z zakupów?

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Czy klienci zauważają dodatkowe ekspozycje produktów, w jaki sposób poruszają się po sklepie, ile czasu potrzebują na podjęcie decyzji, na ile angażują się oni w zakupy towarów z danych kategorii?

Należy sobie uświadomić, że na postawione wyżej pytania dane deklaratywne nie dostarczą nam wyczerpującej i obiektywnej odpowiedzi. W tej sytuacji dużo bardziej wartościowe okazują się badania rzeczywistych zachowań klienta. Aby to udowodnić przedstawiamy częściowe wyniki badania przeprowadzonego przez nas w maju 2013 roku. Raport z badania dostępny jest na stronie: www.openresearch.pl 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się